Leppoisa mutta ei liian yksitoikkoinen työ?
Onkohan olemassakaan?
Tuntuu että joka paikkaan haetaan iloista ja energistä ihmistä joka sietää stressiä ja painetta ja painaa sata lasissa viiden ihmisen työt yhden ihmisen puolikkaalla palkalla...
Itse haaveilen melko leppoisasta elämästä, mutta en yksinkertaisesta. Olen tehnyt mm. toimiston rutiinitehtäviä (vastaanotto, assistentti ym.), tehdastyötä jossa pakannut tavaraa, asiakaspalvelua jne. Kyllästyn noissa kuoliaaksi, tai sitten ongelmaksi muodostuu liian hektinen ympäristö. Olen ehkä hiukan aistiyliherkkä ja erittäin introvertti.
Asuinpaikan suhteen voisin kai olla aika joustava. Ajokorttia minulla ei kuitenkaan ole, enkä kaupunkialueella haluaisi ajaa tai pitkiä matkoja muutenkaan. Välttämättä en ollenkaan, en ole ikinä uskaltanut autokouluun mennä.
Palkka ei tarvitsisi olla erityisen iso eikä työn edes tarvitsisi olla kokoaikainen. Oikeastaan parempi vaan jos ei olisi.
Kommentit (46)
Mä elän sinun unelmaa.
Metallitöitä teen.
Siellä on poraamista, jyrsinkoneen käyttämistä, sahaamista ja viimeistelyä. Myös jos taitoa on niin cnc-koneen käyttöä. Pieni firma, jossa vain muutama ihminen lisäkseni. Lyhyt matka on itselläni töihinkin ja klo 7-15 on työaikani.
Reilu työnantaja ja rento meininki.
Vähän selkärankaakin töissäkin pitää olla.
Mutta tuommoista työpaikkaa on vaikea löytää.
Vahtimestari. Istut vaan kopissa ja hörpit kahvia tai luet kirjaa. Ei paljon stressi vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vahtimestari. Istut vaan kopissa ja hörpit kahvia tai luet kirjaa. Ei paljon stressi vaivaa.
Nämä on juuri niitä kuolettavan tylsiä töitä, joissa ei ole tarpeeksi tekemistä mutta kuitenkin pitää koko ajan päivystää. En osaa itse tuollaisessa uppoutua mihinkään kirjaan ja se paikallaan istuminen pienessä tilassa on kammottavaa.
Ap
Päiväkodin täti. Istut lattialla lasten kanssa leikkimässä ja laulamassa tai hörpit kahvia, kun lapset nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä elän sinun unelmaa.
Metallitöitä teen.
Siellä on poraamista, jyrsinkoneen käyttämistä, sahaamista ja viimeistelyä. Myös jos taitoa on niin cnc-koneen käyttöä. Pieni firma, jossa vain muutama ihminen lisäkseni. Lyhyt matka on itselläni töihinkin ja klo 7-15 on työaikani.
Reilu työnantaja ja rento meininki.Vähän selkärankaakin töissäkin pitää olla.
Työ on siis mielestäsi riittävän monipuolista? Millaisia ominaisuuksia mielestäsi tarvitaan ja mitä tarkoitat sillä että tarvitaan selkärankaa?
Ap
Erittäinvaativassaerityisasijantuntijatyössä toimiva asijantuntija. Voi jatkaa yli eläkeiänkin kun käyttää farkkupukua.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin täti. Istut lattialla lasten kanssa leikkimässä ja laulamassa tai hörpit kahvia, kun lapset nukkuu.
Tämä taas ei oikein introvertille sovi... Olisi kyllä aika unelmatyö, jos lasten sijaan kyseessä olisi eläimet. Eläinten äänetkään eivät suuremmin minua häiritse, niistä lähtevä meteli on paljon helpommin siedettävää kuin ihmisistä ja koneista lähtevä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä elän sinun unelmaa.
Metallitöitä teen.
Reiluja työnantajia sattui kohdalleni myös mutta:
-Nykyisin suurin osa kellotettua "liukuhihna" sarja työtä.
+ Sain 50v lahjaksi keskimääräistä paremman työkyvyttömyys eläkkeen. Palkka oli koko ajan kilpailukykyinen muihin ammatteihin nähden. Olin viimeiset 15 vuotta pelkästään CNC koneilla.
- nykyisin alalle tulevien palkka surkea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elän sinun unelmaa.
Metallitöitä teen.
Työ on siis mielestäsi riittävän monipuolista? Millaisia ominaisuuksia mielestäsi tarvitaan ja mitä tarkoitat sillä että tarvitaan selkärankaa?
Ap
Selkärankaa aamulla heräämisessä ja seitsemäksi töihin tuloa. Erilaisia juttuja työstetään ja ominaisuudet, no sopeutuminen työyhteisöön ja työt sujuu. Olin minä aika osaamaton, kun pääsin tuonne töihin, joten oppimiseni on tapahtunut täysin töissä. Joustava työnantaja on tarvittaessa ja tosi reilu on. Vaikea kuvitella parempaa työpaikkaa. En sitten tiedä onko muita vastaavanlaisia paikkoja sitten olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elän sinun unelmaa.
Metallitöitä teen.
+ Sain 50v lahjaksi keskimääräistä paremman työkyvyttömyys eläkkeen. Palkka oli koko ajan kilpailukykyinen muihin ammatteihin nähden. Olin viimeiset 15 vuotta pelkästään CNC koneilla.
- nykyisin alalle tulevien palkka surkea
Mun töissä ei ole liukuhihna työtä ja uudemmanlaista työnkuvaa töihimme kehitetään. En tiedä sitten ollenkaan mitä työpaikallani cnc-koneen käyttäjä sitten tienaakaan. Itse tienaan vähän paremmin, kuin työehtosopimuksen kriteereitten mukaan varasto työläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elän sinun unelmaa.
Metallitöitä teen.
- nykyisin alalle tulevien palkka surkeaMun töissä ei ole liukuhihna työtä ja uudemmanlaista työnkuvaa töihimme kehitetään. En tiedä sitten ollenkaan mitä työpaikallani cnc-koneen käyttäjä sitten tienaakaan. Itse tienaan vähän paremmin, kuin työehtosopimuksen kriteereitten mukaan varasto työläinen.
Tahtoo se tes olla se lähtö eikä paljonkaan nostella. Ei pääse enää rautainen ammattilainenkaan lähellekään 20€ tunti liksaa.
Laitoshuoltaja? Sellainen joka lomittaa muita ja kiertää kohteesta toiseen?
Papin työ. Joskin vaatii taustalle yliopistokoulutuksen, mutta tämän jälkeen alkavat kissan päivät. Minimaalinen "työmäärä", minimaalinen vastuu, maksimaalinen palkka, kaupan päälle yhteiskunnallinen elitistinen asema. Introverttius ei ole ylivoimainen este, esillä tarvitsee olla käytännössä vain saarnavuoroissa ja näitä on erittäin harvoin. Tämä tosin riippuu hieman seurakunnasta. Isommissa voit selvitä yhdellä saarnalla/kuukausi. Lisäksi kirkon arvomaailma on nykyään hyvin suvaitseva, meillä ei enää ole juurikaan aiempia kypäräpappeja viroissa. Ja kirkon työsuhteet ovat lähes varmasti pysyviä, kunhan noudatat kirkon yleistä linjaa työssäsi.
Vierailija kirjoitti:
Papin työ. Joskin vaatii taustalle yliopistokoulutuksen, mutta tämän jälkeen alkavat kissan päivät. Minimaalinen "työmäärä", minimaalinen vastuu, maksimaalinen palkka, kaupan päälle yhteiskunnallinen elitistinen asema. Introverttius ei ole ylivoimainen este, esillä tarvitsee olla käytännössä vain saarnavuoroissa ja näitä on erittäin harvoin. Tämä tosin riippuu hieman seurakunnasta. Isommissa voit selvitä yhdellä saarnalla/kuukausi. Lisäksi kirkon arvomaailma on nykyään hyvin suvaitseva, meillä ei enää ole juurikaan aiempia kypäräpappeja viroissa. Ja kirkon työsuhteet ovat lähes varmasti pysyviä, kunhan noudatat kirkon yleistä linjaa työssäsi.
Ei kuulosta kyllä papin työltä....
Ei kaikissa tehtaissa ole tosi yksitoikkosia hommia. Voi olla monipuolistakin varastolla.
Itellä vähän sama. En kestä tylsää työtä ollenkaan, mutta toisaalta stressitaso ei voisi olla myöskään yhtään liikaa.
Up