Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh. 3v astmakokeisiin tuli poliaika: 11.30-13.30

Vierailija
04.11.2014 |

Saas nähdä miten testit menee sillä juuri tuo aika on normaalisti lapsen päiväuniaika. .en kyllä viitsi uuttakaan aikaa kysellä, toivotaan että lapsi jaksaa tutkimukset. Eipä nuo lääkäritahot muutenkaan yhtään katso millaisia aikoja pikkulapsille antavat. Vuosi sitten tuli 2v hammaslääkäriaika klo 13. Se olikin peruttava.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 ei osaa lukea.

40 km on sen verran pitkä matka että muksu voi nukkua mennen tulleen autossa. Voi sitä tehdä elämästä hankalaakin. Meillä ei yksikään lapsi ole mitään itkupotkuraivareita saanut. Voi perkule, että ärsyttää tälläinen uusavuttomuus.

Vierailija
62/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
64/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:09"]Tavallinen, terve lapsi pärjää kyllä, sanoi joku tuossa ylempänä. Niin no... miksi tavalliset ja terveet käy polilla lääkärintutkimuksissa? Ap:n lapsi on siis sairas kun menee tutkimuksiin. Ja joku astmatutkimus pienelle voi muutenkin olla hankala, entäs päiväuniaikaan sitten. Ap lapsensa tuntee. Väsynyt lapsi voi kieltäytyä tutkimuksista.
[/quote]

Mun lapsi on käynyt kolmesti polilla mutta täysin terve on. Eli ei aina.

Vierailija
65/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"]

Emme ole koskaan noudattaneet lapsen kanssa mitään orjallisia kellonaikoja tai rytmejä, juuri tälläisten asioiden takia. Lapsi ei mene rikki jos joudutaan herättämään kesken unie. Kolmevuotias alkaa muutenkin olla jo niin iso, että päiväunet on jäämässä pois kohtapuoliin muutenkin. t: vastaaja nro 5, neljän äiti. jolla nuorin juuri täytti 4v.

[/quote]

Sinua on taidettu siunata ihan unelmanukkujalapsilla! Teillä siis lapset kipataan omaan sänkyyn illalla ja nukkuvat ilman mutinoita aamuun asti, vaikka päivällä olisi jäänyt päikkärit väliin? Mulla on ilmeisesti melko korkearytminen kohta 4-v. lapsi. Jos jostain syystä jää päikkärit pois, menee ainakin 3-4 päivää saada elämä raiteilleen. Alkaa nähdä painajaisia, nukkuu levottomasti ja itkeskelee yöllä. Eipä ole kiva kuunnella ja lähteä aamulla kiukuttelevan lapsen kanssa hoitoon, kun itsekin on ihan töttöröö. Mitä paremmimn nukkuu päivällä, sitä helpommin nukahtaa illalla. Perinnöllistähän tämä varmaankin on. Itse saan hyvin helposti migreenikohtauksen huonosta nukkumisesta tai ylipäätään, jos tapahtuu jotain poikkeuksellista. Tylsä arki olisi parasta.

Nimimerkillä: Kellojen siirto on ihan saatanasta

Vierailija
66/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:58"]

Oikeestiko teille ei ole väliä vaikka kesken lapsen unien joutuisitte lähtemään lääkäriin? Tai jos saatte kutsun kylään klo 12-13 niin asia ok vaikka lapsenne 1-3 v? Menette ja lapsen päikyt jääköön?

[/quote]

Mulle on väliä. Meillä on päivälepo tasan klo 12-14 ja siitä on näin monen lapsen kanssa pidettävä kiinni. Meillä on 7 lasta, joista neljä nukkuu päiväunia. Niitä en saa siis mihinkään rattaisiinkaan päiväunille, jos pitää jotain isompaa viedä hammaslääkäriin klo 13.

Ei onnistu kesken päivän tuollaiset. Eikä tasan voisi vaikkapa 1-vuotiasta viedä johonkin tärkeään, keskittymistä vaativaan paikkaan klo 13, jos normaalisti nukkuu 12-14. Siinä menee koko päivä pilalle, helposti seuraava yö, päivä, yö, päivä -> olen piipussa!

Meillä 9-kuiset kaksoset, 1v10kk, 3v, 5v, 7v ja 9v. Ja nyt on PÄIVÄUNIAIKA! :)
[/quote]
Haloo! Nyt joku järki käteen ton lisääntymisen kanssa. Johan siinä lapset kärsii jos hammaslääkärireissu on tuollainen ongelma. Terveydenhuoltojärjestelmän ei pitäisi joustaa ajoissa tuollaisen itse valitun hulluuden vuoksi.

Vierailija
67/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tulee sulle varmaan suurena yllätyksen, mutta tietkö kun tää maailma ei pyöri sun ja sun lapsen ympärillä. 

Vierailija
68/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, tietenkin mua on siunattu unelmalapsilla. Yleensä sellaiset lapset, millaiset vanhemmat.

Vierailija
69/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh mobiili

Vierailija
70/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:08"]Niin, että tuntia aikaisemmin ei voi herättää aamulla, että saa aikaisemmin päiväunille? Voi siitä tietysti tehdä vaikeaa tästäkin asiasta. Olettaen että ap ei ole tuo 7 lapsen äiti. Tuollaisen köörin kanssa onkin varmaan vaikeaa, mutta siitäkin joukosta otetaan vaan se ajan saanut lapsi ja muille tietenkin hoitaja. [/quote] Ensinnäkin mun 3v herää itse 7 aikaan. Toisekseen, lääkäriaika alkaa 11.30 eli ennen sitä ei ehdi unille kun matkaakin on 40km sairaalaan. Mutta kuten sanoin, aion viedä lapsen tutkimuksiin, kunhan pohdin että toivottavasti jaksaa tutkimukset. Ap.

[/quote]

Aikaisemmin ylös niin nukkuu koko menomatkan ajan. On sitten pirteä tutkimusten ajan ja voi taas nukkua tulomatkan jos tarvis.

Vierailija
71/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:58"] Oikeestiko teille ei ole väliä vaikka kesken lapsen unien joutuisitte lähtemään lääkäriin? Tai jos saatte kutsun kylään klo 12-13 niin asia ok vaikka lapsenne 1-3 v? Menette ja lapsen päikyt jääköön? [/quote] Mulle on väliä. Meillä on päivälepo tasan klo 12-14 ja siitä on näin monen lapsen kanssa pidettävä kiinni. Meillä on 7 lasta, joista neljä nukkuu päiväunia. Niitä en saa siis mihinkään rattaisiinkaan päiväunille, jos pitää jotain isompaa viedä hammaslääkäriin klo 13. Ei onnistu kesken päivän tuollaiset. Eikä tasan voisi vaikkapa 1-vuotiasta viedä johonkin tärkeään, keskittymistä vaativaan paikkaan klo 13, jos normaalisti nukkuu 12-14. Siinä menee koko päivä pilalle, helposti seuraava yö, päivä, yö, päivä -> olen piipussa! Meillä 9-kuiset kaksoset, 1v10kk, 3v, 5v, 7v ja 9v. Ja nyt on PÄIVÄUNIAIKA! :) [/quote] Haloo! Nyt joku järki käteen ton lisääntymisen kanssa. Johan siinä lapset kärsii jos hammaslääkärireissu on tuollainen ongelma. Terveydenhuoltojärjestelmän ei pitäisi joustaa ajoissa tuollaisen itse valitun hulluuden vuoksi.

[/quote]

No pöh. Jos on joku suuhygienistin tarkastus, niin tottakai siirrän aikaa. Jos taasen on vaikkapa kitarisaleikkaus, niin sinne mennään vaikka keskellä yötä, jos sellainen aika annetaan.

Saan lastenhoitoapua ihan helposti, jos pitää jonnekin lähteä. En kuitenkaan tuollaisten vähäpätöisten asioiden takia ala joka päivälle järjestää lastenhoitoa, jos ajan pystyy helposti siirtämään.

T.7 lapsen äiti

Vierailija
72/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
73/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veetu että sitä keksitään kaikenlaisia valituksenaiheita!!! Tässä on jo saanut mielikuvitustakin laittaa peliin! Kyllä suututtaa tuollaiset, kun ihmisillä on suurempiakin murheita... Vai että oikein lääkäriin meno just päiväunien aikaan...!

Vierailija
74/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
75/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:58"]

Oikeestiko teille ei ole väliä vaikka kesken lapsen unien joutuisitte lähtemään lääkäriin? Tai jos saatte kutsun kylään klo 12-13 niin asia ok vaikka lapsenne 1-3 v? Menette ja lapsen päikyt jääköön?

[/quote]

Mulle on väliä. Meillä on päivälepo tasan klo 12-14 ja siitä on näin monen lapsen kanssa pidettävä kiinni. Meillä on 7 lasta, joista neljä nukkuu päiväunia. Niitä en saa siis mihinkään rattaisiinkaan päiväunille, jos pitää jotain isompaa viedä hammaslääkäriin klo 13.

Ei onnistu kesken päivän tuollaiset. Eikä tasan voisi vaikkapa 1-vuotiasta viedä johonkin tärkeään, keskittymistä vaativaan paikkaan klo 13, jos normaalisti nukkuu 12-14. Siinä menee koko päivä pilalle, helposti seuraava yö, päivä, yö, päivä -> olen piipussa!

Meillä 9-kuiset kaksoset, 1v10kk, 3v, 5v, 7v ja 9v. Ja nyt on PÄIVÄUNIAIKA! :)
[/quote]

Ap:lla on yksi 3-vuotias lapsi, jonka pitäisi olla valveilla tavanomaista pidempään. Huom. ei siis edes jättää päikkäreitä väliin sinä päivänä. Ei siis seitsemää lasta, eikä yksivuotiasta, jonka päikkäreitä pitäisi säätää. Ihan eri asia kuin tuo sinun elämäsi.

Muuten ymmärrän kyllä, minulla oli kolme pientä joista vanhin 3,5v. Silloin on enemmän palikoita järjestettävänä, mutta kyllä silloinkin yhden 3-vuotiaan astmakontrolli onnistui milloin vaan. Kyllä, meilläkin on astmaatikko. Oli myös reflluksivauva ja ruoka-aineallergikko, kyllä riitti lääkäriaikoja.

Vierailija
76/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:01"]

Vittumaisia mammoja taas.. Koskaan ei mun tuntevat äipät suostu kyläilemään tai lähtemään kaupoille just tuossa 12--> koska lapset nukkuu. Ja mun mielestä se on ok koska sitten ne illat voi olla veemäisiä väsyneen kersan kanssa.

[/quote]

Oisko kyläily vähän eri asia kuin lääkäri?

[/quote]

Niin että kiva sitten olla siellä lääkärissä, kun lapsi kirkuu, huutaa, potkii ja itkee väsymystään. Ei siinä saa mitään aikaiseksi. Kaupan päälle vielä todennäköisesti ilta pilalla.

[/quote]

Jos tuollaista on odotettavissa, niin ajan vaihto on oikea ainoa teko. Aika moni lapsi jaksaa valvoa ja on utelias kokeiden suhteen. Sairaala kulkee ajalaan ja vanhemmat voivat sovittaa sitä omaan elämään sopivaksi. Jos tietää, ettei kokeet tule onnistumaan, niin kaikkien rahan ja ajan tuhlausta on turha tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme