Te joilla koronarokotteesta tullut kuukautishäiriöitä kuinka
kauan kestänyt että kierto ja vuoto palautunut normaaliksi? Jos siis on jo palautunut.
Minulla alkoi toisen rokotteen jälkeen vuoto melkein kaksi viikkoa etuajassa, ja tätä ennen ihan säännöllinen kierto. Ja vuoto jatkuu nyt jo kymmenettä päivää päivää, normisti neljä päivää. Vähän mietityttää onko tämä pitkäaikainenkin haitta, toivottavasti ei.
Ja te joilla ei ole kuukautisiin vaikuttanut ei tarvitse tulla kertomaan kuinka ette usko että kenelläkään on voinut vaikuttaa kun ei teilläkään.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuo menkkahäiriö jo 1. rokotteen jälkeen?
En tiedä ketään, jolle olisi tullut mitään häiriöitä. Työpaikallani on esim. 70 naista, joista kaikki ovat molemmat rokotteet ottaneet ja kenellekään eu tullut yhtään mitään.
Mun lähipiirissä on 3 vakavaa sairaalahoitoa vaatinutta haittaa. Itsekin olen molemmat piikit ottanut.
Anna kun arvaan, tukka lähtee, kasvaa lisää varpaita, luomet räpsyvät vaakasuuntaan, kidukset kasvoivat...
Välillä haiskahtaa Kremlin trolleilta, välillä helluntailaisten trolleilta.
Molemmilla syynsä vastustaa rokotteita. Kremlillä sekasorron luominen, helluntailaisilla uskomukset pedon merkkiin.
Vaikea päätellä kumpi osapuoli tällä kertaa asialla. Mutta kummasti näitä kuukautishäiriöitä näkyy vain nettipalstoilla, eikä kukaan kuule niistä edes ystäviltään.
Rokotteesta puhutaan koko ajan, joten turha väittää etteikö ystävät kertoisi toisilleen.
Näissä tapauksissa takana on henkiset syyt. Tästä oli tehty kattava tutkimus usassa ennen kesää.
Rentoudu äläkä lue enää valemedioita.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi. Jos on epäsäännöllinen kierto niin voi mennä pitempään.
Jos syö pillereitä niin voi mennä pitempään.
Tälläisen vastauksen sain lääkärissä. Lähetti myös papakokeeseen koska syöpäkasvaimia on löytynyt nyt enemmän koronarokotteiden ottajilta. Kommentoi että kohdunkaulan syöpä ei johdu rokotteesta vaan syöpäkasvain reagoi rokotteeseen ja aiheuttaa pitkittynyttä vuotoa jolloin kasvain havaitaan aikaisemmin kuin ennen.
Onko tämä kohdunkaulansyöpä juttu totta? Onko joku muu kuullut vastaavaa? Oliko gyne vai tk lääkäri joka tällaista väitti?
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla syynsä vastustaa rokotteita. Kremlillä sekasorron luominen, helluntailaisilla uskomukset pedon merkkiin.
Vaikea päätellä kumpi osapuoli tällä kertaa asialla. Mutta kummasti näitä kuukautishäiriöitä näkyy vain nettipalstoilla, eikä kukaan kuule niistä edes ystäviltään.
Rokotteesta puhutaan koko ajan, joten turha väittää etteikö ystävät kertoisi toisilleen.
Facessa olen nähnyt useammankin naisen kertovan asiasta omilla kasvoillaan. Samoin esim. seksuaaliterapeuttiMarja Kihlström kertoi instassa julkisesti omista kokemuksistaan. Ja mtv uutisten sivuilla oli omalla nimellään ja kuvallaan nainen jolla kuukautiset täysin sekaisin rokotuksen jälkeen. Että kyllä näistä kerrottu paljon muutenkin kuin anonyymisti.
Missä ne viipyvät? kirjoitti:
Tarvitsen kipeästi neuvoa täältä. En ole ottanut korona rokotetta mutta kuukautiset eivät ole ilmestyneet. Mitä teen? Apua nyt neuvoa tähän tilanteeseen. Olen mies ja tarvitsen kipeästi nyt apua. Missä kerran kuukaudessa tulevat kuukautiset viipyvät? Pitkään niitä odotellut. Onko odottaminen turhaa????
Sä oot raskaana ihan selvästi. Sitä se perseeseen ottaminen miehillä teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facessa olen nähnyt useammankin naisen kertovan asiasta omilla kasvoillaan. Samoin esim. seksuaaliterapeuttiMarja Kihlström kertoi instassa julkisesti omista kokemuksistaan. Ja mtv uutisten sivuilla oli omalla nimellään ja kuvallaan nainen jolla kuukautiset täysin sekaisin rokotuksen jälkeen. Että kyllä näistä kerrottu paljon muutenkin kuin anonyymisti.
Ihmiset tekevät mitä tahansa julkisuuden eteen. Nämä ovat täyttä soopaa ja suoraan tutkitun tiedon vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät mitä tahansa julkisuuden eteen. Nämä ovat täyttä soopaa ja suoraan tutkitun tiedon vastaista.
No, esim. tuossa mtv jutussa oli haastateltu gynekogia joka oli sitä mieltä että jiku yhteys rokotteen ja kuukautishäiriöiden välillä on, sen verran paljon näitä nyt ollut. Ja hän toivoi että tutkimuksilla saataisiin selkoa mikä rokotuksessa tämän aiheuttaa. Mutta kai hänkin sitten sanoi näin vain julkisuuden vuoksi... Täysin käsittämätöntä miksi mistään rokotteen aiheuttamista haitoista ei saisi kertoa.
Tässä on asiantuntijan lausunto aiheesta:
ON kuitenkin mahdollista, että koronarokotus itsessään aiheuttaa tilapäisen haitan kuukautiskierrolle, Rämet kertoo.
”Pitkäaikaista tai pysyvää muutosta kuukautisiin ei rokotteen ottamisesta kuitenkaan seuraa.”
Rokotus saa aikaan muutoksia ihmisen immuunijärjestelmässä. Elimistö reagoi koronarokotukseen kuin infektioon ja ryhtyy toimimaan.
”Tulehduksen välittäjäaineet viestivät, että nyt tarvitaan puolustussoluja töihin”, Rämet kuvailee.
Myös kohdun limakalvo on osa elimistön immuunijärjestelmää. Kohdun limakalvolla on puolustussoluja, jotka auttavat suojaamaan kohtua.
Siksi rokotuksella tai millä tahansa infektiolla saattaa olla vaikutuksia myös kohdun limakalvoille. Seurauksena voi olla kohdun limakalvon irtoaminen, joka johtaa välivuotoon tai aikaistuneisiin kuukautisiin.
KUUKAUTISKIERTO on hyvin herkkä ja monimutkainen kokonaisuus, Rämet sanoo. Infektioiden lisäksi stressi vaikuttaa kuukautisiin ja voi aiheuttaa niihin häiriöitä.
”Jo koronarokotteen ottamiseen saattaa liittyä pelkoa, joka aiheuttaa stressiä.”
Koronapandemian aiheuttama poikkeustila on kaikkiaan lisännyt kuukautishäiriöiden määrää. Kuukautiskierron pituus on saattanut muuttua tai vuoto olla normaalia runsaampaa ja kivuliaampaa.
”Taustalla ovat esimerkiksi ahdistuksen ja stressin lisääntyminen. Myös perheväkivallan määrässä on nähnyt kyselytutkimuksen perusteella kasvua
Minulla on suht säännöllinen kierto eli 26-28 päivää. Näin se on ollut jo 20 vuotta. Toisen rokotteen jälkeen kiertoni oli 16 päivää ja vuoto oli normaalia runsaampaa. Sen jälkeen kiertoni taas normalisoitui.
Te jotka olette käyneet lääkärissä rokotteen jälkeen tulleen kuukautishäiriön vuoksi, miten lääkäri asiaan suhtautui? Pitikö yhteyttä rokotteeseen todennäköisenä? Ja saitteko jotain apua kiertoa ja vuotoa normalisoimaan?
Vierailija kirjoitti:
Näissä tapauksissa takana on henkiset syyt. Tästä oli tehty kattava tutkimus usassa ennen kesää.
Rentoudu äläkä lue enää valemedioita.
Onko mm. Yle valemedia?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suht säännöllinen kierto eli 26-28 päivää. Näin se on ollut jo 20 vuotta. Toisen rokotteen jälkeen kiertoni oli 16 päivää ja vuoto oli normaalia runsaampaa. Sen jälkeen kiertoni taas normalisoitui.
Kuinka pitkään tuo 16 päivän kierron jälkeen tullu vuoto kesti?
Kokemuksesi nimittäin kuulostaa hyvin samalta kuin minulla, tuo lyhyen kierron jälkeen tullut vuoto on nyt vielä menossa, kohta kaksi viikkoa vuotanut ja toivon todella että alkaisi jo loppua.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette käyneet lääkärissä rokotteen jälkeen tulleen kuukautishäiriön vuoksi, miten lääkäri asiaan suhtautui? Pitikö yhteyttä rokotteeseen todennäköisenä? Ja saitteko jotain apua kiertoa ja vuotoa normalisoimaan?
Oma gyneni piti ainakin mahdollisena sitä, että rokote voi vaikuttaa kuukautiskiertoon. Sanoi että myös esim. stressi voi vaikuttaa.
To kent uben haastiksessa Jaska Laav haastatteli Tomi-nimistä miestä joka oli saanut keväisen hötsinsä jälkeen ainakin 5 pahaa polttoleikkausta vaatinutta nenäverenvuotoa ja lisäksi narkoleptisiä nukahuskohtauksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tuo 16 päivän kierron jälkeen tullu vuoto kesti?
Kokemuksesi nimittäin kuulostaa hyvin samalta kuin minulla, tuo lyhyen kierron jälkeen tullut vuoto on nyt vielä menossa, kohta kaksi viikkoa vuotanut ja toivon todella että alkaisi jo loppua.
Yleensä mulla vuoto kestää 3-4 päivää. Tuon kierron jälkeen kesti 8 päivää. Käy gynellä, jos vuoto jatkuu vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään syytä vastustaa rokotuksia, enkä ole taikauskoinen. Olen kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset ottanut ja sen lisäksi otan joka vuosi influenssarokotuksen. Molemmat korona rokotukset otin myös. Vaikka luotan terveydenhuoltoon ja tieteeseen, niin ymmärrän myös sen faktan, että myös rokotuksilla voi olla sivuvaikutuksia. Yleensä ne sivuvaikutukset menevät nopeasti ohi, eikä niistä jää pysyviä haittoja. Tietysti joku voi sairastua pysyvästi, mutta se on harvinaista. Nämä kuukautishäiriöt saattavat olla merkki vaan siitä, että ihmisen puolustusjärjestelmä toimii hyvin. Sama juttu, miksi osalle nousee kuume jne. Turha vetää esille mitään hörhö-kortteja, kun syy on todennäköisesti puhtaasti lääketieteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään syytä vastustaa rokotuksia, enkä ole taikauskoinen. Olen kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset ottanut ja sen lisäksi otan joka vuosi influenssarokotuksen. Molemmat korona rokotukset otin myös. Vaikka luotan terveydenhuoltoon ja tieteeseen, niin ymmärrän myös sen faktan, että myös rokotuksilla voi olla sivuvaikutuksia. Yleensä ne sivuvaikutukset menevät nopeasti ohi, eikä niistä jää pysyviä haittoja. Tietysti joku voi sairastua pysyvästi, mutta se on harvinaista. Nämä kuukautishäiriöt saattavat olla merkki vaan siitä, että ihmisen puolustusjärjestelmä toimii hyvin. Sama juttu, miksi osalle nousee kuume jne. Turha vetää esille mitään hörhö-kortteja, kun syy on todennäköisesti puhtaasti lääketieteellinen.
Tutun koira jäi auton alle rokotuksesta palatessa. Todella vaarallinen rokote, myös koirille!
Minulle ainakin tuli. Eikä ole palannut normaaliin.