Jos lapsia on tehty miksei niitä hoideta?
Oletetaan että isovanhemmille voi aina viedä kun halutaan omaa aikaa
Kommentit (24)
Lapsia ei ole enkä tee. Lapset riesa ja taakka. Ei lapsia tähän maahan.
Naapurin vanhalla pariskunnalla oli aina lapsia viikonloput
Ei huvita. Sitäpaitsi isovanhemmilla on vain ja ainoastaan ylimääräistä aikaa homeista hautaansa odotellessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei huvita. Sitäpaitsi isovanhemmilla on vain ja ainoastaan ylimääräistä aikaa homeista hautaansa odotellessaan.
Rehellinen vastaus
Ja taasko sinä tästä paasaat? Eikö se eilinen provo riittänyt?
Varmaan tilanteita on monia. Ehkä sun kannattaa kysyä siltä lapseltas miksi olettaa sinun hoitavan lapsenlapsia joka viikonloppu. (Oletan, että olet kyseinen isovanhempi kun tiedät, ettei lapsen vanhemmat kysy vaan vain aina olettavat että lapset voi tuoda hoitoon. )
Meillä ihan lapset haluavat joskus isovanhemman luokse. Ja toiset isovanhemmat pyysivät ensi kesänä luokseen, kun meillä vanhemmilla ei vielä lomaa ja lapset jo koulusta lomalla.
Ei sitä kaikki vanhemmat ole niitä tyrkyttämässä, vaan isovanhemmillakin on oma tahto ja ehdottavat tai lapset itse.
Vika on ajattelussa. Lapsia ei tehdä, vaan saadaan. Lapset ovat lahja. Eihän lahjojakaan viedä naapuriin, vaan pidetään huolta.
Jos isovanhemmat haluavat lapsia hoitaa ja lapset mielellään isovanhempien luona ovat niin miksi tämä on ongelma sinulle.
No meillä on kaksi pientä lasta ja kyllä me aina välillä haluamme miehen kanssa omaa aikaa. Mitä väärää siinä on?
Sossutkin suosittelee vanhemmille välillä omaa aikaa. Ja oikein kysyvät että onko tukiverkostoa tai muita läheisiä jotka voisivat lapsia hoitaa silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
No meillä on kaksi pientä lasta ja kyllä me aina välillä haluamme miehen kanssa omaa aikaa. Mitä väärää siinä on?
Se on niin väärin kun ei hoideta itse
Sama asia jos sinulla on koira ja lähdet lomalle ja viet loman ajaksi koiran johonkin koirien hoitopaikkaan? Miksi et itse hoida koiraa kun semmoisen olet hankkinut.
Tottakai asioista pitää aina puhua,mikä sopii kenellekin,eikä voi toimia vaan niin kuin itselle on parasta.
No eiköhän se yleensä ole isovanhempien toive ja aloite.
Ei lapsia ole missään historian vaiheessa pelkästään itse hoidettu, aina niille on välillä hommattu ulkopuolinen hoitaja. On sitten isovanhemmat, päiväkoti, lapsenlikka, naapuri, kummi, ystävä.
Jotenkin älytön koko kysymyskin, ikään kuin lapsia ei saisi hankkia, jos viiden vuoden päästä osuu kohdalle ystävän häät, joihin ei voi mennä lapsen kanssa.
Meinaat ap, että päiväkotikinon väärin? Että kun kerta hankitaan lapsia, ne pitää aina hoitaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Omaa aikaa = letun lypsätystä
Siinä yhtälössä ei tarvita liikakansoituksen keskelle syntymään joutuvia lapsia ollenkaan...
Meidän 6v lapsi itse kyselee välillä että koska pääsee isovanhempien tai kummitätinsä luokse yöksi? Lapsi tykkää olla läheisten luona yötä. Ei näköjään äitin ja isin naamaa jaksa aina pällistellä.
Nii in.