Osaisiko miehesi vaihtaa auton moottoriin jakoketjun?
Mies sai tädiltään ilmaiseksi VW Golfin, siihen piti vaihtaa jakoketju. Tänään mies itse sen vaihtoi omassa tallissa, samalla teki autoon muitakin huoltojuttuja.
Kommentit (53)
Köyhän elämä on tuollaista. Me parempiosaiset, akateemiset miehet viemme automme marmoripalatsiin. Hinnallahan ei ole väliä, koska työsuhdeauto.
En tiedä, mutta miksi pitäisi? Todennäköisesti kaikki voittaisivat, kun mies veisi auton ammattilaiselle sitä varten: pienyrittäjä saisi töitä, valtio verotuloja, mies käyttäisi ajan tekemällä sitä mistä hän itse ansaitsee ja maksaa veroja tai mitä hän tekee vapaa-ajallaan.
Vähän sama kuin että itse vaikkapa ompelisin verhot. Kuluisi kamalasti aikaa, joka olisi jostain muusta pois. Paljon mieluummin laitan rahan kiertämään niin, että maksan siitä jollekin kotimaiselle yrittäjälle ja sen sijaan lähden itse vaikkapa pelaamaan sulkapalloa ja sillä tavalla hyödytän jotain toista (pelihalli-)yrittäjää.
Ketjua ei yleensä tarvii vaihtaa. Hihna kylläkin.
Mersussa oli aikoinaan ketjun vaihtosuositus 500 tkm. Olisko ollut w123 tai w124 eli om61x tai om60x -moottorit.
Ketjuja ei tarvi vaihtaa, jos auto ei ole audi/volkkari/skoda tai pösö.
No, meillä on sähköauto, niin voi vaan naureskella kaiken maailman ketjuille ja öljynvaihdoille 😄
Ei ketjuja kuulu vaihtaa. Itse ajelen 90-luvun alun autolla, jossa jakoketju. Yli 300000 ajettu ja hyvin pelaa.
Remmin mies on vaihtanut asuntoautoon kaverinsa kanssa, jolla siihen tarvittavat välineet ja talli.
Mies itse tehnyt mm.vaihdelaatikkorempan asuntoautoon, vaikkei mikään autokorjaaja olekaan. 2x oli auto korjaamolla rempattavana vaihdelaatikon takia. Rahaa paloi ja kuntoon eivät saaneet. Mies kyllästyi, otti netistä rajäytyskuvan ja purki ja kokosi laatikon itse ja sen jälkeen vasta vaihelaatikko toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies osaa laittaa likaiset vaatteet pyykkikorinn, pestä ne myös, laittaa myös vessanpytyn kannen alas, ostaa omat vaatteensa ja huomaa jopa kun käyn kampaajalla.
Heh, valhettelija bongattu.
Auto vaihtuu uuteen kolmen vuoden välein niin tarvitse uhrata tuohon ajatustakaan.
Kyseenalaistaisin, jos ei osaisi.
Automekaanikko.
osaa, mutten tiedä riittäiskö aikaa miten.
sillä on konehuoltofirma ja noita huollettavia riittää ihan tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta miksi pitäisi? Todennäköisesti kaikki voittaisivat, kun mies veisi auton ammattilaiselle sitä varten: pienyrittäjä saisi töitä, valtio verotuloja, mies käyttäisi ajan tekemällä sitä mistä hän itse ansaitsee ja maksaa veroja tai mitä hän tekee vapaa-ajallaan.
Vähän sama kuin että itse vaikkapa ompelisin verhot. Kuluisi kamalasti aikaa, joka olisi jostain muusta pois. Paljon mieluummin laitan rahan kiertämään niin, että maksan siitä jollekin kotimaiselle yrittäjälle ja sen sijaan lähden itse vaikkapa pelaamaan sulkapalloa ja sillä tavalla hyödytän jotain toista (pelihalli-)yrittäjää.
Joo, mutta jos joku osaa, niin mielestäni se kertoo siitä, että haluaa osata ja tykkää pelata autojen kanssa. Mutta hyvä kommentti, mikäli siis miestäsi eikä sinua kiinnosta autohommat.
Vierailija kirjoitti:
Ketjua ei yleensä tarvii vaihtaa. Hihna kylläkin.
Kyllä niitäkin kuitenkin vaihdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta jos joku osaa, niin mielestäni se kertoo siitä, että haluaa osata ja tykkää pelata autojen kanssa. Mutta hyvä kommentti, mikäli siis miestäsi eikä sinua kiinnosta autohommat.
No ei onneksi kiinnosta vaan käyttää aikansa mieluummin työntekoon tai ihan muunlaisiin harrastuksiin, joista osa on sellaisia, mitä harrastetaan yhdessä.
Hans Välimäki ei tiedä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän elämä on tuollaista. Me parempiosaiset, akateemiset miehet viemme automme marmoripalatsiin. Hinnallahan ei ole väliä, koska työsuhdeauto.
Niin, että ihmisiä ei voi kiinnostaa autojen korjaaminen/huoltaminen itse? On paljon ihmisiä, joita kiinnostaa muukin kun se ajaminen.
Taas tämä sama kajahtanut pakkomielteensä kanssa on herännyt koomasta.
Olen 44v mies ja en osaa tehdä autolle muuta kuin vaihtaa renkaat, tuulilasinpyyhkijät, lisätä pesunestettä sekä öljyä. Koskaan en ole ollut autoista yhtään kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei onneksi kiinnosta vaan käyttää aikansa mieluummin työntekoon tai ihan muunlaisiin harrastuksiin, joista osa on sellaisia, mitä harrastetaan yhdessä.
Ootpas ihanan kuuloinen ihminen, kun on laatuvaatimukset sille, mistä miehesi saa pitää. Ei minunkaan mieheni varmaankaan ymmärrä mitä hienoa on minun joogatunneissani, mutta ei hän minua siitä arvostele ja sano, että keksisit parempia harrastuksia.
En oo koskaan nähnyt että vaihtaisi mitään. Merkkihuollossa on aina käyttänyt.
Nykyisestä ei sellaista löydykään.
Juuri tuumailin, että meidän lapset eivät tule osaamaan öljyjenkään katsomista tms. Maailma muuttuu...
Nyky autot on niin paskoja että ketjuja menee kuin tuulettimen hihnoja ennen vanhaan.