Painonpudotus onnistui -> Shokki
Oon siis kymmenisen vuotta yrittänyt laihduttaa epäonnistuneesti lievästä ylipainosta normaalipainoon. Olen ollut aina sellainen pieni ja pyöreä. Monina kertoina painonpudotus on lähtenyt hyvin alkuun, mutta viiden kilon jälkeen olen kyllästynyt ja palanut takaisin samoihin mittoihin.
Viime tammikuussa joku kuitenkin muuttui. Olin lopen kyllästynyt peilin näyttämään ulkomuotoon ja sen tuomaan huonoo itsetuntoon, joten päätin aloittaa taas laihduttamaan. Tällä kertaa asenteeni oli aivan erilainen kuin ennen ja en ole pitänytkään mitään kiirettä, vaan antanut painon putoamiselle ja uusille elämäntavoille aikaa.
Olen saanut pudotettua nyt 15kg. Aiemmin olin siis 67kg ja nyt 52kg (pituuteni 157cm). Vaikka painon putoaminen on ollut erittäin iloinen asia, oon järkyttynyt muiden reaktiosta. Muutamat kaverit ovat sanoneet, että alan muistuttaa luurankoa. Lisäksi mies on valitellut, kun kylkiluut näkyy.. Ja itse olen huomannut, että kuppikoko on tippunut aika reilusti. Nyt siis "onnelisuuden" tilalle on tullut pieni shokki oman ulkomuodon muuttumisesta. Eikä siis mikään iloinen shokki. Kuten sanoin, paino on pudonnut melko hidasta tahtia, mutta viimeiset pari kuukautta se on tullut alas aika rytinällä. Kesällä ostetut hiukan kiristävät vaatteet eivät pysy päällä.. ja oon jotenkin järkyttynyt kaikkien reaktiosta.
Mikä hemmetti siinä on, kun kerrankin saa pudotettua painoa, niin ei osaa iloita siitä? Onko muilla ollut tällaista?
Puhelimella avaus tehty, niin teksti on mitä on.. :/
-Ap