Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka herkästi yskäinen/kuumeinen 1-vuotias lääkäriin?

Vierailija
03.11.2014 |

Kuumetta ollut 37,5-38,9 välillä, yskä tuntuu pahenevan, varsinkin nyt nukkuessaan kun yskii niin kuulostaa jotenkin "kumealta" tuo yskä... muuten jaksaa kyllä puuhata ja touhuilla päivällä ja ruokakin on maistunut aika hyvin. Aivastelee myös tosi räkäisiä aivastuksia :( Tätä nyt ollut 2 päivää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38,9 on jo korkea kuume. Jos vielä huomenna pitelee kuumetta, niin soita päivystykseen ja kysy pääseekö näytille. Meidän terveyskeskuksesta saa tosi nihkeesti lääkäriaikoja. Tosin, jos vaikuttaa, ettei tauti rupea helpottamaan, niin veisin itse yksityiselle, jos terveyskeskuksesta ei saisi aikaa.

Vierailija
2/5 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä neljäkin kuumeista päivää voi katsella kotona jos lapsi juo hyvin! kuumelääkettä (PamolF on hyvä) töksi niin saa kaikki nukkua hetken.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 23:08"]38,9 on jo korkea kuume. Jos vielä huomenna pitelee kuumetta, niin soita päivystykseen ja kysy pääseekö näytille. Meidän terveyskeskuksesta saa tosi nihkeesti lääkäriaikoja. Tosin, jos vaikuttaa, ettei tauti rupea helpottamaan, niin veisin itse yksityiselle, jos terveyskeskuksesta ei saisi aikaa.
[/quote]

Ei se pienellä lapsella ole niin korkea. Muutaman päivän voi hyvin katsoa.

Vierailija
4/5 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka maistuu ja jaksaa touhuta päivät niin en olisi kovin huolissani.

Vierailija
5/5 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina sanottu, että pienillä lapsilla nimenomaan tulee yleensä korkea kuume jos kuumetta on tullakseen. Ja pitänee paikkaansa, omilla lapsillakin on yleensä ihan kunnon kuume jos on, eikä juurikaan lämpöilyä kuten aikuisilla. Jos lapsi jaksaa touhuta eikä ole velton oloinen, juo ja pissaa, muutaman päivän voi odotella. Ruoka saattaa maistua huonosti, varsinkin jos on kurkku kipeä, mutta pääasia että juo nestettä. Itse olen antanut sairaalle lapselle ihan pillimehua ja kaakaota ym. herkkuja, joita ei normaalisti anneta, jos ei muuten meinaa juoda. Yöksi voi antaa lääkkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan