Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh. 3v astmakokeisiin tuli poliaika: 11.30-13.30

Vierailija
04.11.2014 |

Saas nähdä miten testit menee sillä juuri tuo aika on normaalisti lapsen päiväuniaika. .en kyllä viitsi uuttakaan aikaa kysellä, toivotaan että lapsi jaksaa tutkimukset. Eipä nuo lääkäritahot muutenkaan yhtään katso millaisia aikoja pikkulapsille antavat. Vuosi sitten tuli 2v hammaslääkäriaika klo 13. Se olikin peruttava.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:01"]

Vittumaisia mammoja taas.. Koskaan ei mun tuntevat äipät suostu kyläilemään tai lähtemään kaupoille just tuossa 12--> koska lapset nukkuu. Ja mun mielestä se on ok koska sitten ne illat voi olla veemäisiä väsyneen kersan kanssa.

[/quote]

Oisko kyläily vähän eri asia kuin lääkäri?

Vierailija
42/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:55"]Öö? Miksi klo 13 hammaslääkäriaika oli peruttava? [/quote] Siksi että lapsi olisi pitänyt herättää alle tunnin unien jälkeen!

[/quote]

No voi hellanlettas.

[/quote]

En ole AP, mutta ei taida kirjoittajilla olla kovin ymmärrystä pienen lapsen unien suhteen! Millaiseen yhteistyöhön luulette lapsen kykenevän herättämisen jälkeen? Ihan eri asia kuin isommalla  tai aikuisella!

[/quote]

Niin että poli vaan kiinni kun lapsilla on päiväuniaika... Ihan tavallinen, terve lapsi pärjää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:55"]Öö? Miksi klo 13 hammaslääkäriaika oli peruttava? [/quote] Siksi että lapsi olisi pitänyt herättää alle tunnin unien jälkeen!

[/quote]

No voi hellanlettas.

[/quote]

En ole AP, mutta ei taida kirjoittajilla olla kovin ymmärrystä pienen lapsen unien suhteen! Millaiseen yhteistyöhön luulette lapsen kykenevän herättämisen jälkeen? Ihan eri asia kuin isommalla  tai aikuisella!
[/quote] Kiitos! Edes joku joka ymmärsi pointtini. Ap.

Vierailija
44/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"]Tiedätkö, että niitä poliaikoja on rajoitetusti. Itse harmittelen, kun joudun odottamaan varmaan puoli vuotta, kyseessä kuitenkin vakava sydänsairaus. Ottaisitteko lainaa, että saa hoitoa? Kommentteja saa laittaa.
[/quote] Älä viitsi. Ap sanoi jo avauksessa ettei aio vaatia uutta aikaa.

Vierailija
45/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:57"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:56"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:55"]Öö? Miksi klo 13 hammaslääkäriaika oli peruttava? [/quote] Siksi että lapsi olisi pitänyt herättää alle tunnin unien jälkeen!   [/quote] No voi hellanlettas. [/quote] En ole AP, mutta ei taida kirjoittajilla olla kovin ymmärrystä pienen lapsen unien suhteen! Millaiseen yhteistyöhön luulette lapsen kykenevän herättämisen jälkeen? Ihan eri asia kuin isommalla  tai aikuisella! [/quote] Kiitos! Edes joku joka ymmärsi pointtini. Ap.

[/quote]

Niitä aikoja on rajoitetusti, ymmärtäkää tämä, ellei aika käy, siirtäkää joku toinen on kiitollinen.

Vierailija
46/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuohon voi etukäteenkin hieman valmistautua. Kolmevuotiaalle voi jo selittääkin.

Vierailija
47/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:58"]

Oikeestiko teille ei ole väliä vaikka kesken lapsen unien joutuisitte lähtemään lääkäriin? Tai jos saatte kutsun kylään klo 12-13 niin asia ok vaikka lapsenne 1-3 v? Menette ja lapsen päikyt jääköön?

[/quote]

No, kyläily on vapaaehtoista ja niistä neuvotellaan enemmän. Noi lääkäriajat on kuitenkin sellaisia, että ne sovitetaan siihen omaan aikatauluun. Niitä en ala perumaan, muuten ne voi mennä ties kuinka kauas. Yksi kerta ei ainakaan meillä vielä pistänyt pakkaa sekasin. Saatoin valvottaa lasta vähän myöhempään illalla jotta nukkui myöhempään ja siten myös päiväuniaika myöheni. Tai sitten lapsi vaan nukkui ne päiväunet myöhemmin. Oli ehkä vähän väsyneempi, mutta harvemmin siitä mitään ongelmaa tuli.

Vierailija
48/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:03"]

Vittumaisia mammoja taas.. Koskaan ei mun tuntevat äipät suostu kyläilemään tai lähtemään kaupoille just tuossa 12--> koska lapset nukkuu. Ja mun mielestä se on ok koska sitten ne illat voi olla veemäisiä väsyneen kersan kanssa.

[/quote]

[/quote]

Niin että kiva sitten olla siellä lääkärissä, kun lapsi kirkuu, huutaa, potkii ja itkee väsymystään. Ei siinä saa mitään aikaiseksi. Kaupan päälle vielä todennäköisesti ilta pilalla.

Vierailija
49/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:01"]

[/quote]

[/quote] No vastausten perusteella lapsilla ei tarvitse olla mitäön rytmiä eikä 3v enää edes tarvitse (muka) päiväunia!

Vierailija
50/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:02"]Tiedätkö, että niitä poliaikoja on rajoitetusti. Itse harmittelen, kun joudun odottamaan varmaan puoli vuotta, kyseessä kuitenkin vakava sydänsairaus. Ottaisitteko lainaa, että saa hoitoa? Kommentteja saa laittaa. [/quote] Älä viitsi. Ap sanoi jo avauksessa ettei aio vaatia uutta aikaa.

[/quote]

Viitsin, mietin vakavasti otanko pankkilainan.

Vierailija
51/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että tuntia aikaisemmin ei voi herättää aamulla, että saa aikaisemmin päiväunille? Voi siitä tietysti tehdä vaikeaa tästäkin asiasta. Olettaen että ap ei ole tuo 7 lapsen äiti. Tuollaisen köörin kanssa onkin varmaan vaikeaa, mutta siitäkin joukosta otetaan vaan se ajan saanut lapsi ja muille tietenkin hoitaja.

Vierailija
52/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:03"]

[/quote]

[/quote]

Niin että kiva sitten olla siellä lääkärissä, kun lapsi kirkuu, huutaa, potkii ja itkee väsymystään. Ei siinä saa mitään aikaiseksi. Kaupan päälle vielä todennäköisesti ilta pilalla.

[/quote]

Iltakin pilalla. Hiton lääkäriajat.

Oikeasti, en ole kyllä ikinä ajatellut tätäkään missään tilanteessa ongelmaksi.  Ja on ollut monenmoista tutkimusta.

Vierailija
53/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen, terve lapsi pärjää kyllä, sanoi joku tuossa ylempänä. Niin no... miksi tavalliset ja terveet käy polilla lääkärintutkimuksissa? Ap:n lapsi on siis sairas kun menee tutkimuksiin. Ja joku astmatutkimus pienelle voi muutenkin olla hankala, entäs päiväuniaikaan sitten. Ap lapsensa tuntee. Väsynyt lapsi voi kieltäytyä tutkimuksista.

Vierailija
54/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:08"]Niin, että tuntia aikaisemmin ei voi herättää aamulla, että saa aikaisemmin päiväunille? Voi siitä tietysti tehdä vaikeaa tästäkin asiasta. Olettaen että ap ei ole tuo 7 lapsen äiti. Tuollaisen köörin kanssa onkin varmaan vaikeaa, mutta siitäkin joukosta otetaan vaan se ajan saanut lapsi ja muille tietenkin hoitaja.
[/quote] Ensinnäkin mun 3v herää itse 7 aikaan. Toisekseen, lääkäriaika alkaa 11.30 eli ennen sitä ei ehdi unille kun matkaakin on 40km sairaalaan. Mutta kuten sanoin, aion viedä lapsen tutkimuksiin, kunhan pohdin että toivottavasti jaksaa tutkimukset. Ap.

Vierailija
55/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:58"]Oikeestiko teille ei ole väliä vaikka kesken lapsen unien joutuisitte lähtemään lääkäriin? Tai jos saatte kutsun kylään klo 12-13 niin asia ok vaikka lapsenne 1-3 v? Menette ja lapsen päikyt jääköön?
[/quote] Kyläily ei ole sama kuin lääkäri. Meillä on useampi lapsi ja kyllä on joutunut satunnaisesti säätämään päikkäriajat sopiviksi lääkärikäyntejä varten. Kuopuksen päikkäriajat muutettiin sopimaan tytön eskariaikoihin. En minä voinut koskaan laittaa nuorinta nukkumaan 11-12, kun yhdeltä piti olla eskarilaista hakemassa. Nukkui joko ennen yhtä tai sitten nukahti hakumatkalla. Ei yhden mukaan voi mennä, jos päitä on useampi. En ole huomannut mitenkään haittaavan lasta.

Vierailija
56/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä siinä on, mutta meillä ruokitaan hevosetkin säännöllisen epäsäännöllisesti, ja samoin eletään itse. Ollaan joustavaa porukkaa, ne pitkänaamatkin. Tietävät, ettei nälkää tarvitse yleensä kärsiä. En oikein kestä kelloon sidottua elämää itse, onneksi ei ole pakko. Aika vähän on meillä tarvinnut menoja perua päiväunien takia.

Kun joku tuo hevosensa meille, aina tulee saatesanoina pitkät tarinat siitä, miten kaavoihin kangistunut eläin on ja miten aamiaisen on tultava tasan kello kuusi tai talli menee säpäleiksi. No, jos edellinen ruoka tuodaan kahdelta yöllä, niin varmasti ei tarvita kuudelta aamiaista. Yksikään vieras hevonen ei ole ollut ongelmissa meillä. Ahdistuneesta kellontuijottajasta kuoriutuu päivässä utelias ja leppoisa tyyppi. Minun on vaikea välttää ajatusta, että lapsiakaan ei ole alunperin luotu kellon kanssa vahdittaviksi.

Vierailija
57/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
58/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, 3-vuotias jaksaa takuulla lääkäriajan. Nukkuu sitten kotimatkalla, kun on tuollainen matkakin. Meillä on ollut 3 3-vuotiasta, sen perusteella sanon. Ja kyläily ei ole pakollinen, sitä ei voi verrata lääkäriaikaan. Tuurilla lapsi muuten nukahtaa toviksi autoon ennen lääkäriaikaakin, jos matka on 40km.

Vierailija
59/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:01"]

[/quote]

[/quote] No vastausten perusteella lapsilla ei tarvitse olla mitäön rytmiä eikä 3v enää edes tarvitse (muka) päiväunia!
[/quote
No niin just, miksi pitää käsittää väärin.
Lasten rytmiä voi muokata tärkeän menon vuoksi.

Vierailija
60/76 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ainahan voit soittaa polille ja kertoa päivän ja kellonajan milloin pääset tulemaan. Näitäkin aina välillä tapaa. No, saavat kyllä hymyn huulille (tai naurukohtauksen) joten ihan piristäväähän se on meille hoitsuillekin.

Kannattaisiko muuten suhteuttaa lapsiluku käytettävissä oleviin resursseihin...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan