Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttoi uupumukseen?

Vierailija
19.09.2021 |

Oletko jossain elämänvaiheessa väsähtänyt? Miten ja miksi? Miten huomasit että jonkun täytyy muuttua? Miten pääsit toipumisen alkuun? Miten läheisesi suhtautuivat? Miten neuvoisit muita samassa tilanteessa nyt olevia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
2/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein elämänmuutoksia, mm. erosin. Lyhensin työaikaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aihe. Makaan juuri sohvan pohjalla ja mietin missä vika kun väsyttää aina vaan. Kuntoilen jonkin verran, syön kohtalaisen terveellisesti, en tupakoi, Audit-testi Ok. Pystyn käymään töissä ja hoitamaan asioita mutta tunnen itseni kuluneeksi. Ikää 54 v ja olen nainen. Painoindeksi on ehkä 26.

Vierailija
4/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Mistä tämän kommentin kirjoittaja päättelee ettei ap olisi työelämässä ?

Vierailija
5/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex puoliso rupesi tosi hankalaksi kun aloin kuntoilla ja laihdutin. Sitten tulikin ero. Ex viihtyy baareissa ja duunit vaihtuu tiheään.

Vierailija
6/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy mikä sinua väsyttää vaan kuka? Yleensä se on puoliso, joka imee energiat!

Puoliso makaa sohvalla ja sinä teet kaiken kotona, hoidat lapset ja käyt töissä, ja sen lisäksi kävelet munankuorilla.

Kyllä se uuvuttaa.

Vierailija
7/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava aihe. Makaan juuri sohvan pohjalla ja mietin missä vika kun väsyttää aina vaan. Kuntoilen jonkin verran, syön kohtalaisen terveellisesti, en tupakoi, Audit-testi Ok. Pystyn käymään töissä ja hoitamaan asioita mutta tunnen itseni kuluneeksi. Ikää 54 v ja olen nainen. Painoindeksi on ehkä 26.

Ihan kuin minä paitsi vähän nuorempi ja paljon pulleampi. Olen saamaton. Nukun paljon ja sitten on paha olo jne. Kierre. Välillä parempia aikoja ja tunnen suurta mielihyvää mm liikunnasta.

Vierailija
8/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan pyrin siihen että syön tarpeeksi ja käyn viimeistään klo 23 nukkumaan.

Lauantaisin lepään ja toivun . Sunnuntaisin siivoan/ teen jotain mukavaa.

Yritän olla kantamatta koko maailmaa harteillani ja koitan olla stressaamatta tulevasta.

Oon taipuvainen järkyttävään uupumukseen, mutta näillä toimilla pystyn pitämään sitä kurissa. Liikuntaa en ole jaksanut kuitenkaan harrastaa.

Vierailija
9/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kysy mikä sinua väsyttää vaan kuka? Yleensä se on puoliso, joka imee energiat!

Puoliso makaa sohvalla ja sinä teet kaiken kotona, hoidat lapset ja käyt töissä, ja sen lisäksi kävelet munankuorilla.

Kyllä se uuvuttaa.

Tuttu tarina.

Vierailija
10/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin, luovuin kokonaan valmisruuista ja erosin exästä. Nyt sinkkuna olen virkeä - mutta yksin :(

Vierailija
11/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja tarkistetaan verikokeet yms. Sitten pari viikkoa päiväkirjaa tarkasti. Koska heräät, syöt, työmatkat, ostokset, millaisia työtehtäviä, fiilikset, liikunta, koska nukkumaan yms.

Kun pitää tarkkaa listausta huomaa missä vika.

Tarkista uni, ruoka, liikunta. Moni yrittää hösätä liikaa. Tarvitaan lepoa, luontoa, kulttuuria.

Vierailija
12/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittelin vaan kunnes romahdin kesken päivän. Sain sairaslomaa ensin kuukauden ja sitten toisen. Onneksi pääsin neuvolan kautta terapiaan.

Vierailija
13/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinnittelin vaan kunnes romahdin kesken päivän. Sain sairaslomaa ensin kuukauden ja sitten toisen. Onneksi pääsin neuvolan kautta terapiaan.

Minulla kävi vähän sama. Sinnittelin sinnittelin, kunnes romahdin. Ensin tuli paniikkihäiriö ja siitä täysi uupumus. Terapiaan en päässyt, mutta aika paransi.

Vierailija
14/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvuin liian vaativaan elämään ja tilanne vain paheni vuosi vuodelta.

Mikään ei ole auttanut mutta pidän huolen siitä että ainakin elän superterveellisesti. Kun takana on kymmeniä erittäin uuvuttavia vuosia, tuskin edes puolen vuoden loma riittää palautumiseen mutta se kannattaa pitää jos tulee tilaisuus ja viettää niin terveellisesti kuin pystyy.

Läheiseni eivät ole ymmärtäneet, tuskin edes huomanneet, heillä on ollut tilanteestani omat täysin virheelliset tulkintansa.

Korona oikeastaan auttoi tilanteessani, koska en päässyt enää läheisten luo laitoksiin huolehtimaan ja avustamaan vaan olen joutunut kerrankin keskittymään itseeni.

Vierailija
15/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toipuminen lähti siitä oivalluksesta, että on ihan ok olla väsynyt. Eli annoin itselleni luvan olla väsynyt ilman syyllisyyttä. Suunnittelin arjen sellaiseksi, että saan levätä riittävästi. Työni on aika raskasta. En vaadi itseltäni ihmeitä. Kotona teen välttämättömät mutta en mitään turhaa. Tapaan ihmisiä harkitusti. En suunnittele koskaan mitään maanantaipäiville, koska silloin olen kaikkein väsynein. Teen isoja ruokamääriä kerralla, jotta minun ei tarvitse kokkailla joka päivä.

Ehkä isoin oivallus aikoinaan oli se, että minun omat odotukseni itseäni kohtaan olivat aivan kohtuuttomat ottaen huomioon minun voimavarani. Elämän voi ottaa aika rennostikin.

Vierailija
16/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä liian laiska työelämään. Siirryin työkyvyttömyyseläkkeelle, ja se helpotti.