HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
Itsekin painaisin rastia lihavalle miehelle. En kokisi että meillä olisi mitään syytä tavata. T:sporttinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä itkua instagramissa kun kaikki pullukat ovat liittyneet tähän itku ketjuun mukaan. Itse ainakin laihduttaisin jos en löytäisi kumppania ja sellaisen välttämättä haluaisin. Yleensäkin jos haluaa jotain kovasti täytyy tehdä töitä. Tuskin kellekkään lääkärin paperit tippuu kouraan taivaasta tai juoksee maratonin huippu aikaan ilman treeniä. Tai sitten vain suosiolla ottaa kumppaniksi 140kg miehen.
Mistäs saatais sulle vaikkapa yhdys sana opettaja? :D
Jos haluan yksityistunteja äidinkielen opettajalta osaan kyllä ihan itse ostaa niitä 👌 Mitä minun oikeinkirjoitus taidot liittyy siihen että pulleroiset vinkuu instassa siitä etteivät pääse treffeille?
Jos ihminen ei osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään, niin antaa kouluttamattoman ja hiukan yksinkertaisen vaikutelman. Sanomasi uskottavuudesta lähtee noin 50 %.
Suomi ei ole ykköskieleni. Toki voin kirjoittaa ruotsiksi tai englanniksi niin saattaisi tulla parempi laatuista tekstiä arvon tantoille.
Voi voi, sitten sulle vittuillaan tuosta kielestä! Kaikkihan me ollaan vähän vajavaisia. :D
En koe että joku tantta joka kokoajan käyttää :D hymiötä olisi kovin taitava vittuilija. Yritä vähän kovemmin. Onko sinulla muuten joku vanha puhelin kun ei ole 😁 tätä hymiötä saatavana? Yhdyssana virheistä voit muuten mennä vinkumaan myös näille instan pullukoille; olikohan muutamalla jopa lukihäiriö. Sille varsinkin kannattaa mennä vittuilemaan asiasta.
:D :D
No nyt vedetään jo kovalla tasolla, onko salihousut jo jalassa? :D
Eikö ne salihousut kannattaisi olla jalassa niillä pullukoilla ketkä haluaa laihtua deittien toivossa?
Sä oot sen verran heikko, ettei jaksa edes vittuilla. :D
Aika moni on heikko jos vastassa on 140kg kuulantyöntäjä. Toki voi yrittää juosta pakoon 👌
Vierailija kirjoitti:
Itsekin painaisin rastia lihavalle miehelle. En kokisi että meillä olisi mitään syytä tavata. T:sporttinen nainen
Itsekin painaisin rastia tyhmälle naiselle. En kokisi, että meillä olisi mitään syytä tavata.
T: sporttinen oletettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä itkua instagramissa kun kaikki pullukat ovat liittyneet tähän itku ketjuun mukaan. Itse ainakin laihduttaisin jos en löytäisi kumppania ja sellaisen välttämättä haluaisin. Yleensäkin jos haluaa jotain kovasti täytyy tehdä töitä. Tuskin kellekkään lääkärin paperit tippuu kouraan taivaasta tai juoksee maratonin huippu aikaan ilman treeniä. Tai sitten vain suosiolla ottaa kumppaniksi 140kg miehen.
Mistäs saatais sulle vaikkapa yhdys sana opettaja? :D
Jos haluan yksityistunteja äidinkielen opettajalta osaan kyllä ihan itse ostaa niitä 👌 Mitä minun oikeinkirjoitus taidot liittyy siihen että pulleroiset vinkuu instassa siitä etteivät pääse treffeille?
Jos ihminen ei osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään, niin antaa kouluttamattoman ja hiukan yksinkertaisen vaikutelman. Sanomasi uskottavuudesta lähtee noin 50 %.
Suomi ei ole ykköskieleni. Toki voin kirjoittaa ruotsiksi tai englanniksi niin saattaisi tulla parempi laatuista tekstiä arvon tantoille.
Voi voi, sitten sulle vittuillaan tuosta kielestä! Kaikkihan me ollaan vähän vajavaisia. :D
En koe että joku tantta joka kokoajan käyttää :D hymiötä olisi kovin taitava vittuilija. Yritä vähän kovemmin. Onko sinulla muuten joku vanha puhelin kun ei ole 😁 tätä hymiötä saatavana? Yhdyssana virheistä voit muuten mennä vinkumaan myös näille instan pullukoille; olikohan muutamalla jopa lukihäiriö. Sille varsinkin kannattaa mennä vittuilemaan asiasta.
No nyt vedetään jo kovalla tasolla, onko salihousut jo jalassa? :D
Eikö ne salihousut kannattaisi olla jalassa niillä pullukoilla ketkä haluaa laihtua deittien toivossa?
Sä oot sen verran heikko, ettei jaksa edes vittuilla. :D
Aika moni on heikko jos vastassa on 140kg kuulantyöntäjä. Toki voi yrittää juosta pakoon 👌
Koetas nyt vähä parempaa keksiä, sähän alennut jo palstamamman tasolle :D
Täällähän on tilanne, jossa "sporttinen" nainen ja kova punttijuntti miettivät, katsotaan montako minuuttia menee. :D
Kelpuutan laihat ja lyhyet miehet. (Olen itsekkin aika lyhyt). En ylipainoisia. Yhdelläkään miespuolisista kavereistani ei ole lihavaa tyttöystävää. Pari on kyllä käynyt kännissä harrastamassa seksiä ylipainoisen naisen luona.
Tämä on vapaa maa ja ihmiset saa pariutua mieleisensä kumppanin kanssa.
En tiedä aiheuttiko tuo Hesarin kirjoitus mitään hyvää asian tiimoilta.
Vierailija kirjoitti:
Kelpuutan laihat ja lyhyet miehet. (Olen itsekkin aika lyhyt). En ylipainoisia. Yhdelläkään miespuolisista kavereistani ei ole lihavaa tyttöystävää. Pari on kyllä käynyt kännissä harrastamassa seksiä ylipainoisen naisen luona.
Se on itseKin. Sulla nyt ei ollut mitään muuta ku oikeastaan hävettävää kerrottavaa, joka ei ketään kiinnostanut.
Tai toki huumorina meni, kuten punttijuntilla ja "sporttitypyllä"
Kai jokainen saa olla omat kriteerit ihmisestä, jonka kanssa on menossa treffeille?! Ihan samoinhan voisi kaikki kaljut, lyhyet, karsastavat yms. Itkeä oikeuksistaan! Se vaan on niin, että jos ei ulkonäkö miellytä, niin EI VOI MITÄÄN! Ihan turha ulista jossain hesarissa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämmöinen avautuminen tuo lisää keskusteluun? Heikkoa suomen kieltä ja kertomusta seksielämästään.
Sitten samalla jeesustellaa muka Hesarin jutun pohjilla.
Saanko mäki sanoa sua kääpiöksi?
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen saa olla omat kriteerit ihmisestä, jonka kanssa on menossa treffeille?! Ihan samoinhan voisi kaikki kaljut, lyhyet, karsastavat yms. Itkeä oikeuksistaan! Se vaan on niin, että jos ei ulkonäkö miellytä, niin EI VOI MITÄÄN! Ihan turha ulista jossain hesarissa!
Tämä "älykäs" kommentti kruunaa tämän "keskustelun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämmöinen avautuminen tuo lisää keskusteluun? Heikkoa suomen kieltä ja kertomusta seksielämästään.
Eikö tämä palsta ole avautumista varten?
Saat kutsua kääpiöksi. Tosin en tiedä meneekö 163cm ja 55kg kääpiösarjaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä palsta ole avautumista varten?
Saat kutsua kääpiöksi. Tosin en tiedä meneekö 163cm ja 55kg kääpiösarjaan?
Aivan ihana naisen koko, suurin osa ollut sun kokoa. Sori, mun homma on ollut tänää puolustaa monenlaisia ihmisiä.
Ei oo pakko sitäkään ymmärtää, enkä ole jeesus. :)
Siis suurin osa naisistani, lisäyksenä :)
Kävin katsomassa jutun aiheena olleen naisen Instagramin. Koitan ilmaista tämän nyt neutraalisti, eikä ole tarkoitus loukata ketään.
Pelkästään jo tuolla hyvin persoonallisella, runsaalla pukeutumistyylillä voi pelata itseään ulos parisuhdemarkkinoilta tehokkaasti. Vaikka olisi normaalipainoinenkin. Monen miehen mielestä, ellei kuulu johonkin Anime-alakulttuurin harrastajiin, tuollainen voi olla jopa pelottavaa.
Hörhelövaatteita, meikkimeikkimeikki, tukkatukkatukka, katsokaa minua katsokaa minua, kotikin täynnä hörhelöä ja meikkipurnukkaa. Ovat aika raskauttavia asioita monellekin miehelle kumppanipotentiaalia arvioidessa ja moni on moista valmis sietämään vain, jos mimmi aivan hemmetin kuuma.
Ja päälle sitten se, ettei kyseinen tyyli valitettavasti pue häntä yhtään. Lopputulos on melko "toilet doll". Googlaa, jos et tunne käsitettä.
Mitä muuten kannattaisi tehdä että osaisi kirjoittaa paremmin? Äidinkieli oli aina 9 ja kirjoitin E. Kannattaisiko esim. Palkata joku kirjoittamaan tekstini tänne kun sanelen?
En jaksa oikolukea tai käyttää aikaa tarkistaa tekstejäni. iPhone kyllä alleviivaa punaisella nuo kohdat mitkä on väärin mutta en silti jaksa korjata niitä.
Varmaan jaksaisin korjata tekstin jos tästä maksettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hs on ihan passaa nykyään. Harmittaa kun lankesi vuoden sopimukseen, harvoin tulee luettua...
Jutun ajatusvirhe on se, että eihän kyseessä ole nainen joka ei kelpaa kenellekään, vaan hän vaan ei kelpaa niille miehille, jotka kelpaisivat hänelle. Jos hän alentaisi rimaa, hän voisi valita sadoista ehdokkaista vaikka useamman miehen joka päivälle koeajettavaksi.
Tässä on valtava ero siihen, että on ihan oikeasti valtava määrä miehiä, jotka eivät kelpaa KENELLEKÄÄN naiselle. Siksi 40% kotitalouksista on Suomessa sinkkutalouksia.
En ihan usko, että Suomesta löytyisi jokaiselle vaikeasti ylipainoiselle naiselle SATOJA kumppaniehdokkaita. Voi toki olla, että muutamia löytyisi sellaisista, jotka eivät henkilöä itseään miellytä, mutta sadat on jo räikeää liioittelua. Edes normaalipainoiselle ei välttämättä löytyisi satoja miehiä, jotka haluavat nimenomaan parisuhdetta.
Ei ehkä JOKAISELLE vaikeasti ylipainoiselle 18-100-vuotiaalle naiselle löydy satoja kumppaniehdokkaita, mutta mitä todennäköisimmin esimerkiksi tälle artikkelin henkilölle löytyisi.
Kirjaimellisesti satoja omanikäisiä kumppaniehdokkaita.
On sitten eri asia, montako kumppaniehdokasta artikkelin henkilö kelpuuttaa. Voin kuvitella listan kriteereistä, joita tällä henkilöllä on mielessään, kun matchaa Tinderissä ehdokkaita. Ja mitä todennäköisimmin vähintään 99% sovelluksen tarjoamista miesehdokkaista hän hylkää välittömästi suoralta kädeltä. Siltikin ilmeisesti matcheja syntyy, tämän käsityksen saa artikkelin tekstin pohjalta.
Tietysti matchista on pitkä matka parisuhteeseen, mutta minusta tämä henkilö valehtelee siitä, että hänen on mahdotonta edes päästä treffeille (saati parisuhteeseen).
Aivan varmasti hän pääsee sekä treffeille että parisuhteeseen - ja saisi vieläpä valita kirjaimellisesti sadoista miehistä - mutta jos ei kelpaa, niin ei kelpaa.
Mielenkiintoista ja outoa, että näin henkilökohtaista mieltymysasiaa luonnehditaan syrjinnäksi. Sitähän tuo ei ole.
Parisuhteeseen&deiteille pääseminen = pariutuminen ei valitettavasti ole ihmisoikeus.
Itse en haluaisi olla ylipainoisen ihmisen kanssa, koska haluan mahdollisimman terveen kumppanin. Ja minulla on täysi oikeus tehdä tämä valinta.
Olen mies, joka lähti treffeille 30 kg painavamman naisen kanssa. Tosin en tiennyt, että hän oli noin paljon itseäni painavampi. Jos olisin tiennyt, olisin lähtenyt treffeille ihan yhtä miellläni. Meistä tuli aviopari. Vaimo oli minua myös sen verran pidempi, että pituuseromme näkyi, kun kävelimme vierekkäin. Itse olin kuuskytkiloinen mies ja tavatessamme 30 vuotta sitten vielä kevyempi.
Meitä kumpaakaan ei haitannut, että olimme väärän kokoisia toisillemme. En muista, että olisimme kuulleet mitään kommentteja ulkonäöstämme. Meillä oli vielä yksi lisäsynti, minä olin 10 vuotta nuorempi. Varmuudella tiedän 2 tapausta, kun meitä luultiin äidiksi ja pojaksi.
Mietimme, mikä oli suurin eromme, joka mahdollisesti aiheutti näin ison painoeron. Jouluisin huomasimme sen selvästi. Minulla on aina tullut syödessäni aika nopeasti voimakas kylläisyyden tunne, joka pakottaa minut lopettamaan syömisen. Minulla meni raha täysin hukkaan laivojen buffetpöydässä. Vaimolta puuttuu tällainen kylläisyystunne. Hän pystyi jatkamaan syömistää paljon pidemmälle kuin minä. Toki hänelläkin tuli jossain vaiheessa stoppi eteen. Mutta useimmiten hän lopetti syömisen sosiaalisista ynnä muista syistä. Kyllä hän ajatteli painoaan ja se sai hänet varmimmin keskeyttämään syömisensä. Minulta ei vaatinut minkäänlaista luonteenlujuutta ynnä muuta vastaavaa pysyä niukasti alipainoisen rajan yläpuolella, vaimolta vaati tosi paljon pitää itsensä alle satakiloisena.
Tämänhän vois lainata monille, tosin tuskin ihan kaikille menee läpi. Täälläki kolmisormiset koettavat aukoa päätään lihavemmille, vissiin jääny vähä harmitusta vuosien aikana.