Voiko tupakoitsija valittaa köyhyydestään?
Mua ärsyttää suunnattomasti kun tupakoitsijat marmattaa ettei ole rahaa siihen tai tähän. Tai kun käyn ulkomailla niin eräs ystävä kuittailee heti kuinka epäreilua on kun toisilla on rahaa sellaiseen ja hänellä ei. Ihminen polttaa siis askin päivässä ja käyttää siihen yli 1800 € vuodessa! Turhaan valittaa kun ei ole rahaa! Argh!
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:48"]
Typeräähän se on valittaa. Jokainen itse valitsee kulutuksensa. Itse tupakoin ja inhoan sitä, en vain ole pystynyt siitä vierottumaan, mutta en myöskään koskaan valita rahapulaani ainakaan ihmisille jotka ei itse tupakoi..
[/quote]
Tupakoinnin lopettamiseen tarjotaan nykyään niin paljon apua, että on itselleen valehtelua sanoa ettei pysty lopettamaan.
Eräs tuttuni lopetti lääkehoidon avulla. Meni lääkärille kertoen haluavansa lopettaa tupakoinnin ja tarvitsee tähän apua. Lääkäri sitten määräsi lääkehoidon, joka tarkoitettu tukemaan tupakoinnin lopettamista.
Itse lopetin ilman lääkehoitoa, muutama nikotiinipastilli tosin meni. Todella vaikeaa oli, mutta kun pääsi yli niistä kauheimmista päivistä, niin ainakin pysyy päätöksessään ettei enää ikinä halua kokea sitä vieroitusta uudelleen. Eli en enää ikinä aloita tupakointia.
Se kirpaisee hetken, sitten helpottaa. Nikotiinipastillit ovat hyvä apu alussa.
[/quote]
Ja alapeukkua ilmeisesti tupakoitsijalta, joka ei ole koskaan tosissaan yrittänyt lopettaa, mutta silti selittää itselleen että lopettaminen on mahdotonta..
Ei todellakaan voi.
Vain ääliöt polttavat.
Tupakka kuten alkoholikin on aina rahansa arvoista. Setäni, maailman pihein mies, oli alkoholisti. Alkoholiongelmasta huolimatta teki hyväpalkkaista työtä ja rahaa piisasi. Eihän sitä palkkaa ryypättyä saa, vaikka joisi joka päivä kossupullon ja muutaman oluen. Asui kurjasti, söi leivät aina ilman leikkeleitä (maksaa liikaa...), kerjäsi tutuilta ruokaa jne. Mutta viinaan riitti aina rahaa. Se olikin varmaan elämässä ainoa asia, josta kannatti maksaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:47"]
Onko ylipainoisilla ihmisillä oikeutta sanoa, ettei raha riitä ruokaan? Kaikki lihavat punkerot pitäisi poistaa leipäjonoista. Vartalosta päätellen syövät kahden ihmisen ruoat.
[/quote]
Katos, yksi tupakoitsijakin tähän ketjuun eksyi. Morjens!
Tekeeko 1800 € lisäraha vuodessa köyhästä rikkaan?
Samalla logiikalla lapsiperheilläkään ei ole oikeutta vinkua köyhyyttään. Itse ne kakarat on haluttu ja voivoi, ilman niitä jäis rahaa paremmin säästöön. Ilman niitä kun pystyy myös elämään.
Myös auton omistajien ei kannata alkaa vinkuu köyhyydestään, koska ilman autoaki pärjää. Sama koskee omistusasumista, koska vuokrallakin voi asua.
Elämä on täynnä valintoja. Ja teitpä niin tai näin, niin AINA on rahat tiukilla kuitenkin. Jos aletaan analysoimaan elämän turhuuksia niin kenelläkään ei ole siinä vaiheessa lupaa vinkua kuinka on köyhä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:17"]
Tekeeko 1800 € lisäraha vuodessa köyhästä rikkaan?
[/quote]
No ei tietenkään tee, mutta sillä saa kaupasta aika paljon syötävää ja vielä vähän vaatettakin ylle. Et kai edusta edellä puhuttua "se ei paljon paina" -koulukuntaa?
V*ttu mikä idiootti tuo edellinen (26) on. Luuseri siinä, kuten muutkin "rahattomuudesta" ruikuttavat. Tupakoinnin lopettaminen on helppoa , järkevää ja ennen kaikkea taloudellisesti kannattavaa. Omien lasten lopetttaminen, noh, jätetään jokaisen harkittavaksi (tosin edelliselle liian monimutkaista).
Nyky-yhteiskunnassa ilman tupakkaa, viinaa ja autoa elävä kyllä saa melko leveän elämän. Säästäväisellä ja järkevällä asenteella tosin saa riittämään myös noihin kaikkiin pahoihin...
offtopic;
Opiskelijana ollessani kuukausitulot oli 430€ /kk, omistin auton (kalastusharrastukseni vuoksi), jossa ylläpitokuluja, huoltoja, renkaita, vakuutuksia ym. 500-600 €/vuosi (0-bonuksilla).
Välillä ei kyllä oikeasti riittänyt ruokaan rahaa. En silti valittanut, vaan useimmiten lähdin baariin railakkaasti bailaamaan :D. Jostian syystä rahaa riitti aina opiskelijabileissä kulkemiseen..
Opiskelijajakson jälkeen ei voi kuin nauraa näille marttyyrisille narisijoille, joilla "ei ole rahaa", olevinaan saakurin luuserit.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:37"]V*ttu mikä idiootti tuo edellinen (26) on. Luuseri siinä, kuten muutkin "rahattomuudesta" ruikuttavat. Tupakoinnin lopettaminen on helppoa , järkevää ja ennen kaikkea taloudellisesti kannattavaa. Omien lasten lopetttaminen, noh, jätetään jokaisen harkittavaksi (tosin edelliselle liian monimutkaista).
Nyky-yhteiskunnassa ilman tupakkaa, viinaa ja autoa elävä kyllä saa melko leveän elämän. Säästäväisellä ja järkevällä asenteella tosin saa riittämään myös noihin kaikkiin pahoihin...
offtopic;
Opiskelijana ollessani kuukausitulot oli 430€ /kk, omistin auton (kalastusharrastukseni vuoksi), jossa ylläpitokuluja, huoltoja, renkaita, vakuutuksia ym. 500-600 €/vuosi (0-bonuksilla).
Välillä ei kyllä oikeasti riittänyt ruokaan rahaa. En silti valittanut, vaan useimmiten lähdin baariin railakkaasti bailaamaan :D. Jostian syystä rahaa riitti aina opiskelijabileissä kulkemiseen..
Opiskelijajakson jälkeen ei voi kuin nauraa näille marttyyrisille narisijoille, joilla "ei ole rahaa", olevinaan saakurin luuserit.
[/quote]
Koska haukuit minut "vitun idiootiksi" niin kerrotko pystytkö elämään elämäsi ilman äpäröitäsi? Pystyt, kuka niitä pakottaa hankkimaan? Kaveritko painostaa? Vai onko vaan "pakko" ku muillaki on?
Edelleenkin ilman äpäriä pystyy nyky-yhteiskunnassa elämään todella hyvän ja leveän elämän, jos vain haluaa.
En sinuna alentuisi haukkumaan toisia, kun etpä itekään mikään täydellinen ole. ;)
Kellään ei ole varaa valittaa köyhyydestä.. Lopettaa vaan rahan käytön ja muuttaa vaikka kadulle tai sukulaisiin niin säästyy rahat.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:17"]Lapsia voi tulla suunnittelematta. Lihoa voi jo lapsena, kun vanhemmat vielä päättää ruuat. En kyllä keksi, miten tupakoinnin voi aloittaa vahingossa...
[/quote]
Lapsiakaan ei vahingossa tule jos osaa huolehtia ehkäisystä ja jos ei semmoista osaa, niin sittenhän voi vaikka pidättäytyä seksistä.
Toki, nuo asiat voi sulle olla aika ventovieraita ihan ymmärrettävästi. Samoin lihavuus on kyllä ihmisen ihan oma moka, josta on aika perkaleen turha alkaa syyttää lapsuuttaan tai mitään! Jokainen mässy mitä suustas tunget on ihan oma valintasi!
Vai ootko edelleen se taaperoikäinen lapsi?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:47"]
Onko ylipainoisilla ihmisillä oikeutta sanoa, ettei raha riitä ruokaan? Kaikki lihavat punkerot pitäisi poistaa leipäjonoista. Vartalosta päätellen syövät kahden ihmisen ruoat.
[/quote]
Katos, yksi tupakoitsijakin tähän ketjuun eksyi. Morjens!
[/quote] Ja katsos, lihavaan kalahti!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:17"]Tekeeko 1800 € lisäraha vuodessa köyhästä rikkaan?
[/quote]
On saanu olla kunnon tervakeuhko jos tommonen summa on vuodessa mennyt. Itse sain summaksi monta satasta vähemmän vaikka luulin polttaneeni paljon. Onneks nyt oon siitä kuitenkin päässy eroon.
Eivät voi, tai siis voivat mutta älytöntähän se on. Lopetin tupakoinnin ja olen laittanut joka päivä säästöön ne rahat mitä mulla olis menny tupakkaan, kivasti säästyy ja voi hyvällä mielellä ostaa jotain kivaa!
No ei. Kun poltin tupakkaa, harmittelin aina, että kavereilla oli rahaa vaatteisiin, leffoihin ja huvituksiin. Mullakin oli oikeasti ihan mukiinmenevät tulot, joilla sain maksettua vuokrat ja laskut ja söinkin oikein hyvää monipuolista kotiruokaa. Mihinkään ylimääräiseen ja spontaaniin ei kuitenkaan ollut varaa. Kuitenkin aina kun auoin päätäni rahan tiukkuudesta, muistin huomauttaa, että mä olen valintani tehnyt ja katsonut, että mulla on varaa polttaa. Jos on varaa shoppailla, on luultavasti laskenut sen olevan pois jostain muusta. Lopulta päätin, että haluan voida säästää ja joskus laittaa rahaani itseeni ruoasta karsimatta. Voin hyvin kuvitella, että moni olisi jatkanut tupakointia ruoan kustannuksella.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:37"]V*ttu mikä idiootti tuo edellinen (26) on. Luuseri siinä, kuten muutkin "rahattomuudesta" ruikuttavat. Tupakoinnin lopettaminen on helppoa , järkevää ja ennen kaikkea taloudellisesti kannattavaa. Omien lasten lopetttaminen, noh, jätetään jokaisen harkittavaksi (tosin edelliselle liian monimutkaista). Nyky-yhteiskunnassa ilman tupakkaa, viinaa ja autoa elävä kyllä saa melko leveän elämän. Säästäväisellä ja järkevällä asenteella tosin saa riittämään myös noihin kaikkiin pahoihin... offtopic; Opiskelijana ollessani kuukausitulot oli 430€ /kk, omistin auton (kalastusharrastukseni vuoksi), jossa ylläpitokuluja, huoltoja, renkaita, vakuutuksia ym. 500-600 €/vuosi (0-bonuksilla). Välillä ei kyllä oikeasti riittänyt ruokaan rahaa. En silti valittanut, vaan useimmiten lähdin baariin railakkaasti bailaamaan :D. Jostian syystä rahaa riitti aina opiskelijabileissä kulkemiseen.. Opiskelijajakson jälkeen ei voi kuin nauraa näille marttyyrisille narisijoille, joilla "ei ole rahaa", olevinaan saakurin luuserit. [/quote] Koska haukuit minut "vitun idiootiksi" niin kerrotko pystytkö elämään elämäsi ilman äpäröitäsi? Pystyt, kuka niitä pakottaa hankkimaan? Kaveritko painostaa? Vai onko vaan "pakko" ku muillaki on? Edelleenkin ilman äpäriä pystyy nyky-yhteiskunnassa elämään todella hyvän ja leveän elämän, jos vain haluaa. En sinuna alentuisi haukkumaan toisia, kun etpä itekään mikään täydellinen ole. ;)
[/quote]
Käypä tupakilla ni rauhotut :)
Lapsia voi tulla suunnittelematta. Lihoa voi jo lapsena, kun vanhemmat vielä päättää ruuat. En kyllä keksi, miten tupakoinnin voi aloittaa vahingossa...