Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset eväät laitatte lapsillenne kouluun jotta eivät joudu syömään epäterveellistä julkista ruokalalounasta?

Vierailija
20.09.2021 |

Tietenkin Suomen kouluissa lapset saavat ilmaisen koululounaan, mutta tämä on julkinen ruokalalounas eikä se ole muuallakaan maailmassa kovinkaan terveellinen, hyvä ja hohdokas. Joten meillä tähän lounaspakettiin kuuluu pullo vettä, suolapähkinöitä, neljä voileipää omena tai joku muu hedelmä, välipalapatukka ja pieni täyttävä ateria joka ei tarvitse kylmäsäilytystä kuten juurestikkuja ja itsetehtyjä suolaisia muffinsseja tai kasvispasteijoita.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa se kouluruoka ihan terveellistä on.

Et taida tietää, mitä lapsille koulussa syötetään. Tai sitten sun terveellisyyskäsitykset on vinoutuneita.

Vierailija
22/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, mitä lapsille koulussa syötetään. Tai sitten sun terveellisyyskäsitykset on vinoutuneita.

Listaatko tähän mitkä sun mielestä on terveellisiä ruokia, joita kasvuikäisen pitäisi syödä? MIelelläni lukisin tätä sun viisautta näin kolmen kasvavan teinipojan äitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva/herra on hyvä ja luopuu kokonaan lapsensa oikeudesta yhteiskunnan maksamaan kouluruokaan, jotta nekin rahat voidaan sitten käyttää muuhun.

Olen lapsettomana, yli 20 vuotta työelämässä olleena ja veroja maksaneena täysin kyllästynyt tällaisiin lapsiperheiltä tulleisiin vinkumisiin.

Vierailija
24/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listaatko tähän mitkä sun mielestä on terveellisiä ruokia, joita kasvuikäisen pitäisi syödä? MIelelläni lukisin tätä sun viisautta näin kolmen kasvavan teinipojan äitinä.

Esimerkiksi se rasvaisessa juustossa lilluva uunimakkara ja ylisuolainen perunamuusi. Sitten esim hampurilaispäivä jolloin kouluissa on tarjolla hampurilais äsämpylöitä. Tässä esimerkiksi pahimmat esimerkit.

Vierailija
25/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia. Se vaan leikkii sun kanssa.

Vierailija
26/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kouluruoka ON hyvää ja terveellistä. Kyllä siellä joku uunimakkara saa välillä olla mukana, ei pidä olla niin tiukka. Ja mitä terveellistä niissä leivissä ja muffinsseissa muka on? Minulla ei ole rahasta tiukkaa mutta en laittaisi eurojani tuollaiseen hömpötyksiin aamuisin!

Vierailija
27/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kpuluruokaa haukkuvat ne, jotka eivät ymmärrä ravintoarvoista, vitamiineista, hivenaineista tai proteiineista yhtään mitään.

Hampurilaiset pullaleivät, sipsit, ranskalaiset ja limut sekä energiajuomat aiheuttavat lihomista ja silti aliravitsemusta, levottomuutta ym. Tätä on tieteellisesti tutkottu.

Vierailija
28/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisille annamme viikkorahaa 50€, jolla voi ostaa eväitä itse välitunneilla ja hypäreillä koulun viereisestä kaupasta.

Yläkoululainen ottaa yleensä kotoa evääksi proteiinirahkaa ja banaania välipalaksi.

Vierailija
29/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalan ottavat kotoa, lounas koululta.

Vierailija
30/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka välittää edes hitusen omasta lapsestaan, ymmärtää, että kouluruuan syöttäminen lapselle, ei yksinkertaisesti täytä ravintovaatimuksia. Niin usein olen nähnyt piirakka kuvion päivittäisestä ateria diagrammista, tämä on onttoa optimismia. Jos lapsen vastuulle jätetään ravitsemus, tyhmäkin sen tietää, että lapsi päätyy aliravituksi. Hyvällä lykyllä, lapsi syö makkaraleivän ja juo mehua päälle, muutoin jää ruuat lautaselle.

Minun kaksitoista vuotias on jo kuusi vuotta saanut erittäin tarkat eväät mukaan kouluun. Olen itseopiskellut ravintoterapeutti, mikä minusta ei ole paljoa vaadittu vanhemmasta, joka todella välittää lapsensa ravitsemuksesta.

On todella tärkeää, että lapsi saa tuoretta lihaa, tuoreita vihanneksia, ja tuoretta maitoa. Herään joka aamu, neljältä ja ajan suoraan läheiseen maatilaan, ja sieltä haen lapselleni tuoreet antimet. Lapseni ei ole tietääkseni syönyt yhtäkään eines ruokaa elämänsä aikana. Sokeritkin ovat hyvin tiukassa valvonnassa. Kaikki jotka luulevat, että olen liian tiukka lapseni suhteen, voin vain sanoa että en ole kuullut muuta kuin kiitosta heidän suustaan kun olen kysynyt, että miten heidän mielestään olen menettelyt heidän ruokavalionsa suhteen.

Olkoon tämä herätys teille kaikille, jotka olette liian laiskoja huolehtimaan teidän pienokaisten ravinnosta. Mihin einesten käyttö lopulta johtaa? Päivittäiset mäkkäri käynnit? Ei kiitos!

t. huolestunut äiti

Vierailija
31/31 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivät ja muut viljatuotteet eivät ole terveellisiä. Päin vastoin, viljat ovat myrkkyä ihmisen keholle aiheuttaen kehossa lievän tulehdustilan ja siksi leivän ja muiden viljatuotteiden syönti kannattaa jättää kokonaan pois ruokavaliosta ja keskittyä siihen ruokaan joka on oikeasti terveellistä. Ap yrittää siis myrkyttää omaa lastaan syöttämällä tälle leipää.

Ja suolapähkinöitä!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme