Mikä sukujuhlissa ärsyttää?
Kommentit (25)
Minulla on niin riitaisia sukulaisia että saavat aina jonku tappelun aikaan viimeistään siinä vaiheessa kun ottavat alkoholia. Riitaisuuden lisäksi suurin osa myös alkolle melko persoja. Enpä pahemmin tapaa sukulaisia, en varsinkaan vanhempaa polvea.
Pääsyy mulla tuo minkä joku muukin mainitsi, eli joudun tapaamaan ihmisiä joiden kanssa en muuten ole enkä välitä olla tekemisissä, ja vielä teeskentelemään sosiaalista ja kiinnostunutta. Ahdistava tilanne esm. joidenkin häiden ruokailu jossa on istumajärjestyksessä laitettu ihan vieraiden ja epäkiinnostavien ihmisten viereen, ja siinä sitten yrität vääntää kohteliaisuudesta small talkia ajatellen samalla että olisinpa kotona omassa rauhassa...
Toinen juttu mikä on ehkä vain meidän suvun ongelma on, että suvun naisväki on ihan uskomattoman ilkeää ja juoruavaista ja minä inhoan pahan puhumista ihmisistä selän takana. Heti kun tulee vapaan seurustelun hetki, ämmät keräytyvät laumoiksi ja alkaa erittäin tympeät puheet joiden aiheina on:
- omien miesten haukkuminen, suoranainen kilpailu sillä kenellä on laiskoin ja juntein ukko ja kuka on eniten kärsinyt
- toiset taas leuhkivat miehillään ja omaisuudellaan ja uusilla hankinnoillaan kuten autoilla tai veneillä, ja yrittävät saada muut kateelliseksi
- sukulaisten oletettujen tai oikeiden parisuhdeongelmien tai lasten ongelmien ilkeämielinen vatvominen. Törkeimmillään jopa häissä on jo manattu eroa parille ties mistä kummallisista syistä, viimeksi nyt koska mies otti naisen sukunimen, niin niin on tossun alla ettei vuottakaan kuulemma niin ilkeää akkaa kestä joka on "pakottanut" ottamaan oman nimensäkin.
- Toisten naisten ulkonäön haukkuminen. Kyllä on taas sekin lihonut tai vanhentunut, voi kauhea miten voikin tuolla tavalla rupsahtaa. Myös mauttomat tai liian huomiota herättävät vaatteet saavat osansa ilkeästä juoruilusta.
- Kaikkien erilaisten haukkuminen ja heistä juoruilu. Esim. itse olen vanhapiika, ja tiedän että minusta juorutaan ties mitä, olen niitä äitini kautta kuullut. Häneltä on esim. kysytty onko mulla alkoholiongelma tai olenko lesbo, vai miksi kukaan mies ei ole minua HUOLINUT. Huoh.
Tällaisten ihmisten kanssa, joita et arvosta juurikaan etkä ole kiinnostunut heidän puheenaiheistaan, pitää sitten leikkiä ystävää ja hymyilevää usean tunnin ajan. Sukumme naisten juttujen jäljiltä olo on kuin henkisesti myrkytetyllä, niin täynnä ilkeyttä ne on.
Mulle tuputetaan aina ties mitä naisenkänttänöitä, viimekskin yli 20 vuotta vanhempaa kuikeloa, kunhan vaan ois joku nainen. Ihan hyvin tietävät mun olevan homo.
miehen suvussa on ongelmaa. Olen suvun "uusin tulokas" ja muutama miehen täti on tykästynyt minuun. Meillä riittää juteltavaa ja ollaan semmoisia pälpättäjiä. Muut sukuun seurustelun/avioliiton kautta tulleet 20-35 vuotiaat eivät ole päässeet niin sinuiksi näiden tätien kanssa joten he kyräilevät minua.
Ja olen erityisen pahis koska minulla on eksän kanssa lapsi. Eli automaattisesti puhutaan että käytän miestäni hyväksi jne.. pyh pah, tienään miestäni paremmin.
Se että olen se köyhä sukulainen joka ei päässyt yliopistoon. En viitsisi kuunnella parempiosaisten kehumista ja vasta sillä alentuviin kysymyksiin joihin kysyjä tietää vastauksen itsekin.