Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vinkkejä miten saisin mielestäni teinitytön ilkeät sanomiset?

Vierailija
05.11.2014 |

Ei pyydä koskaan anteeksi ja on sanonut paljon paljon ilkeää erosta josta on nyt 10v, ulkonäöstäni, lähes kaikesta. Olen kertonut miten loukkaa (muut paitsi eroasiat, saa niistä kipuilla jos tarpeen) haukkuu minua ja ylistää isäänsä. Kertoo toistuvasti kuinka isä on parempi. Sattuu ja sanat pyörii mielessä. Lapsi mikä lapsi mutta kyllä hänellä on jo paljon ajatuksia oikeasti asioista. Tuntuu kuin vihaisi minua vaikka olen huolella yrittänyt tehdä kaikkeni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
2/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee katumaan myöhemmin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit peittävät ilkeilyillä oman pahan olonsa. Ei oikeasti tarkoita. Mulla on 3 teiniä talossa ja hyvin olen oppinut suodattamaan heidän juttujaan. Vanhin päässyt pahimman yli ja jopa kehuu mua välillä.

Vierailija
4/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus. <3

Vierailija
5/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista on se että hän kokee sinut niin turvallisena ja rakkautesi ehdottomana että uskaltaa tehdä noin tietäen ettet hylkää. Jotain pahaa oloaan sinuun nyt kanavoi ja tekee myös irtiottoa samastumisen kohteestaan. Olin itse tuollainen teini ja jälkeenpäin todella kaduttaa varsinkin kun sanat mursivat äitiäni jolla huono itsetunto muutenkin. Tee selväksi ettei tuo ole hyväksyttävää ja että hän loukkaa mutta älä anna lapsen murtaa sinua vaan osoita olevasi vahvempi teistä. Juttele ystäviesi kanssa, voit ottaa yhteyttä myös perheneuvolaan. Jaksamista ja halaus!

Vierailija
6/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle muulle ne teinit kiukuttelis, kun lähimmälle ihmiselle. Äitinä olo on joskus haastavaa ja hermoja raastavaa. Teinitkin kasvaa joskus aikuisiks, onneks:)

Vierailija
7/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin teininä ihan samanlainen ja sydämeen koskee kun nykyään ajattelen mitä kauheuksia olen suustani rakkaalle äidille suotanut. Nykyään ei sanat riitä kertomaan kuinka paljon häntä rakastan ja arvostan.

Kyllä sinun tyttäresikin vielä sen joskus huomaa.

N27

Vierailija
8/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, olemalla aikuinen.

Vierailija
9/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Sanat todella murtaa välillä. Onneksi aurinkokin paistaa välillä risukasaan ja sanoo jotain hötkähdyttävän fiksua.

Jaksamista myös muille äideille jotka syystä tai toisesta elää tiukkaa elämänvaihetta

Vierailija
10/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täräytä pissikselle samalla mitalla takaisin, kyllä siperia opettaa :D

Vierailija
11/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhempana on vaikeampaa, kun lapsi tietää itsekin että on mahdollista käskeä painumaan helvettiin eikä ole pakko tavata. Siinä on vaikea miettiä pakottaako lasta jos hän kerran niin inhoaa.

Tuntuisi että lähivanhempana ei tarvitse niin ottaa itseensä, se painu v*uun kun on enemmän vain sellainen kuvaannollinen sanonta.

Vierailija
12/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit erosta. Jäi epäselväksi, onko kyseessä sinun ja puolisosi ero vai lapsen isän ja tämän exän ero 10 vuotta sitten. Silläkin on vaikutusta. YLeensähän se poissa oleva puoliso yrittää lasten kautta tehdä elämästä helvettiä sille uudelle tulokkaalle. Ja onnistuukin usein valitettavasti. Mutta lohduttaudu sillä, että olipa kyseessä kenen ero hyvänsä, lapset kasvavat aikuisiksi ja alkavat käyttää omaa päätään. Silloin eivät exien manipuloinnit kovin pitkälle kanna.

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
13/13 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi teineillä ei ole empatiakyky vielä kehittynyt samalla tavalla kuin aikuisilla. Vaikka murrosikäinen loogisesti ymmärtäisi, että toisesta tuntuu pahalta loukkaavat sanat, niin tämä ei välttämättä silti ihan kokonaan hahmota, että miltä ne asiat voivat näyttää sinun näkökulmastasi ja sinun kokemuksillasi. Teini ei välttämättä osaa liittää ilkeisiin sanoihin muuta kuin sen tilanteen, jossa tätä ärsyttää, kun taas sinun näkökulmasi sanoihin liittyy omaa historiaasi, aiempia kokemuksiasi jne.