Viini vai kalja?
Kumpi on parempi perjantairentoutus: lasi viiniä vai kaksi tölkkiä kaljaa? Miksi?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:19"]
Kalja pitää ainakin nyt saada kun alkaa Karjala-turnaus! Lapsetkin lähtee isälleen, niin tämä mamma vetää pikkarit jalassa olutta ja katsoo lätkää.
[/quote]
Ihana nainen.
[/quote]
Yllättyisit, jos näkisit ;)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:19"] Kalja pitää ainakin nyt saada kun alkaa Karjala-turnaus! Lapsetkin lähtee isälleen, niin tämä mamma vetää pikkarit jalassa olutta ja katsoo lätkää. [/quote] Ihana nainen. [/quote] Yllättyisit, jos näkisit ;)
[/quote]
Yllättyisin positiivisesti vai negatiivisesti? Miksi?
Kalja siksi, että sanana olut ei soinnu oikein puhekieleen. Siis aloituksessa. Itse käännyn useimmiten kaljan puoleen perjantaisin. Ja miksei muullonkin.
Ap
Mulle viini koska en tykkää kaljasta.
Riippuu mitä viiniä, rypälelajeja ja eri yhdistelmiä on kuitenkin satoja.
Ei kumpikaan, hirveen makusia. Enkä tarvi alkoholia rentoutuakseni, etenkään kotioloissa...
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:31"]
Ei kumpikaan, hirveen makusia. Enkä tarvi alkoholia rentoutuakseni, etenkään kotioloissa...
[/quote]
En minäkään TARVITSE, mutta ei ole hiekkaa siellä enkä koe viinistä tai oluesta nauttimista huonona tai vaarallisena asiana.
Molemmista tykkään, tilanteen ja fiiliksen mukaan.
Jos meinaat syödä jotain samalla, niin viini, olut ei mielestäni sovi minkään ruoan kanssa, vaikka oluesta kovasti pidänkin:D
Tässä sairaalassa ollessani olen miettinyt kumpaa ostaisin kun pääsen kotiin,ehkä ostan molempia.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:42"]
Jos meinaat syödä jotain samalla, niin viini, olut ei mielestäni sovi minkään ruoan kanssa, vaikka oluesta kovasti pidänkin:D Tässä sairaalassa ollessani olen miettinyt kumpaa ostaisin kun pääsen kotiin,ehkä ostan molempia.
[/quote]
Musta olut sopii ihan hyvin poron/hirvikäristyksen kanssa, toki punaviini vielä paremmin. Ja SOL-olutta meillä juodaan monesti burritojen/tacojen kanssa.
[/quote]
No aloituksessa ei kotia mainittukaan, tuon jeesustelun keksit ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:38"]
[/quote]
En minäkään TARVITSE, mutta ei ole hiekkaa siellä enkä koe viinistä tai oluesta nauttimista huonona tai vaarallisena asiana.
Molemmista tykkään, tilanteen ja fiiliksen mukaan.
[/quote]
Tais kalikka kalahtaa, kun heti näit tän omia toimintatapojas kritisoivana. Ei kaikki tissuttele tai TARVITSE/TARVI/TARVIHE alkoholia rentoutumiseen ja hyvä niin, etenkin lapsiperheissä.
Olut todellakin sopii monen ruuan kanssa! Pizzan, friteerattujen muikkujen, makkaran, grilliruuan, yms. kanssa!
Olut. Olen aina pitänyt oluesta. Viineistä kelpaa vain valkkari, sekin kylmäna kiitos. Joitakin valkkareita on tullut vastaan, joista en pidä, niissä on joku pistävä maku.
Karjala-turnauksesta tuli vielä sellainen lisäys mieleen, että normaalin kaupan tarjonnoista kaikki paitsi Karjala-olut käy. Se maistuu liikaa raudalta. Muutoin ei ole vielä pahaa olutta tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:42"]
Jos meinaat syödä jotain samalla, niin viini, olut ei mielestäni sovi minkään ruoan kanssa, vaikka oluesta kovasti pidänkin:D Tässä sairaalassa ollessani olen miettinyt kumpaa ostaisin kun pääsen kotiin,ehkä ostan molempia.
[/quote]
Oluissa on ihan mielettömästi eri makuvariaatioita! Sieltä löytyy aivan yhtä helposti, ellei jopa helpomminkin, ruokaan mätsäävä juoma kuin viineistäkin. Tietenkin jos oluesta puhuttaessa tarkoitetaan ainoastaan karjaloita ja lappareita, niin sitten ymmärrän, että ruokajuomaksi valitaan mieluummin viini.
Minä juon mieluusti molempia ihan fiiliksen mukaan. Siideritkin maistuu joskus, mutta harvemmin. Sitä käytetään meillä lähinnä ruuanlaittoon, mutta pelkästään juotavaksi en edes muista, milloin olisi ostettu siideriä.
Ja viskit sitten... Ah. :)
Lasi viiniä. En pidä oluesta, mutta viineistä kyllä. Perjantai-illan rentoutukseksi ja kun sää on mitä on, niin punaviiniä ja jotain hyvää purtavaa, kiitos.
Miksi ap rinnastaa lasillisen viiniä kahteen tölkkiin kaljaa? Minkä kokoisia tölkkejä, puoli litraako? Eli vajaa kaksi desiä viiniä vs litra kaljaa? :D
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:20"]
Lasi viiniä. En pidä oluesta, mutta viineistä kyllä. Perjantai-illan rentoutukseksi ja kun sää on mitä on, niin punaviiniä ja jotain hyvää purtavaa, kiitos.
Miksi ap rinnastaa lasillisen viiniä kahteen tölkkiin kaljaa? Minkä kokoisia tölkkejä, puoli litraako? Eli vajaa kaksi desiä viiniä vs litra kaljaa? :D
[/quote] Eikös nuo tölkit useimmin ole ihan 0,33L
0,33L tölkeissä ei saa kun bulkkilager oluita. Jos haluaa olutta jossa on makua, pitää yleensä ottaa 0,5l tölkki tai lasipullo.
Kalja ehdottomasti. Viinit kuuluu keski-eurooppalaisille.