10 €:n tuntipalkka, kuinka kovalla antaumuksella rehkisitte töissä?
Siis palkkani on pieni, mutta työstäni voisin ottaa paljonkin stressiä . Työ vaatii tiedollista asiantuntemusta jota omaksutaan itsenäisesti. Sekä oman työn hallintaa, aikataulutusta, organisointia, asiakaspalvelua ja erilaista uuden oppimista itsenäisesti selvittämällä, uusia taitoja ja tietoja ei tuoda aina "tarjottimella eteeni".
Voisin viedä työt kotiin, eli käyttää omaa aikaani omaksuakseni uusia asioita, suunnitella tulevia työpäiviä sekä työn sosiaalisia kontakteja työpaikan muihin työntekijöihin. Jos siis pyrkisin olemaan työssäni oikeasti hyvä, olen huomannut että käyttäisin työhöni ja työni jäsentämiseen myös vapaa-aikaani.
Miten paljon olisitte itse valmiita antamaan itsestänne työssänne, jos tuntipalkka kuitenkin jäisi 10€:ksi?
Kommentit (74)
Teen aina kaiken täysillä tai sitten jätän tekemättä. Mieleni on sillä tavalla koodattu, varmaankin jo lapsuuden heinäpelloilla.
Oikeasti, en tiedä. Ei mulla itellä paljoa tuota enemmän peruspalkka ole, mutta pystyn itse vaikuttamaan tulokseen ja pinnistelemään tilipussia pulleammaksi, koska provisiot ja palkkiot käytössä. Myyntityö siis.
Ihanko oikeasti ette tekisi töitä tuolla palkalla?
Minulla on palkka 12 euroa/tunti ja töitä painetaan ihan täysillä.
Asiakaspalvelutyö, jossa on todella kiire koko ajan. Matalapalkka-ala, mutta ei voi mitään.
En mene töihin noin pienellä palkalla...
Eihän tuolla palkalla pärjää enään Suomessa..
Aloittaja on siis hyllyttäjä. Ei siinä ole mitään syytä surkutella ja väheksyä.
Työ kuin työ opettaa tekijäänsä. Tuntipalkka on ihan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin, että työ kuin työ, teen sen niin hyvin kuin pystyn. Tämä asenne on johtanut tässä elämässä eteenpäin aika hyvin ja avannut uusia ovia.
Kyllä työstä pitää saada kohtuullinen korvaus. Jos tyytyy liian pieneen palkkaan tekee hallaa muille samoissa hommissa oleville.
jossain ketjussa sanottiin hyvin; oikea palkka on se mitä perusmenojen jälkeen jää käteen. voidaan aihatella onko auto perusmeno.
Siivoamalla varsin rauhallisesti yli 13/h. En tekisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10€x8=80€/pv 80€x 22pv =1760€ tästä pois verot, sähkö, kotivakuutus, vuokra ja ruoka. paljonko jää käteen?
minun palkka rapiat 13€ ja käteen jää 600€/kk jos olisi auto ja harrastus ei jäisi mitään.
Jos sinulla jää noin vähän käteen pienestä palkasta, niin veroprosentti on sinulla päin perzettä.... Tiedoksi vaan..
Toi varmaan sisältää käteen jäävän osan kaikkien lainaamasi kirjoittajan luettelemien maksujen jälkeen.
Käteen jäävällä palkalla tarkoitetaan sitä palkkaa, mikä palkasta jää verojen jälkeen käteen.
Jos siitä vähennetään kaikki mahdolliset kulut, niin palkasta ei jää käteen mitään.
kannattaa rehkiä täysillä, niin voit saada 15 vuoden päästä nostettua palkkasi jopa 12 euroon. ahkera palkitaan. jos olet heikko, niin oven takana on jonoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10€x8=80€/pv 80€x 22pv =1760€ tästä pois verot, sähkö, kotivakuutus, vuokra ja ruoka. paljonko jää käteen?
minun palkka rapiat 13€ ja käteen jää 600€/kk jos olisi auto ja harrastus ei jäisi mitään.
Jos sinulla jää noin vähän käteen pienestä palkasta, niin veroprosentti on sinulla päin perzettä.... Tiedoksi vaan..
Toi varmaan sisältää käteen jäävän osan kaikkien lainaamasi kirjoittajan luettelemien maksujen jälkeen.
Käteen jäävällä palkalla tarkoitetaan sitä palkkaa, mikä palkasta jää verojen jälkeen käteen.
Jos siitä vähennetään kaikki mahdolliset kulut, niin palkasta ei jää käteen mitään.
Aha, kai se on sitten niin. En käy kiistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin, että työ kuin työ, teen sen niin hyvin kuin pystyn. Tämä asenne on johtanut tässä elämässä eteenpäin aika hyvin ja avannut uusia ovia.
Kyllä työstä pitää saada kohtuullinen korvaus. Jos tyytyy liian pieneen palkkaan tekee hallaa muille samoissa hommissa oleville.
Siltikin, työ kuin työ, olen aina tehnyt niin hyvin kuin pystyn. Aiempi pieni palkka on aina motivoinut kehittämään itseäni, jotta pääsisin elämässä eteenpäin. Kun vaikkapa omaehtoisesti työn ohessa kouluttautuu ja tekee työnsä hyvin, on helpompi pyytää palkankorotusta. Jos tekee työn vähen vasemmalla kädellä tai on vain läsnä, on vähän vaikea perustella esimiehelle miksi juuri sinulle pitäisi maksaa enemmän. Lisäksi työpaikkaa vaihtaessa on helpompi pyytää entiseltä esimieheltä suosituksia, jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
jossain ketjussa sanottiin hyvin; oikea palkka on se mitä perusmenojen jälkeen jää käteen. voidaan aihatella onko auto perusmeno.
Palkka on se mitä siitä työstä maksetaan.
Verot on pakko maksaa, kaikki muut kulut ovat enemmän tai vähemmän vapaaehtoisia.
Jos se on harjoittelupaikka, josta opin tarvittavat asiat ja saan hyvän työkokemuksen parempaan paikkaan muutamassa kuukaudessa , voisin tehdä hyvin. Muuten en edes menisi tuohon hommaan, vaan yrittäisin aktiivisesti etsiä sellaista, jolla elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on se mitä siitä työstä maksetaan.
Verot on pakko maksaa, kaikki muut kulut ovat enemmän tai vähemmän vapaaehtoisia.
no tuossa olikin pointtina ne pakolliset menot. esim. pankin palvelu maksut on pakolliset kun suomessa ei voi oikein elää ilman pankki tiliä saati tehdä töitä.
Olin muutama vuosi sitten 17v kunnalla kesätöissä
5€ tuntipalkalla miinus verot. Käteen jäi 600-700€.
En muista tarkkaa summaa, mutta voi, että mua kyrpi ja pahasti, kun käytännössä orjatyövoimalla töitä tein. Ilman veroja olisin saanut 800€.
Minun mielestäni sellainen jonka tienestit ovat vähemmän, kun 1000 voisi maksaa veroa max 1% palkasta. Uskon, että tällä tavalla toimeentulotukea voisi maksaa aiempaa vähemmän = veroja säästyy
Edes mun lukiolainen ei tee enää noin halvalla ilta-ja viikonlopputöitään. Aika on liian kortilla, että sen voisi myydä noin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa rehkiä täysillä, niin voit saada 15 vuoden päästä nostettua palkkasi jopa 12 euroon. ahkera palkitaan. jos olet heikko, niin oven takana on jonoa
Aloitin 8,87€ joka on tessin alin(ja määräaikaisena) sillo vuonna 2012 mutta äkkiä se vuodessa nousi siihen 10€ sekä pääsin vakkariksi. Nyt 13,22€ samassa firmassa. Ahkeruus on palkittu.
Vierailija kirjoitti:
Olin muutama vuosi sitten 17v kunnalla kesätöissä
5€ tuntipalkalla miinus verot. Käteen jäi 600-700€.
En muista tarkkaa summaa, mutta voi, että mua kyrpi ja pahasti, kun käytännössä orjatyövoimalla töitä tein. Ilman veroja olisin saanut 800€.Minun mielestäni sellainen jonka tienestit ovat vähemmän, kun 1000 voisi maksaa veroa max 1% palkasta. Uskon, että tällä tavalla toimeentulotukea voisi maksaa aiempaa vähemmän = veroja säästyy
Kunnan kesätyöt ovat sitä varten, että kaikille saadaan edes yksi työkokemus.
Samaa mieltä, että tuosta ei mitään veroja pitäisi joutua maksamaan, mutta ei kai noin pienestä tuossa iässä maksetakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltikin, työ kuin työ, olen aina tehnyt niin hyvin kuin pystyn. Aiempi pieni palkka on aina motivoinut kehittämään itseäni, jotta pääsisin elämässä eteenpäin. Kun vaikkapa omaehtoisesti työn ohessa kouluttautuu ja tekee työnsä hyvin, on helpompi pyytää palkankorotusta. Jos tekee työn vähen vasemmalla kädellä tai on vain läsnä, on vähän vaikea perustella esimiehelle miksi juuri sinulle pitäisi maksaa enemmän. Lisäksi työpaikkaa vaihtaessa on helpompi pyytää entiseltä esimieheltä suosituksia, jos tarvitsee.
Juuri näin!
Ensin on näytettävä mihin pystyy, sitten voi toivoa parempaa palkkaa.
Jollei palkka miellytä sitten vaihdetaan työpaikkaa.
Tekemällä työtä vajaateholla se palkka ei nouse ikinä.
Olen myyjä, lähinnä kassatyössä, ja palkkani on 12,24€/h. + lisät. Työni on helppoa eikä tartte vapaalla miettiä. En kyllä tekisi mitään asiantuntija työtä tuolla liksalla.