Jos joudut sairaalaan, kuka hoitaa lapsesi?
Kommentit (17)
iltaisin, isä tai anoppi, tai appiukko tai äitini tai hätätilassa vaikka vanha isäni.
aluksi hoiti mies, mutta hänenkin oli pakko mennä jossain vaiheessa töihin. Sitten vuorottelivat minun äiti ja pari siskoa. Matkasivat aina 300km/suunta ja itse kukin oli aina sen mikä mahdollista.
toivottavasti siitä joukosta löytyisi joku
Jos miehenikin olisi sairaalassa, niin lapset varmaan muuttaisivat joillekin isovanhemmilleen siksi aikaa että meistä jompikumpi pääsisi kotiin.
eikä päiväkodin hyödyntäminen ollut mahdollista, jouduin hälyttämään apuun joukon ystäviäni. Lasten isä (ex-mieheni) oli sattumalta ulkomailla juuri tuolloin, ja omat sukulaiseni asuvat n. 500 km päässä. Akuutissa tilanteessa en olisi edes saanut sukulaisiani hätiin riittävän ajoissa.
Onneksi minulla on paljon hyviä ystäiä, jotka tulivat auttamaan hädän hetkellä.
Jos tulevaisuudessa käy vielä samoin, uskon edelleen että ensisijaisesti ystäväni auttavat tilanteessa. Jos sairaalaan joutumista voi yhtään ennakoida, ovat omat vanhempani mahdollisuuksien mukaan apuna.
mutta jos hän nyt jostain syystä ei siihen pystyisi, niin...
Olettaisin, että äitini ja pikkusiskoni tulisivat tänne, matkaa noin 300km. Tai no, ehkä ei sisko, koska koulussa pitää käydä kuitenkin, mutta siis äitini tulisi viivana (ensimmäinen lapsenlapsi ja todellakin mummin silmäterä ;)).
Jos äitini ei pääsisi, niin sitten tulisi varmaan mieheni isä ja hänen puoliskonsa.
niin sitten joko minun isäni tai miehen vanhemmat. Tai sitten mun ja miehen veljet vaimoineen, mahdollisesti myös mun pari serkkua. Meillä onneksi on näitä vaihtoehtoja. Just tuli hoitojärjestelyt testattua kun pienen ns. rutiinitoimenpiteen jälkeen edessä olikin pidempi sairaalareissu kuin osattiin arvioida.
Ketään muuta hoitajaa meillä ei sellaiseen tilanteeseen ole.
niin sitten naapurikaupungissa asuva äitini.
Jos hänkään ei voi, niin sitten joku tuttava.
illalla mieheni eli lasteni isä! Tai mieheni veljen perhe!
Muut Sukulaiset liian kaukana ja kaikista lähimmät ystävät myös!
ihan yhtä hyvin kuin minä pitää huolen omistaan. Lisäksi on kaksi mummoa käytettävissä apuna.
niin sitten prioriteettijärjestys lie:
1. mies (luonnollisesti, lapsen isänä)
2. anoppi (eläkkeellä)
3. äitini (työelämässä)
Isä, äiti, mies, sisko, naapurintäti, kaveri...
Lasten isä hoiti, tarvittaessa voimme turvautua isovanhempiin. Päivisin lapset koulussa / hoidossa.
???kuka hoitaa lapsesi, jos olet itse sairaalassa...