Kerro mimulle kaikki kuukupista!
Noniin kuukuppihullut, haluatteko käännyttää mut? Haluaisin tietää ainakin seuraavat:
Sopiiko se erittäin tiukalle naiselle?
Sopiiko se naiselle, joka kärsii runsaista kuukautisista?
Tuleeko ohivuotoa?
Kannattaako ensin aloittaa tamponeilla? En ole koskaan kokeillut tamponia. Ajatuskin hirvittää.
Kommentit (9)
Tiukkuudesta en tiedä, itse olin jo synnyttänyt kun aloitin käyttämään. Tykkään tosi paljon, käytän aina. Ohivuodoista olen eri mieltä kakkosen kanssa, minulla on todella runsaat kuukautiset ja siksi käytän yhtenä tai kahtena vuotopäivänä varmuuden vuoksi myös sidettä tai pikkuhousunsuojaa, sillä joskus en ehdi vessaan tyhjentämään kuppia tarpeeksi usein. En halua edes kuvitella minkälaista olisi käyttää näillä kuukautisilla PELKKÄÄ sidettä, sehän olisi hetkessä litimärkä... Minusta siis ihan loistava apu runsaiden kuukautisten kanssa.
Tamponin ja kuukupin paikalleen asettaminen on aivan erilaista. Kuukupin laitto on varmasti aluksi vaikeaa, jos on tiukka ja tamponienkin kanssa kokematon, mutta ei kannata lannistua, siihen tulee kyllä rutiini.
En halua käännyttää. Kukin valitsee itse.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:33"]
Itse olin neitsyt aloittaessani ja vain pari eka kertaa sattui kun ei vielä tiennyt kunnolla miten se sinne survotaan. Ja ei ole pillu mitenkään löystynyt käytön aikana. Runsailla kuukautisilla sen vain joutuu tyhjentämään useammin. Ohivuotoa ei tule sitten kun sen on oppinut asettamaan oikein, voi myös urheilla ilman vuotoja. Tamponeita en ole itse koskaan kokeillut niin en osaa sanoa.
[/quote]Hyi, kun käytät rumaa kieltä. Olisitko kuitenkin mies..
Olen käyttänyt viisi vuotta. Joskus olen kuullut, että tiukemmilla ihmisillä on joskus sellaisia vaikeuksia, ettei se kuppi avaudu sisällä, varsinkaan mitkään superpehmeät kupit (kannattaa koittaa painaa emättimen seinämää sormella kupin vierestä, jos ei meinaa aueta. Kuulemma toimii). Itselläni ei ole ollut sellaista ongelmaa Luneten kanssa ainakaan. Kannattaa myös koittaa taitella kuppia eri tavoin.
Mulla ei ole ohivuotoja. Kupissa tuntuu olevan niin kova imu, ettei sieltä oikein pääse mikään. Jos kuukautiset on runsaammat, tyhjennä useammin. Mä tyhjennän kahdesti vuorokaudessa, mikä on aivan loistava juttu. Jos kipuja ei ole, ei menkat tule edes mieleen päivän aikana. Siteiden kanssa ei koskaan ollut niin vapaa olo. En tajua, miksei naiset käytä kuppeja enemmän. :) Musta se on niin helppoa ja mukavaa, että siteisiin tai tamponeihin palaaminen tuntuisi karsealta. Roskaakaan ei tule.
Tuolla on kaikki tarvittava tieto kuukupeista. :)
Itsellä ainakin sattuu seksi kun paikat on liian tiukat mutta kuukupin kanssa ei ole ongelmaa, eikä ole mikään löystynyt tässä lähes 10v aikana kun olen kuppia käyttänyt. Tosin en saa kuppia paikalleen niissä normiasennoissa vaan pelkästään selälläni maaten perse ilmassa että hehheh. Ei siis mitään toivoa tyhjäillä kuppia jos en ole kotona, tosin kahdesti on ollut pakko enkä tiedä miten onnistuin sillon saamaan sen paikoilleen ihan vaan kyykkäilemällä, ehkä paniikki auttoi. Että liian tiukat paikat voivat aiheuttaa tuollaisen odottamattoman ongelman kyllä.
Mulla onneks ei ole ihan niin runsaat menkat että pärjään yleensä kyllä kun aamulla saan kupin tyhjättyä kotona ja ehdin sitten takaisin kotiin iltapäiväksi tai alkuillaksi tyhjään sen uudestaan ja varmuuden vuoksi pikkuhousunsuoja housuissa myös. Ja matkoille tai yökylään en lähde menkkojen aikana, onneksi saan niitä pillereillä siirrettyä. Ilman pillereitä mun menkat olis niin hiton runsaat ja epäsäännölliset ettei varmaan kupittelukaan niin helposti kävisi.
Mä en ole saanut kuppia ikinä paikalleen kunnolla. Mulla ei mahdu sen paksun vekottimen lisäksi enää sormi sinne, jotta sitä voisi oikoa tai korjailla. Mulla on jotenkin aika paksu immenkalvo siinä emättimen suulla ja olen onnistunut aiheuttamaan siihen kivuliaita repeämiä liian suuria asioita sisälle survoessani.
Ja ei, en ole neitsyt. Aviomiehelläni sitten varmaan on pieni muna, sovitaan niin, mutta kuppia en saa tungettua paikalleen.
Käytin koko nuoruusikäni siteitä, kun jostain kumman syystä tamponien käyttö pelotti :D
Muutaman kuukauden uskaltauduin lopulta käyttämään tamponeja ja sitten siirryin kuppiin. Aiemmin ärsytti kaikki kuppihullut jotka hehkutti joka keskustelupalstalla kupin käytön helppoutta, mutta nyt ymmärrän todellakin, mistä se hehkutus johtuu...
Opiskelin liikuntaa ja tunneilta ei voinut tietenkään olla poissa menkkojen takia. Oli sitten uintia, vesiliikuntaa, telinevoimistelua tai jalkapalloa, niin kuppi ei ikinä falskannut. Ja kuppi tosiaan joutui koetukselle: kolme tuntia telinevoimistelua vitivalkoisilla lyhyillä shortseilla eikä tahraakaan.
Kupin tyhjennän aamulla ja illalla (+ ennen ja jälkeen uinnin / vesiliikunnan). Usein aina unohdan, että on menkat, kun kuppi on niin huomaamaton. Puhdistus on onnistunut metsässäkin, kun ostaa esim. Lunetten puhdistuspyyhkeitä joilla saa putsattua kupin ja kädet.
Laitto oli alkuun vähän kömpelöä, mutta ajanmittaan opin minulle sopivan tekniikan.
Pitää muistaa, että jokainen on erilainen. Niin anatomialtaan kuin mieltymyksiltäänkin. Vaikka kuppi on ollut pelastus minulle, ei se välttämättä sovi kaikille.
Itse olin neitsyt aloittaessani ja vain pari eka kertaa sattui kun ei vielä tiennyt kunnolla miten se sinne survotaan. Ja ei ole pillu mitenkään löystynyt käytön aikana. Runsailla kuukautisilla sen vain joutuu tyhjentämään useammin. Ohivuotoa ei tule sitten kun sen on oppinut asettamaan oikein, voi myös urheilla ilman vuotoja. Tamponeita en ole itse koskaan kokeillut niin en osaa sanoa.