**LOKAMASUJEN LAUANTAI**
Kommentit (28)
Sattuu :(
Toivotaan, Mianni että sinulla kaikki kunnossa ja supparit ei lisäänny.
On kyllä mahdottoman pitkä matka sinulla synnyttämään. Toivottavasti kaikki menee sitten h-hetken koittaessa hyvin!!!
Lupicaia: Selvennyksen vuoksi ainakaan minä en todellakaan pidä miestä ihan onnettomana lapsenhoitajana. Mutta on ihan fakta homma, ettei mies pysty imettämään lasta ja kaikki lapset ei pulloa huoli vaikka kuinka olis pumpattua maitoa ja innokas isukki odottamassa.
Meillä mies hoitanut poikaa ihan yhtä paljon kuin minäkin aina ja välit onkin läheiset ollut aina.
Perhana!!! Oli sitteri mennyt pilalle varastossa :(
Kasattiin jo vauvalle sänky *nolona* :D
Mutta nyt lopetan tän terrorisoinnin ja alan muihin hommiin (=eli jatkan surffailua netissä;)
Siis anteeksi mä taas sekoilen,) Jotenkin luin sun viestistä tai siis mun päähän jäi mieleen, että painoarvio oli teillä 2800g eikä 1800 kuten olit kirjoittanut! Siksi kyselin " tyhmiä" . Ihmettelit varmaan, mitä oikein ajoin takaa.. Kilot vaan meni sekaisin;)
Olikos se COE vai CAMELOT jonka viestille nauroin kun jompi kumpi kirjoitti että ehkä oppinut " huijaamaan" virtsarakkoa, ettei tarvi nousta yöllä vessaan;) Tahtoo oppia tuon keinon myös, kuulosti ihanalta;)
nazu
Ei ollut tyttö itkuisempi vaikka syntyi niin aikaisin. Oli erittäin helppo ja tyytyväinen vauva. Nyt on mielessä että tämä tulee olemaan " vaikeampi" tapaus ;)
Mun on paha vastata tuohon isän osallistumiseen vauvan hoidossa; tyttö oli 2kk kun mies meni armeijaan ja oli siellä 9kk. Nyt on mukavaa kun on enemmän sitten kotona (toivottavasti) :)
Sasku
LUPICAIA: Mä en kyllä sanonut noin, että isä ei vauvan kanssa pärjäisi. Sanoin (kävin ihan hakemassa lainauksen), että: " Eihän nyt isä sentään pienen vauvan kanssa voi jäädä, pakollinen äitiyslomakin kestää 3kk ja silloin elellään jo vuotta 2007." Laista tässä oli puhe ja lisäksi vauvan parhaasta.
Tokihan nyt isä pienenkin vauvan kanssa
pärjää
. Kuitenkin äidillä on maito ja läheisyys ja äidinhormonit siksi, että äiti vauvaa hoitaisi kun tämä on aivan pieni, koska hän soveltuu siihen paremmin. Äiti on lapsen itkulle herkempi ja pystyy paremmin tätä rauhoittelemaan - ihan tutkitusti. Isäkin onnistuu, mutta ei yhtä hyvin. Isä ei myöskään, kuten moni jo tässä totesikin, voi imettää vauvaa ja kaikkien tutkimusten ja suositusten mukaan äidinmaito on pienelle vauvalle ylivertainen ravinto.
MIANNI: Tunnut hyvin selvinneen hautajaisista vaikka varmasti oli tosi rankkaa :( En halua ruveta edes kuvittelemaan. Jaksuja sinne.
NAZU: Minä se rakonhuijaaja olin... hehheh. Oonkin aiemmin tuumannut, että mulle taitaa nuo muutamat unitunnit olla sen verran tärkeitä että kroppani hyväksyy tuon pissahuijauksen jotta saisi unta...
SASKU: Kiva että kaadoit kaupunkilegendan :) Tai ehkä te olettekin poikkeuksen vahvistava sääntö... :)
Nyt mä taidan ruveta tekemään jotain hyvää syötävää ja odottelemaan illan peliä!
Coe
LASKETUSTA AJASTA: Esikoisen kanssa mä varauduin että menee yli, mutta salaa toivoin että tulisi etuajassa. Ei oikeastaan niinkään siksi että olisi ollut kiire saada vauva syliin, vaan siksi että mua niin paljon v*tutti kun kaikki hoki että " yli se menee varmasti" ! Äidilläni ja tädilläni kun oli mennyt...
Vielä 2 pv ennen synnytystä miehen täti sanoi että maha ei oo yhtään laskeutunut, varmasti menee yli, pari päivää ennen sitä miehen serkun aviomies (varsinainen asiantuntija) sanoi että joo varautukaa sitten että kaksi viikkoa menee yli... Kiroilin aina että prkl vaikka teillä on mennyt niin ei se tarkoita että meillä menee. Ääneen tietysti myötäilin :)
Esikoinen syntyi sitten 39+3 (tai oikeastaan epäilen että se oli 39+0 joka oli menkkojen + ovisbongailujeni mukainen arvio, 39+3 oli ultrassa muutettu arvio). Olin erittäin tyytyväinen kun kaikki saivat pitkän nenän :)
Coe
Taas joutaa koneella olla pitkästä aikaa..
Keskiviikkona kävin siellä synnytystapa-arviossa neuvolassa,ja siinä ei otettu ultraa mutta tehtiin siis sisätutkimus ja arvioi vauvan painoa,joka ei lääkärin mielestä ollut kovin iso.Tai sanoi että oli aika vaikea arvioida kun vauva on jo niin alhaalla että näin tuntemalla hän arvioisi ettei kovin isoa ole tulossa.Nyt on itsestäkin tuntunut että ei taida tullakkaan kovin isoa vauvaa..=)
Paikat oli kiinni mutta kauttaaltaan pehmentynyt ja lääkäri sanoi että nyt pari viikkoa pitäisi levätä kunnes tämän jälkeen saisi elää normaalisti..Itselläni ollut jotenkin todella outo olo koko viikon,en tiiä tai osaa oikein sanoa että mistä.Tai mielessä toki käynyt että tämä ihmeen outo olo johtuisiko jotenkin kenties synnytyksen alkamisesta tms..
To yönä tuli hieman verta pikkuhousunsuojaan ja huomasin tämän siis yöllä pisulla käydessä.En soittanut äitipolille kun ajattelin että taitaa enteillä synnytystä tms.ja tiedän kokemuksesta ettei sitä enää nuilla viikoilla olisi estetty syntymästä.Mitään oireita supistuksia tai muuta ei ollut eikä siis tullut tämän verenvuodon jälkeen,kunnes pe iltana taas hieman verta oli tullut pisulla käydessä ja olin siis juuri nukkumaan lähdössä.Ajattelin että jos nyt kuitenkin soittaisin äitipolille ja kysyisin että mitä tässä nyt tekis,vauva kuitenkin oli koko ajan virkeä ja mitään muita oireita ei ollut.Sieltä sanottiin että ehotttomasti tultava että heitä kätillöitä on ohjeistettu niin että on pyydettävä tulla näyttämään onko kaikki kunnossa.
Säikähdin aika lailla ja pieni huono omatuntokin tuli kun en heti silloin edeltävänä yönä ollut mennyt,mutta tosiaan kun ajattelin että kun edellinen synnytys lähti käyntiin juuri tuolla tavalla ja sillon sanottiin kun soitin äitipolille että mitään kiirettä ei ole tulla ennen kuin supistukset alkaa niin en jotenkin osannut säikähtää mitenkään asiaa ja yksi lapsistani on syntynyt juuri samoilla rv ja painanut 3,4kg.Menin siis nyt sinne ja otettiin heti käyrille ja kaikki oli siinä loistavasti ja kätilö kuitenkin hieman ihmetteli syytäni tulla näytille kun tämä oli eri kätilö ja hänenkin mielestä ei mitään syytä olisi ollut tulla kun ei kipuja ollut jne..Sanoinkin että en olisi tullutkaan mutta kun käskettiin.Lääkärille pääsinkin sitten puolen tunnin kuluttua ja sielläkin kaikki vauvalla hyvin,painoarviota ei tehnyt mutta hyvän kokonen rv nähden ja ei nähnyt mitään syytä lepoon tai mihinkään muuhunkaan rajoituksiin kuin jatkaa vain normaali elämää,vaikkakin nyt oli jopehmentynyt kokonaan, 2cm auki ja cm lyhentynyt kaulakanava(ennen3cm ja nyt 2cm),eli edistystä oli tapahtunut 2 päivässä.
Ja taas todettiin masuasukin olevan tyttö=) Että kaipa minäkin sitten pikkuhiljaa alan uskomaan kun 4 lääkäriä jo sanonut tämän olevan tyttö!!
Nyt hieman supistelee ja aika jännityksellä odotellaan että alkaakohan tämä synnytys nyt..tai sitten kun ei koskaan tiedä,voihan olla että mennään la asti,jota en kuitenkaan ihan toivoisi kun olo on tosi tukala vauva painaa niin alas että kävely ja kaiken tekeminen,nukkuminen makaaminen,kävely,seisominen jne..on todella tukalaa,kun vauva painaa alakertaan ja jotenkin nivusissa tuntuu todella huonolta ja jalat puutuu helposti....Kuitenkin saisi sen 2vk ainakin pysyä tuolla masussa=)
Puvuista:ostin lindeksiltä sellasen fleecepuvun 62cm,ja sitten kuopuksen vanha beigen värinen toppapuku 62cm on kylmempiä ilmoja varten ja juuri viime viikolla ostin reimatecin 62cm vaaleanpunaisen toppapuvun sitten myöhempää käyttöä varten.Eiköhän nuilla pärjätä koko talvi kun nuo reimatecithän on hieman isompaa kokoa aina eli se 62 on lähempänä 68cm..
Mutta ei tässä nyt tämän kummempaa,vointeja kaikille=)
jemin kera kertun rv 36
Kiitos kaikille myötäelämisessä tässä hautajaisasiassa.
Coe tuossa kirjoitti, että tunnun selvinneen hyvin.. Just juttelin miehelle, että en oo oikeen vieläkään sisäistänyt tätä koko asiaa. Siis tajuaahan sen, että se kyseinen, ihana lapsi on pois, mutta silleen se ei oo vielä lyönyt tajuntaan. En tiedä tajuaako kukaan.. No kuitenkin. Itse hautajaiset sujui minulla aika rauhallisesti, en mitään hillittömiä itkukohtauksia tms saanut. Mutta yleensäkin olen näissä asioissa aika hidassyttöinen. Esim kun mun pappa kuoli, niin meni reilusti yli vuosi ennenkuin se asia yhtäkkiä purkautui kauheana itkuna ja parkuna!
En tiedä mistä johtuu...
Mutta, tällä hetkellä tuntuu, että tämä maailma on NIIN epäreilu.. toisille annetaan yllinkyllin ja toisilta otetaan pienikin onni pois.
No, ei tästä aiheesta enää enempää.
Lupicaialle vielä, että minäkään en missään nimessä ole sitä mieltä, etteikö mies voisi olla aivan yhtä hyvä (tai parempikin) hoitaja lapselle kuin äiti. Mutta, kaikkien miehet ei edes todellakaan haluais jäädä kotiin lasten kans ja toisaalta, jos taas äiti haluaa, niin eikös se olekin sitten ihan selvä ja hyvä juttu :)
Ja tuosta säästämisestä.. täälläkin kyllä tiedetään, mitä on elää pienenpienillä tuloilla ja välillä on sitten säästettykin, mutta on aika hurjaa kuvitella, että jokainen perhe pystys säästämään merkittäviä summia noin vain. Perheet ja tilanteet on hyvin erilaisia.
Jeminilläkin kuulosti synnytys lähenevän. Oikeestaan tylsää olla niin loppukuulainen, teillä monilla kuulostaa NIIN paljoilta jo nuo viikot ja itsellä on vielä iäisyys sinne laskettuun..
Mutta nyt kuitenki nukkumaan.. Meillä pojalla nousi kuume nyt illalla ja mieskin on aivan flunssainen..
Coe: Tunnen monta nuorta, koulutettua ja modernia naista, jotka jo nyt vaikka ei ole vielä lapsiakaan julistavat että he jäävät kotiin, eihän nyt isä voi pärjätä lapsen kanssa!
Länttäsin sinut siis mielessäni sinut tähän samaan ääliöryhmään.
Myönnettäköön, että suutuin tokaisustasi " eihän nyt isä vauvan kanssa pärjää" . Kyllä pärjää, mutta eihän sitä voi tietää ennen kuin kokeilee.
Jotakin muutakin minulla oli aiheesta sanottavana mutta en muista enää mitä. Olen kuitenkin vihainen siitä, että pidätte miehiä ihan typerinä ja että naiset on muka automaattisesti parempia hoitajia lapsille kuin miehet.
Olen vakuuttunut, että miehet voivat olla parempia hoitajia lapsille kuin naiset. Heille vaan ei anneta tarpeeksi mahdollisuuksia.
Juu niin minun kirjoitustyyli! Itsestäni se ei ole outo, mutta kuulen jatkuvasti valitusta siitä että se kuulemma on jotenkin outo. Minulla on huono ulosanti muutenkin, tuntuu että jos yritän selittää kantani jollekin niin ei se mene perille millään vaan tulen aina väärinymmärretyksi.
Taidan yliarvioida lukijani; esimerkiksi jos kirjoitan että " mielestäni paras hoitopaikka alle 3-vuotiaalle on oma koti" , niin luulen että lukijani on niin fiksu että tajuaa heti, että tämä vain tapauksissa joissa lapsen koti on turvallinen eikä vanhemmilla ole esimerkiksi päihdeongelmia. Sitten ihmettelen kovasti jos joku ei tajua " lukea rivien välistä" ;D
Enkä oikeasti osaa sanoa mitä mieltä olen päivähoidosta, tilanteet ja ihmiset on niin erilaisia. Otin vain tuon esimerkiksi.
Tuohon säästöhommaan en kyllä sano yhtään mitään! Yritin muotoilla jonkin sortin vastausta varmaan kymmenen kertaa, mutta ei tullut mitään :D
Voin kyllä antaa säästövinkkejä ;)
-lupicaia 35+6