Keskustelisiko joku kanssani autovakuutuksista
Kommentit (15)
Minulla ei ole ollut liikenne/autovakuutusta omissa nimissäni, eli en saisi bonuksia, vaikka hyvä kuskiilenkin.
Voisinko kiertää isoja maksuja niin, että joku "täydet bonukset" -kaverini merkittäisiin autoni haltijaksi ja vakuutusmaksut tulisivat hänelle. (Vaikka minä ne oikeasti maksaisin ja itse käyttäisin autoani)
Siis voiko ihmisellä olla useampi kuin yksi liikennevakuutus täysillä bonuksilla?
kuskiilenkin = kuski olenkin. -sorry!
3. Mun käsittääkseni voi olla niin monta kuin on autoakin.
Et. Autoa oikeasti käyttävä on haltija ja vak. ottaja.
Mua niin ärsyttää, kun just vaihdoimme vakuutusyhtiötä ja nyt korjaamolta sanottiin, että huonoimman yhtiön valitsimme. :(
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:47"]Et. Autoa oikeasti käyttävä on haltija ja vak. ottaja.
[/quote]
Mulla on kaveri jonka auto on toisen nimissä, kuten myös vakuutus.
Jaahas, pitäisikö aloittaa tärkeimmästä. Eli minkälaisesta/arvoisesta autosta on kyse? Jos puhutaan muutamien tonnien kulkineesta (vaikkapa alle 8000e), otat ehdottomasti vain osakaskon. Ei maksa hunajaa ja sisältää varmaan joka yhtiössä tarvittavat ilkivalta, hinaus, palo yms turvat. Ajat onnistuneesti, eli ilman kolareita muutamat vuodet keräten bonuksia. Ei ole mitään järkeä halpaan autoon ottaa mitään 1500e/vuosi vakuutuksia, maksat käytännössä auton verran rahaa yhtiölle ilman että kostut siitä itse mitään. Eikö olisi tulevaisuutta ajatellen parempi alkaa kerää itselle niitä bonareita?
Mitkä/mikä on paras yhtiö ja kattavin vakutuus (täyskasko) uudelle autolle? Pitäisi pian valita. Bonuksia ei ole yhtään. Hinnalla ei ole niin väliä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:48"]
Mua niin ärsyttää, kun just vaihdoimme vakuutusyhtiötä ja nyt korjaamolta sanottiin, että huonoimman yhtiön valitsimme. :(
[/quote]
Mitä huonoa siinä nykyisessä firmassa on, ja mitä se korjaamolle kuuluu vai onko joku kolari yms sattunut? Sen yhtiön voi vaihtaa niin usein kuin itse haluaa....
9. Kiitos vastauksesta. Mä pohdin tässä hiukan asiaa. ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:52"]
Mitkä/mikä on paras yhtiö ja kattavin vakutuus (täyskasko) uudelle autolle? Pitäisi pian valita. Bonuksia ei ole yhtään. Hinnalla ei ole niin väliä.
[/quote]
Voit muuten itse laskeskella vakuutusyhtiöiden sivuilla vakuutusten hintoja, jos tiedät rek.numeron tai vaikkapa auton merkin ja mallin yms. Vertailu todellakin kannattaa :)
siellähän niitä vakuutuksia ja eri yhtiöitä löytyy. Voin sanoa, että vertailu kannattaa, itse otin vanhempaan harrasteajoneuvoon vakuutuksen ja erot eri yhtiöiden välillä olivat huimia, säästin noin 500 euroa vertailemalla!
Liikennevakuutuksen bonukset karttuvat ajan kanssa. Kaskon bonuksia vakuutusyhtiö voi halutessaan myöntää. Eli esimerkiksi kun kilpailuttaa vakuutuksia ja on valmis vaihtamaan kaikki samalle yhtiölle, saa kaskon bonarit helposti täysinä. Kaskoja on eri tasoisia, eli kaikenmaailman super-, special jne kaskoja. Nämä sisältävä eri tasoisia palveluja, kuen keskeytysturva, hinauspalvelut, tuulilasivakuutus jne. Halvinkin kuitenkin kattaa ne kolarit ja minun mielestäni nuo kalliimmat ovat kohtuuttoman hintaisia tarjoamiinsa etuihin nähden. Osakasko sitten erikseen, joka ei tähän kuulu tai käy päinsä jos auto on ostettu rahoituksella.
Kuulin huhuja, että vakuutusyhtiöissä olisi eroja siinä, että toinen yhtiö laittaa auton lunastukseen herkemmin kuin toinen. Voisiko olla noin?
no mitäs niistä?