En painanut 'Lähetä'-nappia, vaikka tein kaksi tuntia työhakemusta.
Syy: painoin kyllä, mutta järjestelmä ilmoitti, että olen hakenut jo tehtävään. Tuli ilmoitus, että haluanko hakea kaksi kertaa samaa työpaikkaa.
Olen hakenut niin moneen työpaikkaan, etten enää edes muista, mihin olen hakenut!
MISSÄ SE TYÖVOIMAPULA ON, JOSTA PUHUTTIIN PARI VUOTTA SITTEN? HALUAN TÖIHIN!!!!
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:16"]
Liikaa hifistelyä, ei sellaista jaksa kukaan lukea. Kertoo vain, että yksinkertaisesta asiasta tulee 100 sivua tarinaa.
[/quote]
..mmitä?
ap
Liikaa hifistelyä, ei sellaista jaksa kukaan lukea. Kertoo vain, että yksinkertaisesta asiasta tulee 100 sivua tarinaa.
[/quote]
Tuliko oikeaan viestiketjuun? Mä en ymmärrä tätä vastausta.
ohis
Tein eilen työhakemuksen numero 100 neljän kuukauden sisällä. Ei jaksaisi enää yrittää. Olen hakenut töitä jo 2,5 vuotta. Tekee mieli luovuttaa. En kelpaa mihinkään.
miltä alalta on noin vaikea saada töitä?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:19"]
[/quote]
ohis
[/quote]
2 tuntia työhakemusta. Hukattua aikaa. Ei kukaan palkkaa sinua kun saat yksinkertaiseen asiaan kulumaan niin pitkään. Varmaan saat kahvinkeittoonkin menemään tunnin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:19"]
[/quote]
ohis
[/quote]
Ja vielä ihmettelet kun et saa työtä.
No olisit vaan hakenut sen toisenkin kerran. Mä en kanssa ymmärrä miksi töitä voi saada. Tosi kiva nyt sitten viettää koko aikuisikänsä työttömänä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:36"]
[/quote]
Kaikilta muilta paitsi sosiaalialalta. En ole lähihoitaja, enkä sairaanhoitaja.
ap
Joittenkin firmojen nettilomakkeet vaan ovat niin typerästi suunniteltu, että niihin väkisinkin menee aikaa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:36"]
[/quote]
Kaikilta muilta paitsi sosiaalialalta. En ole lähihoitaja, enkä sairaanhoitaja.
ap
[/quote]
Ai sosiaalialalta on helppo saada töitä?!
Hyvin todellakin huomaa ettet ole hoitaja.
-työtön lähihoitaja
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:35"]
[/quote]
Tässäpä copy-paste-virkkeitä viimeisimmistä vastauksista, joita olen saanut hakemistani työpaikoista. Ota huomioon, etteivät suinkaan edes puolet työpaikoista ilmoita ei-valituille yhtään mitään.
"Hakijoita oli 1120 ja valitettavasti tällä kertaa valintamme ei kohdistunut Sinuun."
"Valitettavasti et tällä kertaa päässyt haastateltavien joukkoon. Hakemuksia tuli kaikkiaan 262. Olemme iloisia, että niin monet tunsivat vetoa tehtävään ja valinta oli vaikea."
"Kiitos hakemuksestasi. Hakijoita tehtävään oli yhteensä 169."
"Tällä hetkellä meillä ei ole avoinna tehtäviä, jotka vastaavat koulutustasi ja kokemustasi."
"Kiitos kovasti mielenkiintoisesta hakemuksestasi. Saimme niin runsaasti hakemuksia, että tällä kertaa kuitenkin valitsemme lastenhoitajaksi 16-17-vuotiaan lukiolaisen."
"Kiitos, että hait meille töihin. Kiitos myös kärsivällisyydestä pitkittyneen rekryprosessin suhteen! Nyt olemme edenneet valintaan asti ja valitettavasti se ei tällä kertaa kohdistunut sinuun."
"Kiitos mielenkiinnosta yllä mainittua tehtävää kohtaan. Valinta ei tällä kertaa valitettavasti kohdistunut Teihin. Hakijoita oli yhteensä 884."
"Hyvä hakija! Kiitos hakemuksestasi. Ette valitettavasti tällä kertaa päässyt haastatteluun asti, mutta toivomme sinulle oikein hyvää syksyn jatkoa! Hakemuksia avoimeen tehtävään tuli määräaikaan mennessä 340."
Niin, ja aloitin silloin 2 vuotta sitten oman alan töillä, jopa nirsoillen työmatkojen suhteen ja katsoin, missä olisi hyviä etenemismahdollisuuksia. Kun neljään kuukauteen ei kuulunut mistään mitään, laajensin hakua. Taas laajensin ja laajensin ja nyt 2,5 vuoden jälkeen haen IHAN MITÄ TAHANSA. Kuten yllä näkyy, olen hakenut jopa lastenhoitajaksi perheeseen. Mutta ei, tuollaiset lukiolaistyttösetkin menevät tällaisen kolmikymppisen maisterin edelle. Aika raadolliset työmarkkinat nyt.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:36"] miltä alalta on noin vaikea saada töitä? [/quote] Kaikilta muilta paitsi sosiaalialalta. En ole lähihoitaja, enkä sairaanhoitaja. ap [/quote] Ai sosiaalialalta on helppo saada töitä?! Hyvin todellakin huomaa ettet ole hoitaja. -työtön lähihoitaja
[/quote]
Niinkö? Olen sitten väärässä. Työpaikkoja hakiessa on vain pistänyt silmään se, että sairaanhoitajia ja lähihoitajia haetaan paljon. Ehkä niihinkin siis on tunkua, vaikka töitäkin tarjotaan.
Ihan perseestä nyt tämä työllisyystilanne. Tosi hienoa, että ihmisiä potkitaan yrityksistä pihalle, niin saadaan osakkeenomistajat hyvälle tuulelle ja pomoille lisää palkkaa. Se on oikein! Irtisanotaan kaikki kaikkialta, niin tuottavuus kasvaa entisestään. Kyllä yksi ihminen voi tehdä 10 hengen työt, siinähän säästyy 9 turhan ihmisen vuosipalkka!
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:35"]
[/quote]
Tässäpä copy-paste-virkkeitä viimeisimmistä vastauksista, joita olen saanut hakemistani työpaikoista. Ota huomioon, etteivät suinkaan edes puolet työpaikoista ilmoita ei-valituille yhtään mitään.
"Hakijoita oli 1120 ja valitettavasti tällä kertaa valintamme ei kohdistunut Sinuun."
"Valitettavasti et tällä kertaa päässyt haastateltavien joukkoon. Hakemuksia tuli kaikkiaan 262. Olemme iloisia, että niin monet tunsivat vetoa tehtävään ja valinta oli vaikea."
"Kiitos hakemuksestasi. Hakijoita tehtävään oli yhteensä 169." "Tällä hetkellä meillä ei ole avoinna tehtäviä, jotka vastaavat koulutustasi ja kokemustasi." "Kiitos kovasti mielenkiintoisesta hakemuksestasi. Saimme niin runsaasti hakemuksia, että tällä kertaa kuitenkin valitsemme lastenhoitajaksi 16-17-vuotiaan lukiolaisen." "Kiitos, että hait meille töihin. Kiitos myös kärsivällisyydestä pitkittyneen rekryprosessin suhteen! Nyt olemme edenneet valintaan asti ja valitettavasti se ei tällä kertaa kohdistunut sinuun." "Kiitos mielenkiinnosta yllä mainittua tehtävää kohtaan. Valinta ei tällä kertaa valitettavasti kohdistunut Teihin. Hakijoita oli yhteensä 884." "Hyvä hakija! Kiitos hakemuksestasi. Ette valitettavasti tällä kertaa päässyt haastatteluun asti, mutta toivomme sinulle oikein hyvää syksyn jatkoa! Hakemuksia avoimeen tehtävään tuli määräaikaan mennessä 340." Niin, ja aloitin silloin 2 vuotta sitten oman alan töillä, jopa nirsoillen työmatkojen suhteen ja katsoin, missä olisi hyviä etenemismahdollisuuksia. Kun neljään kuukauteen ei kuulunut mistään mitään, laajensin hakua. Taas laajensin ja laajensin ja nyt 2,5 vuoden jälkeen haen IHAN MITÄ TAHANSA. Kuten yllä näkyy, olen hakenut jopa lastenhoitajaksi perheeseen. Mutta ei, tuollaiset lukiolaistyttösetkin menevät tällaisen kolmikymppisen maisterin edelle. Aika raadolliset työmarkkinat nyt. ap[/quote]
Mieti, ketkä kaikki menevät lähes viiskymppisen väärin opiskelleen alanvaihtajan edelle. Uutta alaakaan ei enää kannata opiskella, sillä töitä tuskin saan enää ikinä muutenkaan. : /
Mulla on excelissä kaikki hakemani paikat, niin ei ensinnäkään tule tilannetta, että hakisin samaa vahingossa kahteen kertaan ja toisaalta pystyn sieltä haastattelukutsun tullessa tarkastamaan, että mistä olikaan kyse ja millaisen palkkatoiveen olen laittanut... Noloahan noita olisi kysellä haastattelussa tai puhelimessa. Taulukointi vielä nopeasti avattavissa, niin että sen saa auki heti puhelun tullessa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:01"]
Mulla on excelissä kaikki hakemani paikat, niin ei ensinnäkään tule tilannetta, että hakisin samaa vahingossa kahteen kertaan ja toisaalta pystyn sieltä haastattelukutsun tullessa tarkastamaan, että mistä olikaan kyse ja millaisen palkkatoiveen olen laittanut... Noloahan noita olisi kysellä haastattelussa tai puhelimessa. Taulukointi vielä nopeasti avattavissa, niin että sen saa auki heti puhelun tullessa.
[/quote]
En ole 2,5 vuoteen päässyt kertaakaan haastatteluun, eikä kukaan ole soittanut minulle mistään työpaikasta. Voisinhan tehdä tuollaisen Excel-taulukon ihan huvin vuoksi. Näkisi, kuinka moneen sataan työpaikkaan on tultu haettua.
Olen hyväkuntoinen, iloinen (ainakin vielä hetken) ja motivoitunut kolmikymppinen nainen. Olen filosofian maisteri ja opiskelen jatkuvasti avoimessa yliopistossa lisää. Lapset on hankittu jo kaksikymppisenä (VIRHE työnhakua ajatellen, olisi pitänyt olla töissä ja hankkia lapset vasta nelikymppisenä lapsettomuushoidoilla), eikä pienten lasten korvatulehduskierteet enää rasittaisi työntekoa. En juo, en tupakoi, olen tunnollinen ja kiltti.
Vikani on työkokemuksen puute ja täysin väärä koulutusala. Meitä samanlaisia on tuhansia ja tuhansia. Työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole. Pitäisi opiskella joku täysin uusi ala. Joku sellainen, joka ei pätkääkään innosta, kiinnosta ja jossa olisin huono. Töitä sitten varmaan ehkä saisi. Jos saisi.
ap
Täällä myös yksi sosiaalialan työtön. Hakijoita on pk-seudulla kaikkiin paikkoihin sadan pintaan. Ei taida olla enää yhtään alaa, jossa olisi varmat duunit.
Kaikista niistä töistä joita olen itse tehnyt, olen yhteen päässyt ns. normaalin haun kautta. Muut ovat enemmän tai vähemmän suhteilla tai sattumalla syntyneitä työsuhteita. Jos suhteita ei ole, on työn saanti miltei mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:18"]
Kaikista niistä töistä joita olen itse tehnyt, olen yhteen päässyt ns. normaalin haun kautta. Muut ovat enemmän tai vähemmän suhteilla tai sattumalla syntyneitä työsuhteita. Jos suhteita ei ole, on työn saanti miltei mahdotonta.
[/quote]
Rohkaisevaa.. En todellakaan pysty enää kohta kuvittelemaankaan, että tekisin enää ikinä töitä. Eläkeikään on kuitenkin yli 30 vuotta vielä. Aika pitkä aika hakea töitä turhaan.
ap