Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa tanssia

Vierailija
05.11.2014 |

Voi kun olisi ihanaa tanssia ystävien häissä tai edes baarissa, mutta kun pelkään, että en osaa ja sitten että häpeän itseäni :( miten oppia rentoa tanssimista..?

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä aloittelijoiden tanssikurssille. Ihan sama mitä tanssia se on, itämaista, balettia, tanhuja, mitä vain on siellä. Oma tanssinopettajani sanoi että jos sekoaa askelissa, ei saa koskaan pysähtyä vaan sitten pokalla vedetään ihan omaa soolokuviota kunnes päästään takaisin muiden rytmiin, vaikka kesken tanhujen moonwalkia.

Itselle tuli siitä paljon itseluottamusta kaikkiin esiintymistilanteisiin kun porukalla sekoiltiin ja opittiin nauramaan itselle.

Vierailija
4/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä silmät kiinni, hengitä, rentoudu, anna musiikin ottaa kiinni kehosta ja lähde liikkumaan sen mukana. Parhaiten tanssin, kun en yritä tehdä mitään liikkeitä tai ajattele sitä mitä teen, vaan todellakin vaan heilun musiikin mukana ja annan sen ottaa koko kehosta kiinni.

Parhaat neuvot mitä olen kuullut:

Tanssi itsellesi, älä muille -mitä siitä, mitä muut ajattelevat tai miltä näytät muiden silmissä, eikö pääasia ole, että sinulla on hauskaa? Tanssi on luova taidelaji, on yhtä monta tapaa tehdä sitä kuin on ihmisiä.

Tanssi niinkuin kukaan ei olisi katsomassa

Tanssi niinkuin jokainen katsoisi ja näytä niille miten se tehdään!

Minäkin ennen olin tosi jäykkä tanssija, mietin miten näyttäisin parhaimmalta ja toivottavasti en nyt liikaa erotu joukosta ja voi ei, näytänköjän tyhmältä, en varmaan ainakaan voi nostaa käsiä ylös koska sitten erottuisin liikaa. Kun sitten vaan kerran päätin, että nyt riittää tämä muiden mieliksi eläminen ja lopetin miettimästä mitä muut ajattelevat ja annoin musiikin vaan viedä, aloin saada hirveästi kehuja tanssimisestani. Sitä ennen ei kukaan ollut kehunut, koska eihän sellainen jännittynyt tanssi, jossa yrittää vaan näyttää mahdollisimman hyvältä ja koko ajan miettiin mitä voi ja ei voi tehdä, kenenkään mielestä näytä hyvältä.

Suosittelisin joskus käymään jossain konemusiikkibileissä (siis reiveissä), siellä ihmiset tanssivat itselleen, välittämättä muista. Normaalissa baarissa tunnutaan aina tanssivan muille, yritetään näyttää muiden silmissä hyvältä. Reiveistä voisit saada muista ihmisistä rohkeutta ja esimerkkiä :)

Vierailija
5/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja PS: Jokainen osaa tanssia, juurikin siksi, että ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa tanssia! Pienikin heiluminen musiikin tahtiin on jo tanssimista, isompi heiluminen on vaan isompaa tanssimista. Rohkeasti toteuttamaan itseäsi :) <3

Vierailija
6/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muuta kuin maistissa. Tämä yleinen tapa että otetaan rohkaisevaa kun lähtään tansseihin on yleensä miehillä, mutta minäkään en pysty ilman alkoholia. Olen jäykkä ja en osaa vapautua, enkä erityisesti nauti tanssimisesta selvinpäin. En edes näe mitään hyvää syytä miksi pitäisi selvinpäin tanssia!

So, en nyt kovin useasti käy tanssimassa. Tänä vuonna olen tanssinut tasan kerran ku nyt ryypiskely ja valvominen ravintoloissa yms ei kiinnosta.

Vierailija
7/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hop

Vierailija
8/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osaa tanssia ja tanssin silti :D Jos kattoo tanssilattialle baarissa, niin ei se nyt kilpatanssin näytöstä ole :)

Vierailija
9/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:27"]

En minäkään muuta kuin maistissa. Tämä yleinen tapa että otetaan rohkaisevaa kun lähtään tansseihin on yleensä miehillä, mutta minäkään en pysty ilman alkoholia. Olen jäykkä ja en osaa vapautua, enkä erityisesti nauti tanssimisesta selvinpäin. En edes näe mitään hyvää syytä miksi pitäisi selvinpäin tanssia!

So, en nyt kovin useasti käy tanssimassa. Tänä vuonna olen tanssinut tasan kerran ku nyt ryypiskely ja valvominen ravintoloissa yms ei kiinnosta.

[/quote]

Tarkoitin tässä niitä seuratansseja/lavatansseja. Mutta en kyllä käy baareissakaan selvinpäin-kuka jaksaa sitä menoa katsoa jos itse ei ota :D

Vierailija
10/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene kurssille!

Vierailija
11/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin tahdissa liikehtiminen ei oikein vielä ole tanssia. Lavatanssien peruskursseja on ihan ilmaiseksikin. Valssin ja foksin askeleet pitäisi opetella. Ne ovat helppoja ja kun osaa edes sinnepäin, niin voi mennä vaikka lavatansseihin. Siellä muuten on laidasta laitaan eri taidoilla olevia ihmisiä eli kannattaa mennä vaikka katselemaan. Hakiessani lavatansseissa jonkun vieraan daamin, ei hän välttämättä osaa mitään lajia. Ei se haittaa ollenkaan kun voin viedä vaikka hitaasti kävellen musiikin tahtiin. Eli aina on kivaa ♥ vaikka millaisen puujalan kanssa tanssisi.

-- tanssijamies

Vierailija
12/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 10:40"]

Musiikin tahdissa liikehtiminen ei oikein vielä ole tanssia. Lavatanssien peruskursseja on ihan ilmaiseksikin. Valssin ja foksin askeleet pitäisi opetella. Ne ovat helppoja ja kun osaa edes sinnepäin, niin voi mennä vaikka lavatansseihin. Siellä muuten on laidasta laitaan eri taidoilla olevia ihmisiä eli kannattaa mennä vaikka katselemaan. Hakiessani lavatansseissa jonkun vieraan daamin, ei hän välttämättä osaa mitään lajia. Ei se haittaa ollenkaan kun voin viedä vaikka hitaasti kävellen musiikin tahtiin. Eli aina on kivaa ♥ vaikka millaisen puujalan kanssa tanssisi. -- tanssijamies

[/quote]

Ei muuten pidä paikkaansa. kerrattain lavalla, kun sanoin hakijalle että en osaa sitten tanssia sitä jivea niin hakija hyvähti vaan että mitä helvettiä sitten teet täällä jos et osaa tanssia!Ja meni sitten seuraavan naisen luokse. Olin ajatellut ihan normi humppana mennä kun humppabiisi tuli. Sen jälkeen en ole mennyt ikinä "tyrkylle". Muutenkin tyssäsi lavakäynnit siihen. Ei vaan kiinnosta opetella mitään typerää sätkyttelyä ja sitten mennä kaikki tanssit laidasta laitaan sillä samalla, niin kuin näköjään Kalajoella on tapana.

Vierailija
13/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen useammat haukut tanssittajalta saanut kun humpalle lähdin. Kiitteli myös siitä että "kappale loppui, onneksi". Toinen haukkui ensin aiemmin tanssittamansa naiset, ja minäkään en sitten kelvannut, ilme happani askel askeleelta.

Vierailija
14/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille!

Osaan siis kyllä perus valssiaskeleet yms. Tuntuu vain ahdistavalta ajatuskin sellaisesta vapaasta tanssimisesta, mikä tosiaankin voi näyttää todella typerältä hytkymiseltä, jos ei osaa.

En edes juurikaan käy baareissa, mutta sekin pari kertaa kun olen käynyt niin kaverit haluaisivat minut mukaan tanssimaan, mutta en ole lähtenyt.. :( Pitäisi varmaan sitten juoda kunnolla estot pois?:O Tuskinpa siellä baarissakaan kuitenkaan kukaan oikeasti katsoo juuri ja vain minua, kun tanssin.

Olen välillä yrittänyt yksin kotona peilin edessä heittäityä, kokeilla eri liikkeitä.. Mutta typerältähän se näyttää ja tuntuu. Taidan olla vain aivan liian kriittinen itseäni kohtaan. 

Täytynee siis vain ottaa suunta tanssikursseille, tai tottua ajatukseen, että ehkä tanssi ei ole minua varten.

AP

Vierailija
15/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin tosiaan mietityttää että miten nykyään pitäisi tanssia, ei kai siellä oikeasti täydellä tanssilattialla mitään musavideoiden kuvioita tehdä kuitenkaan? Eikö aivan normaali tyyli ole se sama vanha Åken tyyliin?

Eikös ne salkkareissakin niin tanssi, musiikki pienellä ja kenkien ja vaatteiden hiissaus kuuluu...

Vierailija
17/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tanssinut 8v paritansseja. Olen aika hyvä. Ainoa erityisosaamiseni. Eipä tarvisi juhlissa pelätä että joku hakee. Menepä ap lavatanssien alkeiskurssille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi