Vaatiiko mies liikaa huomiotani?
Mikä on normaalia ja mikä ei? Olen aivan ymmälläni kun en enää tiedä mikä on normaali määrä huomiota. Miehen mielestä meidän suhteen ongelma on se, että en huomioi miestä tarpeeksi. Mielestäni huomioin, mutta miehen huutoraivojen säestämänä hän vaatimalla vaatii kovin sanoin enemmän huomiota.
Miehen mielestä minun pitää osoittaa huomiota käytännössä koko ajan mm. pesemällä ja silittämällä hänen pyykit, siivoamalla hänen tiskit, siivoamalla koko asunto niin että koko ajan on siistiä, ihailla häntä sanoin, järjestää hänelle yllätyksiä (tapahtumia, kyläilyjä, lahjoja), järjestää hänelle kaiken maailman ohjelmaa ja harrastusaktiviteetteja, halailla aina ohi kulkiessa, kun hän istuu minun pitäisi kaulailla häntä, pitäisi vilkuttaa ikkunasta aina kun hän lähtee kotoa, rientää eteiseen ottamaan hänet aina vastaan kun hän tulee kotiin, häntä pitäisi kuulemma kehua kaikesta mitä hän tekee, pedata joka päivä hänen sänkynsä jne.
Hän huomauttelee liian vähäisestä huomioimisesta joka viikko, usein monta kertaa viikossa. Hulluinta tässä on se, että hän ei tee samaa minulle mitä hän vaatii minulta.
Miten muissa pitkissä suhteissa, onko teillä tuollaista yllä kuvattua huomioimista käytännössä joka päivä? Tuntuu, että olen jo näännyksissä ja mikään ei riitä vaikka yritän.
Kommentit (13)
No siis olen elänyt tässä suhteessa jo noin 10 vuotta ja se on minulle "normaalia elämää" tai muuttunut sellaiseksi.
Siksi täällä kysynkin onko tämä normaalia, kun minusta se ei ole ja tuntuu että näännyn miehen vaatimusten alle. Miehen mielestä on kuulemma normaalia huomioida häntä kuten hän vaatii. Mies sanoo, että suhteemme on epänormaali ja hän voi huonosti, koska häntä ei huomioida tarpeeksi.
AP
Mulle tää on tuttua mutta mun mies on narsisti. Ei siis taida olla normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vielä yhdessä? Kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Miten pärjäät suhteessa näiden jatkuvien vaatimusten kanssa?
AP
Hae apua ja heti. Todellisuudentajusi on jo pahasti vääristynyt jos sinun pitää oikeasti kysyä että onko tuo normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vielä yhdessä? Kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Miten pärjäät suhteessa näiden jatkuvien vaatimusten kanssa?
AP
Olemme yhdessä mutta kiitos terapian en enää koe tätä ongelmaksi, eli en koe syyllisyyttä asiasta. Toki joskus man child taaperoasenteineen ärsyttää. Mies on myös kasvanut vähän eikä enää kehtaa vaatia ihan päättömiä.
Juu.. mulla oli tämmöinen mies jolle ei riittänyt se että omien töiden jälkeen tein ruuat ja siivosin sekä silitin miehen vaatteet valmiiksi. Illalla en olisi hetkeä istua puhelimella netissä vaan minun olisi pitänyt huomioida häntä kokoajan. Äänestin jaloillani ja jätin miehen.
Todella, todella sairasta. Suorastaan oksettavaa. Mitä sinä saat mieheltä? Sinähän olet orja.
Parisuhteenne on sairas. Jos jostain käsittämättömästä syystä haluat hänen kanssaan jatkaa, menkää parisuhdeterapeutille. Eivätkö ystäväsi ole jo sanoneet, että tuo on ihan sairasta manipulointia, kun olet kertonut heille asiasta? Vai etkö ole kertonut, koska itsekin sisimmässäsi tiedät, että tuo on kaukana terveestä suhteesta?