HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi välttyä ajatukselta, että nykypäivänä ylipainosta yritetään väkisin tehdä uutta normaalia. Joka ikinen media on täynnä näitä bodypositiivisuus juttuja, lihavia mainoksissa yms. Jutut ovat aina myönteisiä ylipainoisille. Pedataanko tulevaisuutta, jolloin ylipaino on normaalia, saat syytteen, jos et deittaile lihavaa? Entäpä se terveysaspekti? Kun nämä nuoret, lihavat saavuttavat keski- iän, kuka heitä hoitaa, kun hoitajia ei nytkään ole tarpeeksi? Mistä rahat heidän hoitoonsa?
Samaa olen miettinyt. Jokaisessa mainoksessa rehevä, 150 kg hilluu onnellisena. Miksi missään ei kerrota ylipainon vaaroista? Kuka heitä hoitaa, kun he keski- iässä saavat aivoinfarktin, joutuvat hoidettaviksi? Hoitohenkilöstöä ei ole, kukaan ei halua työskennellä huonolla palkalla, hoitaen ylipainoisia. Perheet joutuvat itse hoitamaan nämä lihavat. Kannattaisi miettiä tätäkin asiaa.
Miten niin missään ei kerrota ylipainon vaaroista? Kaikillahan ne ovat tiedossa, ja niistä kyllä kerrotaan millon missäkin.
Samoin tupakka ja alkoholi
Ja nuuska aiheuttaa suusyöpää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi välttyä ajatukselta, että nykypäivänä ylipainosta yritetään
väkisin tehdä uutta normaalia. Joka ikinen media on täynnä näitä bodypositiivisuus juttuja, lihavia mainoksissa yms. Jutut ovat aina myönteisiä ylipainoisille. Pedataanko tulevaisuutta, jolloin ylipaino on normaalia, saat syytteen, jos et deittaile lihavaa? Entäpä se terveysaspekti? Kun nämä nuoret, lihavat saavuttavat keski- iän, kuka heitä hoitaa, kun hoitajia ei nytkään ole tarpeeksi? Mistä rahat heidän hoitoonsa?Samaa olen miettinyt. Jokaisessa mainoksessa rehevä, 150 kg hilluu onnellisena. Miksi missään ei kerrota ylipainon vaaroista? Kuka heitä hoitaa, kun he keski- iässä saavat aivoinfarktin, joutuvat hoidettaviksi? Hoitohenkilöstöä ei ole, kukaan ei halua työskennellä huonolla palkalla, hoitaen ylipainoisia. Perheet joutuvat itse hoitamaan nämä lihavat. Kannattaisi miettiä tätäkin asiaa.
Saisinko linkin edes yhteen tällaiseen mainokseen?
Tällä sivustolla näkyy hyvin kevyesti mahakkaita miehiä kalsonkimainoksissa, mutta 150-kiloisia?
Jep, juuri telsua katselen ja pari mainosta ruokatuotteista /herkuista ja kauneustuotteista, joku lisäravinnemainos, ei yhtäkään ylipainoista ihmistä missään.
Näinpä. Eikö tule yhtään linkkiä näihin joka mainoksessa pyöriviin 150-kiloisiin? 🥺
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti tuon kokoinen voi samalla lailla liikkua, eikä edes pitäisi. Siinä menee nivelet paskaksi. Liikkumisen täytyy olla jotain joka ei rasita niveliä. Ei kannata juosta tai välttämättä edes kävellä pitkiä matkoja jos painoa on noin paljon.
Liika liikunta aiheuttaa myös hoikille länkisääret
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ensinnäkin jos lihavuus harmittaa niin paljon niin miksi ihmeessä ei laihduta? Kilot vaikuttavat olevan tälle naiselle kovin tärkeä juttu mutta sitten kuitenkaan ei ole valmis tekämmän mitään että saavuttaisi tuo haaveilemansa tilan, jossa pääsisi treffeille.
Ja toisekseen. Jos tämä nainen ei pitäisi valehtelevista miehistä niin tapailisiko hän heitä vasten tahtoaan? Tuskin. Miksi ulkonäön kanssa sitten olisi toinen juttu? Ja avautuvaisitko nämä valehtelevat miehet Hesarissa kuinka heitä syrjitään treffimarkkinoilla? Tuskin.
Miksi osa ei lopeta tupakan polttoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ensinnäkin jos lihavuus harmittaa niin paljon niin miksi ihmeessä ei laihduta? Kilot vaikuttavat olevan tälle naiselle kovin tärkeä juttu mutta sitten kuitenkaan ei ole valmis tekämmän mitään että saavuttaisi tuo haaveilemansa tilan, jossa pääsisi treffeille.
Ja toisekseen. Jos tämä nainen ei pitäisi valehtelevista miehistä niin tapailisiko hän heitä vasten tahtoaan? Tuskin. Miksi ulkonäön kanssa sitten olisi toinen juttu? Ja avautuvaisitko nämä valehtelevat miehet Hesarissa kuinka heitä syrjitään treffimarkkinoilla? Tuskin.Miksi osa ei lopeta tupakan polttoa?
Tupakan polttajat haisee järkyttävälle, purkka ja pastillit ei auta ja niiden kotikin haisee.
On se vaikeeta. Luojan kiitos naisilla ei ole mitään ulkonäkövaatimuksia meille miehille. Päin vastoin mies kuin mies saa suorastaan hätistellä naisia ympäriltään, varsinkin Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiiviset plus-kokoiset deittailkoot vaan oman kokoistensa kanssa, kyllähän tuonkin artikkelin matami myöntää epäsuoraan ettei sellainen kelpaisi vaan pitäisi miehen kuitenkin olla kunnon mitoissa vaikka itse onkin ryhävalas. Ja jos se läskin kanssa deittailu ei oikeasti sytytä, siitä vaan laihduttamaan - se on kuitenkin sellainen asia mihin ihminen oikeasti voi itse vaikuttaa, toisin kuin moni muu deittimaailmassa huonoksi katsottu ominaisuus.
Missä kohtaa hän ilmaisi, ettei ylipainoinen mies kelpaisi?
Toisaalta palstalla todella monessa keskustelussa miesoletetut kirjoittajat ovat selittäneet, että ylipaino on enemmänkin haitta naiselle, koska miehen kohdalla ei ulkonäöllä niin ole väliä, ja miehelle iso koko on vain hyväksi. Joten ylipainoinen mies tulkitsee tietysti oman tasonsa ylipainoisen naisen yläpuolelle, ja ylipainoinen mies toivoo saavansa hoikan tai edes normaalivartaloisen kumppanin - no, hänkin suostuu tosin "joustamaan" vähän, eli ihan missiä tai mallia ei vaadita, mutta sellainen "perusnätti" tai "tavisnätti" normaalipainoinen kelpaa. Ehkä ylipainoinen mies voi vielä sen joustaa, ettei niin haittaa, vaikka naisen koulutus ja ammatti eivät olisi ihan toivottua tasoa - senhän voi kato kompensoida sillä että on perusnätti ja hyväkroppainen.
Niin ja perusnätti on tyyliiin megan fox.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ja toisekseen. Jos tämä nainen ei pitäisi valehtelevista miehistä niin tapailisiko hän heitä vasten tahtoaan? Tuskin. Miksi ulkonäön kanssa sitten olisi toinen juttu? Ja avautuvaisitko nämä valehtelevat miehet Hesarissa kuinka heitä syrjitään treffimarkkinoilla? Tuskin.Miksi osa ei lopeta tupakan polttoa?
Tupakan polttajat haisee järkyttävälle, purkka ja pastillit ei auta ja niiden kotikin haisee.
Mikä siinä tupakan polton lopettamisessa on niin vaikeaa, yhtä helppoa kuin laihdutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti tuon kokoinen voi samalla lailla liikkua, eikä edes pitäisi. Siinä menee nivelet paskaksi. Liikkumisen täytyy olla jotain joka ei rasita niveliä. Ei kannata juosta tai välttämättä edes kävellä pitkiä matkoja jos painoa on noin paljon.
Mieluummin ne kuin ylipaino
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiiviset plus-kokoiset deittailkoot vaan oman kokoistensa kanssa, kyllähän tuonkin artikkelin matami myöntää epäsuoraan ettei sellainen kelpaisi vaan pitäisi miehen kuitenkin olla kunnon mitoissa vaikka itse onkin ryhävalas. Ja jos se läskin kanssa deittailu ei oikeasti sytytä, siitä vaan laihduttamaan - se on kuitenkin sellainen asia mihin ihminen oikeasti voi itse vaikuttaa, toisin kuin moni muu deittimaailmassa huonoksi katsottu ominaisuus.
Toisaalta palstalla todella monessa keskustelussa miesoletetut kirjoittajat ovat selittäneet, että ylipaino on enemmänkin haitta naiselle, koska miehen kohdalla ei ulkonäöllä niin ole väliä, ja miehelle iso koko on vain hyväksi. Joten ylipainoinen mies tulkitsee tietysti oman tasonsa ylipainoisen naisen yläpuolelle, ja ylipainoinen mies toivoo saavansa hoikan tai edes normaalivartaloisen kumppanin - no, hänkin suostuu tosin "joustamaan" vähän, eli ihan missiä tai mallia ei vaadita, mutta sellainen "perusnätti" tai "tavisnätti" normaalipainoinen kelpaa. Ehkä ylipainoinen mies voi vielä sen joustaa, ettei niin haittaa, vaikka naisen koulutus ja ammatti eivät olisi ihan toivottua tasoa - senhän voi kato kompensoida sillä että on perusnätti ja hyväkroppainen.
No kyllä he sen verran joustavat, että heille kelpaisi Megan Fox vaikka silmälaseilla tai kumisaappaat jalassa. Tai sitten Megan Fox ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä he sen verran joustavat, että heille kelpaisi Megan Fox vaikka silmälaseilla tai kumisaappaat jalassa. Tai sitten Megan Fox ilman meikkiä.
Tai siis, korjaus: Megan Fox, jolla on vain vähän meikkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länkisääriä katsoessa meinaa tikahtua nauruun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länkisääriä katsoessa meinaa tikahtua nauruun
Huvittavan näköistä on, kun ihminen millä on länkisääret juoksee
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeeta. Luojan kiitos naisilla ei ole mitään ulkonäkövaatimuksia meille miehille. Päin vastoin mies kuin mies saa suorastaan hätistellä naisia ympäriltään, varsinkin Tinderissä.
Riittää, kun olet vähintään 180 cm pitkä, tuuheat hiukset ja hoikka ja 35-vuotias tai alle.
Syrjiikö lihavat toisiaan? Eikö heidän kannattaisi matchata keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Syrjiikö lihavat toisiaan? Eikö heidän kannattaisi matchata keskenään?
Vaikuttaisi siltä, että edes pullukat eivät tykkää pullukoista.
Mä painan n. 100 kg ja ei ole kyllä ollut miehistä pulaa. Tällä hetkellä pitkässä parisuhteessa urheilullisen miehen kanssa. Painoindeksin mukaan olen vaikeasti lihava. Jaksan silti juosta 5 km lenkkejä, teen useamman viikon vaelluksia ja pidän huolta ulkonäöstäni.
Kyllä lihavia varmasti syrjitään, mutta paljon on kiinni myös omasta luonteesta, asenteesta ja onko aktiivinen ihminen, vai juuri sellainen stereotypinen sohvan pohjalle jumahtanut ongelmakimppu, joka turruttaa tunteitaan ahmimisella ja häpeää itseään. Itse olen sinut läskieni kanssa ja elän täysipainoisesti niistä huolimatta. Vuosia toki vei, että olen tähän pisteeseen päässyt. Olen läski, koska syön liikaa, mutta liikun myös vastapainoksi säännöllisesti. Jos sairastuisin vaikka diabetekseen tai verenpainetautiin, se saisi minut laihduttamaan, mutta nyt olen tyytyväinen juuri näin. Olen ollut myös normaalipainoinen, mutta silloin koin olevani jopa onnettomampi kuin nyt ja ulkonäköpaineita ja ahdistusta oli paljon.
Jos ei tykkää LÄSKISTÄ syyllistyy syrjintään, on tää maailma ihan sekasin
Kyllä tuonkin jutun ihminen varmasti haluaa laihtua. Ja varmaan jollakin tavalla itse kokee, että hänen ylipainonsa on ongelmallista - joko psyykkistä tai kehollista tai sekä että. Kukaan lihava ei ole tietämätön laihduttamisen metodeista, vaan ongelmana on yleensä särkynyt minäkuva, jota on ensin vahvistettava jotta elämäntapamuutokset ja itse konkreettinen laihduttaminen pääsevät vauhtiin.
On kuitenkin hyvä, että hän tuo ylipainoon liittyviä haastavia asioita esiin julkisesti. Painonpudotus voi olla jopa ylivoimaisen vaikeaa, mutta ainakin hidasta. Kysymys kuuluu, miksi lihava ihminen ei saisi unelmoida ja toivoa ennen kuin on normimittoihin sopiva? Meillä kaikilla on tarve rakastaa ja tulla rakastetuksi. Myös artikkelin naisella.
Samoin tupakka ja alkoholi