Onko suomalaiset nykyään niin ”maailmankansalaisia” että kuljetaan talvitakissa ja pipossa kun on 10 astetta :)))
Puhutaan juu nou laik juu nou- englantia ja 10 astetta on talvi 🤣
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun sillä lailla, etten palele. Ei kiinnosta paskaakaan, onko juuri sinun mielestäsi minulla liikaa vaatetta. :)
Kyllä sinua kiinnostaa vaikka muuta väitätkin. Sinä nimittäin tiedät, että sinulle nauretaan koska ylipukeudut koko ajan. Siksi välttelet ihmisiä.
Kroppa tottuu vähitellen kylmenevään säähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, jos on kylmä, niin miksi ihmeessä ei saisi laittaa tarpeeksi vaatetta päälle?
Meitä ainakin alakoulussa joskus kiellettiin pitämästä toppahousuja sisällä. Itse nukun nykyään ilman peittoa. Suosittelen niin ei ole sitten niin kylmä joka paikassa.
Pikemminkin meidän vilukissojen kannattaisi ihan suosiolla vetää päälle neuletakkeja ja villasukkia kotonakin, nukkua vaikka kahden täkin kanssa kuten minä, ja laskea mieluummin lämmitystä. Luontokin kiittää (ja lämmityslaskut).
Pari päivää sitten olin menossa lenkille koiran kanssa, kun jo kotiportilla tuli niin hemmetin kova vilu, että ihan hampaat kalisi. Menin takaisin sisälle ja emmin jonkin aikaa (koiran minua kärsimättämänä tuijottaessa) kevyttoppatakin, pipon ja kaulahuivin kanssa. Onx noloo? Mitä vastaantulijat sanoo? Pitääx ne mua nyt ihan mummona tai jotain lol??
Sitten muistin, että en ole ollut yläasteella 20 vuoteen, ja vedin lämpimät vaatteet päälleni. En ole katunut päätöstä :)
Ymärrettävää pitkien tuskaisten hellekelien jälkeen pitää tavallista enemmän päällä, jos yhtäkkii elohopea tippuu nopealla aikavälillä hyvinkin alas.
Siis niillä jotka muutenkaan ei totu kylmään helposti. Minulle tämä alkusyksy on ollut taivaallista helvetillisen kesän jälkeen, eikä vielä tarvitse miettiä mitään topparotseja. Tuulisimmilla säillä voi laittaa jotain kaulan suojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää sitten olin menossa lenkille koiran kanssa, kun jo kotiportilla tuli niin hemmetin kova vilu, että ihan hampaat kalisi. Menin takaisin sisälle ja emmin jonkin aikaa (koiran minua kärsimättämänä tuijottaessa) kevyttoppatakin, pipon ja kaulahuivin kanssa. Onx noloo? Mitä vastaantulijat sanoo? Pitääx ne mua nyt ihan mummona tai jotain lol??
Sitten muistin, että en ole ollut yläasteella 20 vuoteen, ja vedin lämpimät vaatteet päälleni. En ole katunut päätöstä :)
Olet nössö.
Siis eikö kevyttoppatakki ole nimenomaan "välikausitakki"? Mikä se välikausi sitten on, ellei juuri tämä?
Elinsiirron ja kuuden vuoden syöpähoitojen jälkeen palelen jatkuvasti.
Ehkä tärppää vielä palstamiehelläkin.
Talvitakkia en ole vielä käyttänyt.
Opiskeluaikoina säästelin talvivaatteita pakkasilla asti, koska mitään lämpimämpää päällepantavaa ei enää ollut. Nykyään käyn töissä ja on varaa useampaan talvitakkiin, kerrastoihin, villaisiin vaatteisiin jne. eri lämpötiloihin. Kevyestä päästä voi siis ihan hyvin jo aloittaa näillä keleillä.
Eikö new yorkin uraohjukset edelleen tee aamulenkkiä central parkissa hupparissa ja shortseissa nollakelillä? Jos saisin olla kansalainen jossain muualla niin olisin nykiläinen, mutta käyttäisin silti vaatteita sää mukaan.
Oon palellu eläissäni ihan tarpeeksi etten enää halua. Saan myös helposti flunssan ja yskän jos saan kaulaan vähänkin kylmää joten yritän pysyä lämpöisenä, ihoni ei paikoittain myöskään kestä yhtään kylmää (varmaan pilasin ihoni teininä kun en pukeutunut tarpeeksi lämpöisesti) Hikoilen myös kylmissäni ja sitten märissä vaatteissa tulee vielä kylmä ja kun paleltaa niin paleltaa luihin ja ytimiin asti. Aamuisin, iltaisin ja kovalla tuulella olen jo laittanut toppatakin kun en omista kevyttoppatakkia ja ohuemman takkini alle ei mahdu enempää kerroksia.
Syksyn ensimmäiset kylmät tuntuvat kyllä tosi kylmältä 🥶 Siitä se sitten tasaantuu taas.
Pipoahan voi neuleen ja langan paksuudesta sekä väristä riippuen käyttää vaikka hellehattuna. Tokkopa aloittaja erottaa syystakkia talvitakistakaan.
Ootkohan mut nähnyt?
Mulla on syksytakki, mutta se ei ihan istu enää ja aika vilponen.
Olen kunnon vilukissa ja Helsingissä tuulee paljon (asun saarella ja toimisto meren vieressä myös), joten joo, kevytoppatakki on käytössä.
Puhun englantia, koska keskieurooppalainen mieheni ei osaa suomea vielä sujuvasti.
Just tultiin mereltä, kevytuntuvatakki ja pipo ei ollut YHTÄÄN liikaa, kuorihousujen alla oli verkkarit. Takin alla paksu huppari ja t-paita. Koko setin päällä tietty kelluntaliivi. Kylmä oli, tuuli ihan sairaasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun sillä lailla, etten palele. Ei kiinnosta paskaakaan, onko juuri sinun mielestäsi minulla liikaa vaatetta. :)
Kyllä sinua kiinnostaa vaikka muuta väitätkin. Sinä nimittäin tiedät, että sinulle nauretaan koska ylipukeudut koko ajan. Siksi välttelet ihmisiä.
Meinaatko että tuntemattomat ihmiset olisi niin merkityksellisiä, että niiden naureskeluista pitäisi välittää? No, kunhan vähän vanhenet niin sinuakaan ei enää kiinnosta miellyttää muita. Ja opit myös sen ettei sinun mielipiteelläsi ole kovinkaan suurta väliä muille ihmisille.
Todellakin kannattaa pukeutua lämpimästi mieluummin kuin palella. Näin juuri kaupassa jonkun äijän shortseissa ja t-paidassa. Kenelläkään ei voi olla lämmin niissä vermeissä, kun ulkona on 10 astetta. Vaikka kuvittelisi olevan minkälainen pohjolan viikinki, niin suosittelisin kuitenkin siirtymistä 2020-luvulle.
Syksyn +10 on paljon kylmemmän tuntuinen kuin kevään +10. Eikä huvita paella kun kerran ei ole pakko.