OTM vai TTM?
Kun ikää 27-vuotta ja aiempi tutkinto sairaanhoitaja. Kannattaisiko lähteä lukemaan terveystieteiden maisteriksi ja siitä mahdollisesti terveydenhuollon hallintoon/johtotehtäviin vai oikeustieteen maisteriksi? Jos ajatellaan, että molempiin olisi mahdollisuus (pääsisi sisälle). Tässä mietin, kumpaa lähden täysillä tavoittelemaan, toiseen olen jo päässyt sisälle. Millainen on OTM:n työllisyystilanne juuri tässä taloustilanteessa ja tulevaisuudessa? Kummalla tutkinnolla työllistyisin helmpommin, arvauksia?
Kommentit (6)
Kokemuksia? Erityisesti OTM:n työllistymismahdollisuuksista..lähinnä, löytääkö sitä töitä?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 00:02"]
OTM antaa laaja-alaisemmat työllistymismahdollisuudet.
[/quote]
Siitä olen tietoinen, mutta onkohan niin, että heillä on kova työttömyys? Tai nouseva työttömyys? Epäilen, että en opiskeluaikoina pääsisi koulutusta vastaavaan työhön, jos ja kun taloustilanne on mitä on, joten olisikö työllistyminen n. 33-vuotiaana ilman alan työkokemusta hyvin vaikeaa? Vai millainen työtilanne on valmistuvilla otm:llä?
Riippuu tietysti mihin vertaa. Juristien työttömyys on keskimääräistä pienempää, mutta suurempaa kuin vaikka lääkäreillä. Kannattaa tutkia Tilastokeskuksen tai MOL:n tilastoja, jos haluaa vertailukelpoista tietoa työllisyydestä.Työllistyminen on kiinni myös yksilön osaamisesta ja ominaisuuksista, joten omaa työllistymistä on vaikea arvioida vain tilastojen valossa. Vastavalmistuneen työllistyminen lienee kaikilla aloilla hiukan vaikeampaa.
Voit erikoistua terveysalaan myös OTM:nä, ja aiemman tutkintosi takia saat aika lailla samat ovet silläkin auki. Ja lisäksi kaiken muun, mihin OTM riittää kelpoisuudeksi ja TTM ei.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 00:22"]
Voit erikoistua terveysalaan myös OTM:nä, ja aiemman tutkintosi takia saat aika lailla samat ovet silläkin auki. Ja lisäksi kaiken muun, mihin OTM riittää kelpoisuudeksi ja TTM ei.
[/quote]
Luuletko? Osastonhoitajaksi ja ylihoitajaksi pitää olla ttm:n pätevyys, eli tuollaiseen sairaalassa toimimiseen se pitää olla. Minua siis kiinnostaisi OTM-tutkinto ja uskon, että minulla olisi siihen rahkeita, mutta mietin itseäni realistisesti: millaiset työllistymismahdollisuudet on 33-vuotiaalla vastavalmistuneella OTM:llä, joka on entinen sairaanhoitaja, pienten lasten äiti eikä mikään maailman kunnianhimoisin tai "kovin uranaistyyppi", mutta silti hyvät arvosanat jne.? Mitäs tuumitte? Itseäni hieman hirvittää se, koska kilpailu on varmaan kovaa? Olisiko TTM pehmeämpi ja parempi tutkinto minulle vai pärjäisinkö otm:nä? Kuinka kova pitää olla ;)
OTM antaa laaja-alaisemmat työllistymismahdollisuudet.