lähelle tulijat esim pukuhuoneessa
Olinpa tänään jumpassa päivällä ja pukuhuone oli lähes tyhjä. Tilaa olisi ollut kymmeniä kaappeja poispäin mihin suuntaan vaan, mutta erään naisen piti tulla kaappin ihan liki. En voi tajuta. Eikö olisi mukavampaa riisutua ja pukeutua vähän niinkuin omassa rauhassa?
Myös ravintoloissa näin käy usein. Menet raflassa nurkkaan kaverisi kanssa ja pöytiä on vapaana ympäri salia. Mutta joku tulee viereiseen pöytään istumaan.
Olenko dorka vai mitä? Itse pidän tiettyä väliä ihmisiin ja kunnoitan välimatkaa enkä tuppaa läheisyyteen olemaan.
Kommentit (2)
Suomalaiset on tästä hassuja että pitää mennä mahdollisimman kauaksi. Mutta - mulla on ainakin salin pukuhuoneessa tietty kaappi, jonka otan aina, jos se on vapaana. Vaikka kolme muuta siitä vierestä tai yläpuolelta olisi varattuja ja kaikki muut tyhjänä. Näin siksi, että muistan numeron ja ko. kaappi on helpossa paikassa lähteä, jos tulee esim. tungosta. Ravintolassa taas monella on kantapöytä, mihin menee aina, jos se on vapaana. Itse otan mieluummin pöydän läheltä muita ihmisiä kuin esim. pöydän ulko-oven läheltä tai sellaisen pöydän, josta henkilökunta ravaa jatkuvasti ohi esim. keittiöön. Junassa istun myös tiettyihin paikkoihin, mieluiten mahdollisimman kauaksi ovesta. Bussissa taas haluan istua keskiosaan, sillä edessä ja takana tulen huonovointiseksi. Eli minulla ainakin on tietyt paikat, joihin menen jos ovat vapaana eikä sillä ole merkitystä, onko muita lähellä vai ei. Jos haluat ettei viereiseen pöytään paikalle tule kukaan, varaa ja tarvittaessa maksa ne viereiset paikat -> ongelmasi on ratkaistu.
No just jossain pukkarissa tuo voisi tuntua hassulta, mutta muuten tuo on minusta ihan söpö juttu. Ihminen hakeutuu lajitoverin lähistölle. Mä huomaan aika usein tuon ilmiön, samoin sen, että kun katson jotain, pengon jotain, niin joku tulee ikään kuin esimerkistäni tekemään saman. Siis joskus sen matkimisen näkee eleistä, jos osaa katsoa. Olen sen lajin hullu, että minusta on joskus vain mukavaa kun joku vieras ihminen istuu viereen bussissa, jos ei siis ole mitenkään häiritsevä tapaus.