Nyt Nordea ihan oikeesti
Mun kaikki rahat on siellä katevarauksessa kiinni. En pääse kauppaan enkä voi maksaa laskuja. Saatana sentään, ei auta edes pankin vaihto, kaikki Suomen pankit yhtä perseestä!!!
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mukava tilanne opiskelijallekkaan, tänään syöty pelkkää makaronia koska nordea vei viimeiset ruokarahat. Ostin perjantaina bussikortin ja sinne meni mun tämän viikon ruokarahat 65€
Juu ja kyllä elän ködestä suuhun kun työpaikkaa ei ole löytynyt. Käteistä ei tule näin korona aikana pidettyä kun en ihan heti uskoisi että rahani häviää tililtä. Korttimaksun kanssa voi olla ongelmia mutta se että et saa rahaa automaatista on jo enemmän kuin pikkuvika.
Nyt varmaan opit jotain tuohon liittyen :) Joidenkin pitää näköjään mennä ns. kantapään kautta, että oppii itsestään selvyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ollut huomannut vaikka lehtiä tänään lenkin lukenut. Kiitos siis tästä ketjusta 😃 Katsoin tilin tilanteen ja näinhän siellä tosiaan on käynyt, kuten viestiketjussa kirotaan. Olispa tosi ärsyttävää, jos ei tilillä nyt olisi niin paljon ekstraa. Tsemppiä vaan kaikille joilla tilanne toinen. Saisi Nordea antaa jonkun vahingonkorvaus satasen tästä harmista. Jonkun lapset vaikka on voinut olla nälissään tämän takia. ❤️
Sanoisin, että lapset pois sellaiselta, jonka perheelle yhden päivän pankkiongelma tuottaa nälkää.
Olen kyllä samaa mieltä.
Kuulin juuri yh äidin käyneen pitkään aikaan viihteellä ja lapset mummolassa. Muutama paukku tuli kuulemma otettua ja tili tyhjeni, mutta summa meni tuplana Nordean korttia kun käytti. Nyt parkuu kun lapset ei saa ruokaa maanantaina kun tili pakkasella! Mietin että kaljaan oli rahaa mutta vaikka ei olisi tupaveloitusta tapahtunut pankin virheen vuoksi, olisi lapsilla ollut aika niukat eväät tarjota. No onneksi on kuulemma mummo joka syöttää katotaan. En vaan hyväksy näitä valintoja että kaljotellaan ja lapsille sitä Jämsä mitä kaapista löytyy.
Nordea ei liity tähän elämäntyyliin mitenkään vaikka nyt kävikin ikävä juttu ja pankki vastuussa. Mutta eihän rahat kadonneet kuin päiväksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin syy, että olet ostanut tilin nollille? Ok.
Tilillä on 200€ ja ostan 100€ ja pankki ottaa velotuksen tuplana on minun vika, että tili menee nollille, hmm
Pankin syy tietenkin. Mutta huomiseen mennessä varmaan korjattu. Ei se yhdestä päivästä voi olla kiinni laskun maksu.
En ymmärrä ettei ihmisillä ole "pahan päivän varalle" edes muutamaa satasta. Pitäisi kyllä olla eikä edes kovin paljon vaadi säästää pikkusumma sukanvarteen.
Tiedätkö että moni ei saa kuukaudessa elääkseen kuin sen muutaman satasen? Ja toisekseen aika moni on sen hätävaransa tässä korona-aikana käyttänyt.
Uutisoinnin mukaan menee ihan päinvastoin. Korona-aikana on säästynyt rahaa huomattavasti ENEMMÄN kuin muina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
No sinua ei varmaan haittaisi sekään jos joskus käy niin että työnantajasi maksaa palkan normaalisti mutta Nordeassa ei syystä tai toisesta näy palkkaasi koska heillä on jälleen joku moka meneillään 😊
Miehellä myöhästyi palkka kerran päivällä, kun oli jotain tällaista pankkiongelmaa. Tietenkin oli laitettu asuntolainan eräpäivä palkkapäiväksi ja mitähän muuta kivaa oli erääntymässä ja sitten ei tullutkaan sitä palkkaa. Ja monella työkaverilla sama kuvio ja tietenkin itkivät tätä työnantajalle.
No mitä teki työnantaja? Tästä säikähtäneenä muutti käytäntöään palkanmaksun suhteen ja alkoi maksaa palkan jo palkkapäivää edeltävänä päivänä. Ihan vain varotoimenpiteenä. Että jos tulee jotain hämminkiä, niin viimeistään palkkapäivänä se palkka on tilillä.
Näitä kortteihin liittyviä häiriöitä on aika usein, joten ihan senkin puolesta kannatta olla tilit ja kortit kahdessa eri pankissa. Ensimmäistä kertaa muistan että on tällaista, että veloituksen lisäksi tulee katevaraus, mutta todella usein on näitä korttien käyttökatkoja.
Tarkoittaako tämä että myös lainat on mennyt kahdesti? Mulla meni 12 000 e lyhennys. Klumps.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä että myös lainat on mennyt kahdesti? Mulla meni 12 000 e lyhennys. Klumps.
Vaikea sanoa, kun ei ole pääsyä sinun tilitietoihisi. Sinulla mitä luultavimmin on, joten....
Nordea on ainut pankki jota en käytä. Mulla on S-Pankki, Aktia, Op ja Danske. Aika kalliiksi tulee mutta en uskalla olla yhden pankin varassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis urpot. Viimeisin ostokseni oli lauantaina 299e, joka on sekä veloitettu että KATEVARAUKSENA veloitettu toiseen kertaan. Tietenkin se palautetaan tilille mutta KOSKA? Olen aamusta asti odottanut. Ja vetäkää v***u päähänne, te, joiden mielestä tämä on oma vika ja olisi pitänyt varautua. En omista luottokorttia ja 8e käteistä.
Ap
Mee töihin.
Pankeilla järjestelmissä on välillä bugeja. Emme elä paratiisissa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, kysehän on vkl korttiistoista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin syy, että olet ostanut tilin nollille? Ok.
Tilillä on 200€ ja ostan 100€ ja pankki ottaa velotuksen tuplana on minun vika, että tili menee nollille, hmm
Pankin syy tietenkin. Mutta huomiseen mennessä varmaan korjattu. Ei se yhdestä päivästä voi olla kiinni laskun maksu.
En ymmärrä ettei ihmisillä ole "pahan päivän varalle" edes muutamaa satasta. Pitäisi kyllä olla eikä edes kovin paljon vaadi säästää pikkusumma sukanvarteen.
Rahankäyttötyyli on jokaisella mitä on, ja yleensä pysyy samana vaikka tulot olisivat mitä tahansa. Kaverini oli työttömänä aina rahaton viikon ennen tukien maksua, nyt töissä olevana ja 3000€ tienaavana ihan sama juttu. En tiedä voiko taloudenpitoa opettaa, vai onko se eräänlainen luonteenpiirre jota on vaikea muuttaa.
Onpas erikoista, minulla on ihan samanlainen tilanne! 250 euroa katevarauksessa, mikä on todella ärsyttävää. Se on roikkunut siellä elokuun lopulta lähtien ja kun kysyin Nordealta niin he sanoivat että katevarausta ei voi perua ja se poistuu itsestään KUUKAUDEN päästä eli syyskuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas erikoista, minulla on ihan samanlainen tilanne! 250 euroa katevarauksessa, mikä on todella ärsyttävää. Se on roikkunut siellä elokuun lopulta lähtien ja kun kysyin Nordealta niin he sanoivat että katevarausta ei voi perua ja se poistuu itsestään KUUKAUDEN päästä eli syyskuun lopussa.
Siis MITÄ? Voiko olla totta? Pankin pitäisi maksaa tuosta jotain hyvitystä, heidän virhehän se on. Vaihtaisin kyllä pankkia välittömästi. Osuuspankin kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, noin törkeitä ainakaan.
Itselläni tilit Nordeassa, Danskessa jaS-pankissa. Joka tili plussalla koska elän säästeliäästi ja pidän suositellun n. 3kk puskurin tileillä ja osan käteisenä.
Voi jonakin päivänä tulla esim. massiivinen hakkerihyökkäys pankkeihin ,sähkökatkos yms. Ei varmaan kovin kauaa mene että näin käy. Kannattaisi hieman varautua....
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tilit Nordeassa, Danskessa jaS-pankissa. Joka tili plussalla koska elän säästeliäästi ja pidän suositellun n. 3kk puskurin tileillä ja osan käteisenä.
Voi jonakin päivänä tulla esim. massiivinen hakkerihyökkäys pankkeihin ,sähkökatkos yms. Ei varmaan kovin kauaa mene että näin käy. Kannattaisi hieman varautua....
Melkein jopa toivoisin, että tulisi joku juttu, jonka takia kaikkien pankkien korttimaksutoiminnot olisivat vaikka kolme vuorokautta kokonaan pois käytöstä. Olisi terveellinen herätys monelle, joka sinisilmäisesti luottaa, että kortti pelaa aina ja käteistä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein jopa toivoisin, että tulisi joku juttu, jonka takia kaikkien pankkien korttimaksutoiminnot olisivat vaikka kolme vuorokautta kokonaan pois käytöstä. Olisi terveellinen herätys monelle, joka sinisilmäisesti luottaa, että kortti pelaa aina ja käteistä ei tarvita.
Mä uskon selviäväni ilman pankkia muutaman päivää. Mutta entäs jos tulee massiivinen sähkökatko (varageneraattorit⬇️) ja esim potilastiedot ja lääketieteelliset laitteet menevät sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon selviäväni ilman pankkia muutaman päivää. Mutta entäs jos tulee massiivinen sähkökatko (varageneraattorit⬇️) ja esim potilastiedot ja lääketieteelliset laitteet menevät sekaisin.
Maailmanloppu lienee todennäköisempää kuin se, että kaikki varajärjestelmät ja niiden varajärjestelmätkin lakkaisivat toimimasta.
Onneksi ei elämä ole hetkellisestä ylimääräisestä katevarauksesta kiinni.
No eipä ollut ensimmäinen kerta ja seuraus on että Nordea nostaa kaikkien tilinomistajien kuukausittaista maksua noin 50%
Tiedätkö että moni ei saa kuukaudessa elääkseen kuin sen muutaman satasen? Ja toisekseen aika moni on sen hätävaransa tässä korona-aikana käyttänyt.