uskaltaako ottaa panadolin?
Eli toissayönä 4 aikaan, sitten otin aamupäivällä 11 aikaan, sitten illalla klo 22 ja nyt olisin myös ottamassa. Panadol Novum 500mg kuumetta alentavaksi. Nyt rv 31+2
Kommentit (12)
Ota 1 g kahdeksan tunnin välein. 500 mg on lasten annos.
Joo. Täällä on aika vitullisen tuskainen olo kun kokoajan puskee kuumetta päälle. Ja i feel you, multa jouduttiin repimään hammas tossa kuukausi sitten :|
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:44"]
4g / vrk sanottiin minulle maksimimääräksi kun olin raskaana ja minulla oli helvetillinen hammassärky.
[/quote]
Juuri näin. Eli ap voi ihan rauhassa ottaa. Itse ottaisin gramman kerrallaan, ei se 500 mg oikein tahdo auttaa jos kipu on kova.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:45"]Ota 1 g kahdeksan tunnin välein. 500 mg on lasten annos.
[/quote]
Mä olen aika pieni kokoinen ja otan särkylääkettä toso harvoin :O ennen raskautta otin aina buranaa ja 400mg riitti hyvin
Burana on ihan eri asia ku panadoli. Eri annostelu.
Olet lääkinnyt itseäsi kuin 10 vuotias lasta lääkitään. Olethan aikuinen, käytä aikuisten annoksia.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:45"]Ota 1 g kahdeksan tunnin välein. 500 mg on lasten annos.
[/quote]
Mä olen aika pieni kokoinen ja otan särkylääkettä toso harvoin :O ennen raskautta otin aina buranaa ja 400mg riitti hyvin
[/quote]
Buranalla tuo riittääkin, Panadolilla ei. Eri lääke ja vaikuttava aine kyseessä.
Kuume on vaarallisempaa sikiölle kuin parasetamoli.
Lääkkeet antavat vastetta eri tavoin eri ihmisille. Aikuiselle, joka ei lääkkeitä paljon käytä voi aivan hyvin riittää parasetamolia 500 mg.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:59"]Lääkkeet antavat vastetta eri tavoin eri ihmisille. Aikuiselle, joka ei lääkkeitä paljon käytä voi aivan hyvin riittää parasetamolia 500 mg.
[/quote]
Se on enemmän painosta kiinni. Ei panadoliin kehity toleranssia samalla lailla kuin johonkin bentsoon. On parempi ottaa kipulääkettä kerralla kunnolla kuin titrailla pienillä annoksilla ja kärsiä pienestä kivusta.
Panadolia kannattaa ottaa 1000mg kerralla, 4000mg on vuorokausimaksimi. Jos on kovia kipuja niin voi ottaa buranaa vielä lisäksi.
4g / vrk sanottiin minulle maksimimääräksi kun olin raskaana ja minulla oli helvetillinen hammassärky.