Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuolta Prismasta ostetaan oikein ruokaa!?

Vierailija
03.11.2014 |

Kun jos menet ostamaan tuoretiskiltä sitä valmista kotiruokaa, joka on lämpimänä niissä isoissa astioissa.

Eikö riitä vain, että sanot vaikka että " mä ottaisin tuosta tuota makaroonilaatikkoa "

Kun se myyjä ei vaan tajua, se rupeaa kyselemään että lounasko vai??

Mikä hiton lounas??

Eikö siitä saa sitä ruokaa automaattisesti normaali kokoseen rasiaan?

Rupeavat väkisin siihen viereen sitten sitä lounassalaattiakin tunkemaan...

Sama pätee jos haluat ostaa salaattia siitä salaatti"baarista"

Ei voi ilmeisesti sanoa vaan että " mä ottaisin tuosta yhden tuollaisen salaattilounaan " kun myyjä kysyy jo että " täh?? " ei ilmeisesti saa itse päättää mitä täytteitä haluaa ja mitenkä paljon siihen salattiinsa ottaa ja sitten se punnittais sen painon perusteella kilohinta. Vaan en tiedä että pitääkö siellä esim. sanoa että " yks tollanen kantsun salaatti " jotta menis jakeluun.

Opettakaa minut ostamaan ruokaa. Itse en viitti kokata koska olen aivan älyttömän surkea kokki ja laiska !

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:22"]

"Hei, haluaisin makaronilaatikkoa, ilman salaattia kiitos. Minkä kokoisia annoksia teiltä saa?"

[/quote]

Tack! :D

Vierailija
22/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:23"]

Tämä ongelma voisi olla minun näppäimistöltäni. Ihan reitin- ja kaupanvalintaongelmasta lähtien.

T. Asperger

[/quote]

Mä taidan olla sit assu. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne voi salaattia tunkea jos haluat vain makaronilaatikkoa.

[/quote]

Niimpä! :D

Luulis tajuavan. Mä en ymmärrä mikä siinä voi olla nii epäselvää kun sanoo että " ottaisin tuosta tuota makaroonilaatikkoa "

NIIN EIKS PRISMASSA TAJUTA ETTÄ MÄ EN PUHU SALAATISTA YHTÄÄN MITÄÄN!!!!! :D

Miks ne rupee kyselee sit jostain lounaasta, johon ilmeisesti kuuluu se salaatti automaattisesti??

Vierailija
24/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yks hyvä syy miks en osta valmista ruokaa kaupasta :D nolaisin itseni ja tuntisin järjetöntä häpeää seuraavan vuoden koska yritän ostaa makaroonilootaa. Helpommaksi tulee ostaa se jauheliha, makarooni, munat ja maito ja kärsiä kotona ruoanlaiton "ihanuudesta" kuin yrittää selittää mitä hittoa sieltä tiskiltä haluaa. Sama asia kuin subwayssa tilaaminen.. Täytyy valmistautua henkisesti ensimmäiset 2 tuntia ja miettiä että mitä haluaa, kun pääsee siihen tilanteeseen, on nolannut itsensä ennen kuin ehtii sanomaan kinkku...

Vierailija
25/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:29"]

[/quote]

Luulis tajuavan. Mä en ymmärrä mikä siinä voi olla nii epäselvää kun sanoo että " ottaisin tuosta tuota makaroonilaatikkoa "

Miks ne rupee kyselee sit jostain lounaasta, johon ilmeisesti kuuluu se salaatti automaattisesti??

[/quote]

No jos käyt makaronilaatikko-ostoksilla lounasaikaan ja vaikka kymmenen edellistä asiakasta on ostanut nimenomaan lounaan, niin myyjä aika helposti olettaa, että sinäkin haluat lounaan. Mutta hyvä ihminen, avaa suusi ja sano, että et halua lounasta/salaattia, vaan pelkkää lämmintä ruokaa. Myyjä siellä tiskin takana on ihminen ja ymmärtää kyllä puhetta.

Vierailija
26/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:32"]

Tässä yks hyvä syy miks en osta valmista ruokaa kaupasta :D nolaisin itseni ja tuntisin järjetöntä häpeää seuraavan vuoden koska yritän ostaa makaroonilootaa. Helpommaksi tulee ostaa se jauheliha, makarooni, munat ja maito ja kärsiä kotona ruoanlaiton "ihanuudesta" kuin yrittää selittää mitä hittoa sieltä tiskiltä haluaa. Sama asia kuin subwayssa tilaaminen.. Täytyy valmistautua henkisesti ensimmäiset 2 tuntia ja miettiä että mitä haluaa, kun pääsee siihen tilanteeseen, on nolannut itsensä ennen kuin ehtii sanomaan kinkku...

[/quote]

Mukavaa et löytyy joku samis!! :D

Vierailija
27/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:36"]

[/quote]

[/quote]

No jos käyt makaronilaatikko-ostoksilla lounasaikaan ja vaikka kymmenen edellistä asiakasta on ostanut nimenomaan lounaan, niin myyjä aika helposti olettaa, että sinäkin haluat lounaan. Mutta hyvä ihminen, avaa suusi ja sano, että et halua lounasta/salaattia, vaan pelkkää lämmintä ruokaa. Myyjä siellä tiskin takana on ihminen ja ymmärtää kyllä puhetta.

[/quote]

Mut ärsyttää jos toi pitää joka kerta toistaa eikä tajuta.. se tekee vihaiseksi.. :(

Ja mä yleensä käyn ruokaostoksilla klo 15-16.

Vierailija
28/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mut ärsyttää jos toi pitää joka kerta toistaa eikä tajuta.. se tekee vihaiseksi.. :(

Ja mä yleensä käyn ruokaostoksilla klo 15-16.

[/quote]

Älä nyt sentään oleta, että siellä Prismassa joka myyjä muistaisi sinut ja mitä haluat. Eikä tuo nyt oikeasti ole niin hankala sanoa mitä haluaa ja miten, monessa muussakin tilanteessa on pakko kommunikoida toisen ihmisen kanssa enemmän kuin kahdella sanalla.

Vierailija
29/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta sä kuulostat vajakilta...

Vierailija
30/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Mulla on onnistunut ruuan ostaminen tiskiltä mut toi Subway on paha! :D Niillä pitäis olla jotain lomakkeita että vois ittelleen etukäteen kirjoittaa muistiin sämpylävalinnat sun muut. Pää lyö tyhjää jos pitää siinä samantien päättää monta asiaa ja jono seisoo takana.

Minä tyhmänä testasin ekan kerran Subwayta ulkomailla ja oli jokseenkin kuumottavaa änkyttää vieraalla kielellä toiveitaan, kun en edes tajunnut miten homma pelaa. x)

Vierailija
31/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisille ihmisille, jotka tekee päivähommia, tällaset lounasjutut on ihan selvää kauraa. En tiedä, miten ap:n laita on tuossa asiassa, mutta ei itsellänikään ole pitkä aika siitä, kun vasta hokasin, että sieltä tiskistä myydään myös valmiita lounasannoksia, siis samasta tiskistä, josta voit tilata annoksia ihan oman maun mukaan. Itse olen yötyöntekijä, enkä yleensä liiku kaupoissa lounasaikaan, kun niihin aikoihin popsin vasta aamiasta kotosalla. Eli minulle kauppojen päiväkäytännöt on lähes täydellistä mystiikkaa.

Jos ihminen joka ei tiedä lounaskäytännöistä mitään ja on jo orientoitunut tilaamaan tietyn annoksen makaronilaatikkoa, niin kyllähän hän häkeltyy, jos myyjä alkaa kyselemään "ylimääräisiä" itselleen täysin selkeässä asiassa. Et sinä sillä sekunnilla osaa silmilläsi ruveta etsimään jotain kylttiä (vaikka hämilläsi niin yrität tehdäkin), jossa mahdollisesti lukee jotain asiaa lounaista ja varsinkin erikokoisista rasioista, joka avaisi mystisen kysymyksen tarkoitusta, kun pitäisi sille rasia kädessä odottavalle myyjälle jotain vastata täysin puskista tulleeseen kysymykseen. Täältä siis hiukan myötätuntoa ap:lle ;)

Itseäni myös aina hieman jännittää erilaiset uudet formaatit, kun ei ole hajuakaan, miten niissä pitää käyttäytyä. Itsensä nolaaminen kun tällaiselle perusjuntturalle suomalaiselle on yksi kauheimmista asioista. Muunmuassa Subwayhin ensimmäistä kertaa mennessä oli hitonmoinen rimakauhu ja pelko, että mokaan ja eihän se nyt ekalla kertaa ihan vihkoon mennytkään. Tämä siis lähinnä selittää sitä, miksi ainakin itselleni yllättävät, täysin odottamattomat kysymykset palvelutilanteissa on kiusallisia, kun heti tulee sellanen tunne, että olenko mä nyt mokannut jotakin ja naama valahtaa tulipunaiseksi :)

Eli siis palvelutehtävissä olevien olisi hyvä olla kärryillä tällaisissa tilanteissa ja ottaa välittömästi homma haltuun kun huomaa, että nyt ei asiakas ymmärtänyt kysymyksen tarkoitusta. Tässä tapauksessa niin, että asiakkaan hämillisen ilmeen jälkeen kertoisi samantien, että näitä ruokia saa sekä erikokoisina lounasannoksina lounashintaan, että tietenkin myös asiakkaan oman halun mukaan normaalisti painon mukaan.

Vierailija
32/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko hakea ne salaatit jostain muualta kuin palvelutiskiltä, jos tuntuu hankalalta pyytää sitä mitä haluaa? Ja voisitko ystävällisesti kirjoittaa "niinpä", eikä "niimpä"?  :)

Vierailija
33/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei nyt ole kuin kolme vaihtoehtoa tässä asiassa:

1. Tilaat halutun ruoka-annoksesi selkeällä suomenkielellä. Kerrot mitä haluat ja mitä et (kun se asiakaspalvelijan kristallipallo voi olla just sun kohdalla pesussa).

2. Opettelet laittamaan itse ruokasi ja säästyt tältä kamalalta sosiaaliselta kokemukselta jatkossa.

3. Kuolet nälkään.

Vierailija
34/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun mä Tanskassa ostamassa isoa herkkujäätelötöttöröä, josta on kuva ja sit tilaan yhden sellaisen. Ja ei. Kun joka v###n kioskista piti joka saakelin ainesosa kysyä erikseen että mitä vielä? Sit näytän kuvaa ja että siis tuollainen, ei mitään vaikutusta. Sit on nii v***n tyhmä olo. Huoh.

Vierailija
35/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oon saanu makaronit ilman mulattia. Puhu kovempaa!!!

Vierailija
36/36 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti mukaville ihmisille vastauksista! :) jospa tää homma lähtee tästä nyt rullaamaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi