Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lesbot (?) käyttää naisystävästään nimitystä "vaimo"?

Vierailija
04.11.2014 |

Ei se kenestäkää vaimoa tee, jos vaan seurustelee.. Huomion hakua?  Erikoisuuden tavoitteua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyden osoitusta ja joistakin on vaan mukava sanoa niin.ei kai siinä sen kummenpaa.ite seurustelin naisen kanssa kaksi vuotta sitten ja oli tapana sanoo " vaimoke" :)

Vierailija
2/22 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo olemme rekisteröityneet joten ei hän enää tyttöystäväkään ole..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelevat naiset kutsuu poika/miesystäväänsä miehekseen, ei se ole sen naisen mies jos vain seurustelee.

Vierailija
4/22 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:19"]Ei se kenestäkää vaimoa tee, jos vaan seurustelee.. Huomion hakua?  Erikoisuuden tavoitteua?
[/quote]

Miksi heteropariskunnasta mies sanoo eukkoaan vaimoksi? Ei se seurustelu kenestäkään eukosta vaimoa tee. Huomion hakua? Erikoisuuden tavoittelua?

Vierailija
5/22 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööööööööööööööööööööööööööööööö wtf

a) Varmaan kutsuvatkin, mutta en oo kyllä mun tuttujen lesbojen kuullut kutsuvan tyttöystäväänsä vaimoksi.

b) Olen kuullut usean tutun heteron kutsuvan seurustelukumppaniaan vaimoksi/mieheksi vaikkeivät ole naimisissa. Mutta eivät varmaan kaikki kutsu.

Vierailija
6/22 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan avopuolisokin olla avovaimo tai avomies eli toisin sanoen "avokki" tai "vaimo" tai "mies". Ja tämä koskee sekä naisia että miehiä melko universaalisti Suomessa.

Vierailija
7/22 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelisin edellisten lisäksi myös niin että tyttö- tai naisystävä ei kerro riittävän selvästi että kyseessä on seurustelukumppani, ja ymmärrän kyllä jos haluaa sanoa niin selvästi että sitäkään ei tarvitse erikseen selitellä sitten kenellekään.

Vierailija
8/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hiukan ihmetyttää. Lesbopariskuntien tapauksessa ihan täsmällinen nimitys olisi litsis-lätsis-lättäpimppa-lesbonrutjake.

Vierailija
9/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulle, miten kutsuvat, mutta vähän ohis juttu: miksi usein lesbopareista toinen pukeutuu miehekkäästi ja esittää muutenkin miehekästä? Jos kerran tykkää tytöistä, niin miksi toisen on esitettävä miestä?

Vierailija
10/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:05"]Sama mulle, miten kutsuvat, mutta vähän ohis juttu: miksi usein lesbopareista toinen pukeutuu miehekkäästi ja esittää muutenkin miehekästä? Jos kerran tykkää tytöistä, niin miksi toisen on esitettävä miestä?
[/quote]

ja taas mennään....

Vierailija
11/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun avomiestäni miehekseni vaikkei olla edes naimisissa. En ajatellut sen olevan ongelma kenellekään..? Kutsukoon kaikki millä nimellä tykkäävät :)

Vierailija
12/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:05"]Sama mulle, miten kutsuvat, mutta vähän ohis juttu: miksi usein lesbopareista toinen pukeutuu miehekkäästi ja esittää muutenkin miehekästä? Jos kerran tykkää tytöistä, niin miksi toisen on esitettävä miestä? [/quote] ja taas mennään....

[/quote]

Siksi, koska osa naisista tykkää miehekkäistä naisista. Minusta tämä on ihan ok kysymys ja itsekin olen tätä miettinyt. Elän itse naisen kanssa, joka myös näyttää naiselta ja olen itsekin ihan naisellinen. Miehekkäät naiset eivät viehätä minua yhtään, enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani jonkun rekkalesbon kanssa. Mutta ehkä syynä siihen on se, ettei minulla ole mitään miehiä vastaan ja olen seurustellut myös miesten kanssa. Yleensä kun nämä ns. rekkalesbot ovat aika miesvastaisia (kuten osa muistakin lesboista totuuden nimissä on). Ehkä se on geeneissä, miltä kukin haluaa näyttää ja kenestä tykkää ;) Mitä sitä sen enempää ihmettelemään.

itse en käytä vaimo tai vaimoke nimeä, vaan ihan puolisoa tai hänen etunimeään. Harvemman olen kuullut vaimoksi naista kutsuttavan, yleensä siinäkin on takana vähän sitä, että haluaa avoimesti kertoa kaikille puolison olevan nainen syystä tai toisesta.

Oletteko muuten ajatelleet, miten nainen määritellään perinteisesti miehen kautta eli on nainen, neiti, vaimo ja rouva jne. Jotka kertoo, että onko nainen naitu vai ei. Mies on vaan aina mies oli naimisissa tai ei...

Vierailija
13/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:05"]

Sama mulle, miten kutsuvat, mutta vähän ohis juttu: miksi usein lesbopareista toinen pukeutuu miehekkäästi ja esittää muutenkin miehekästä? Jos kerran tykkää tytöistä, niin miksi toisen on esitettävä miestä?

[/quote]

Mä olen miettinyt samaa. Miksi joku lesbo haluaa naisellisen naisen ja joku mieheltä näyttävän naisen ja toistepäin. Onko myös pareja jossa on kaksi miehekästä naista? No sen tiedän että on pareja jossa molemmat ovat naisellisia.

Miksi yleensäkin jollakin on tarve peittää/sammuttaa/tukahduttaa itsestään sukupuolelle ominaiset piirteensä? Ymmärrän täysin transsukupuolisia, niitä jotka kokevat syntyneensä vääränlaiseen kehoon, mutta nämä poikatytöt ovat kuitenkin tyytyväisiä naisena? Osa ainakin? Siis halutaan leikata hiukset lyhyiksi, annetaan kulmakarvojen rehottaa, pukeudutaan miesmäisesti, ei meikata eikä millään korosteta tai vähääkään tuoda esiin naisellisuutta, jopa sidotaan rinnat jos isot. Tykätään tytöistä MUTTA samalla sanotaan että olen nainen....ja naisena taaplataan. Näitä joskus miettinyt että mistä kaikki alkaa.

Vierailija
14/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaks läheisintä tyttökaveria on mulle vaimoja. :D ja ihan hetero olen. :D

Vierailija
15/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on se kenellä on hiukset päässä.

Vierailija
16/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veljet onpa ihmisillä isoja ongelmia. Get a life. :D

Vierailija
17/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain pohtia, millainen elämä on ihmisellä, joka jaksaa kiinnittää moiseen asiaan huomiota :D

Vierailija
18/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, mä olen ihan hetero ja teininä tuli parhaan kaverin kanssa kyllä kutsuttua toisiamme vaimoksi ihan vaan läpällä, mutta eiköhän toi ole sellanen hellyttelynimi.

Vierailija
19/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:05"]Sama mulle, miten kutsuvat, mutta vähän ohis juttu: miksi usein lesbopareista toinen pukeutuu miehekkäästi ja esittää muutenkin miehekästä? Jos kerran tykkää tytöistä, niin miksi toisen on esitettävä miestä? [/quote] ja taas mennään....

[/quot

Tuo pitää kyllä paikkansa. Tiedän useita lesbopareja ja kaikissa näissä suhteissa se toinen on miehekkäämpi osapuoli. Näin myös monissa julkkispareissa. Homopareilla sama homma. Näin se vaan on.

Vierailija
20/22 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:05"]

[/quote]

Mä olen miettinyt samaa. Miksi joku lesbo haluaa naisellisen naisen ja joku mieheltä näyttävän naisen ja toistepäin. Onko myös pareja jossa on kaksi miehekästä naista? No sen tiedän että on pareja jossa molemmat ovat naisellisia.

Miksi yleensäkin jollakin on tarve peittää/sammuttaa/tukahduttaa itsestään sukupuolelle ominaiset piirteensä? Ymmärrän täysin transsukupuolisia, niitä jotka kokevat syntyneensä vääränlaiseen kehoon, mutta nämä poikatytöt ovat kuitenkin tyytyväisiä naisena? Osa ainakin? Siis halutaan leikata hiukset lyhyiksi, annetaan kulmakarvojen rehottaa, pukeudutaan miesmäisesti, ei meikata eikä millään korosteta tai vähääkään tuoda esiin naisellisuutta, jopa sidotaan rinnat jos isot. Tykätään tytöistä MUTTA samalla sanotaan että olen nainen....ja naisena taaplataan. Näitä joskus miettinyt että mistä kaikki alkaa.

[/quote]

Jos joku sattuu lukemaan niin mie selitän biseksuaalina. Kyse ei minulle ole "naisellisista" tai "miehekkäistä" piirteistä vaan miesten tyyli on paljon sidoksissa dominointiin, valtaan ja voimaan. Tai sanat mies ja valta ovat lähes synonyymejä. Ja me naiset jotka nautimme miesmäisistä asioista(minä pidän paljon miesten rannekelloista) haluamme osoittaa luonteemme voimakkuutta. Ei siis miehekkyyttä vaan miehille ominaisia luonteenpiirteiden esiintuontia. Selkeytyikö ;)