Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on varhaisin muistosi? Omani alle 2 vuotiaana

Vierailija
19.09.2021 |

Muistan kun olimme perheenä matkalla jonnekin sämpylä-Saabilla kun kuski pysäytti pientareelle. (muistan ajatuksissani ihmetelleeni miksi ajoimme ojaan en vielä osannut puhua) ymmärsin kuitenkin jo puhetta koska muistan elävästi miten aikuiset hämmästelivät metsässä leijuvaa pallosalamaa tms.

Olen varmistanut vanhemmiltani ja he vahvistivat että näin todella kävi kun olin taapero vai mikä se alle 2v nyt on. Mua hämmästyttää näin jälkikäteen se miten
vaikka en osannut puhua niin ajatella jo pystyin ja ymmärsin kaiken puheenkin ympärilläni...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävuosien 1 ja 2 välillä asuimme isovanhempieni kotona yläkerrassa. Eräänä kauniina päivänä (en tiedä, mikä keli silloin oli) heräsin päiväunilta ja kolistelin kierien raput alas. Mummo tuli eteisessä vastaan kauhistellen.

Sen jälkeen onkin pitkään tyhjää, saatoin ehkä kolhia päätä tuossa tilanteessa...

Vierailija
2/4 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskon ristiäisistä hämäriä muistikuvia. Olin siten kome vuotta ja kolme kuukautta vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin aikaisia asioita muistatte! Minä en muista mitään alle 4-vuotiaana olostani. Kun olin 4, veljeni syntyi ja sen muistan, miten pettynyt olin siihen, miten pieni ja surkea hän oli.

Vierailija
4/4 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on myös hyvin varhainen muisto, olen ollut alle 2-vuotias. En kerro tarkemmin ettei kukaan tunnista (olen kertonut tämän muiston tuttavillekin),  mutta yleisesti sanoen muistikuvan syntymiseen on vaikuttanut että siinä on tapahtunut jotain tavallisuudesta poikkeavaa ja siihen on liittynyt tunteita, säikähdys ja harmitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän