Luettele merisäässä lueteltavia paikkoja. Ulkomuistista tietysti.
Kommentit (83)
Haapasaari puolipilvistä lounas 3, Harmaja pilvistä 15, Rankki pikku ukkoja sumeaa 1, xxxx xxxx, xxxx .....
Bogaakär, Hailuoto, kotka kontio, harmaja, orfengrund, utö, iso-kalla
Merisäähän liittyy voimakkaat muistot. Mulle oli eteisen kattoon ruuvattu lautakeinu ja kiikuin siinä. Äiti pesi siivosi AINA ja radiosta tuli merisää. 80-luvun alku.
Eikä miten nostalgiakyynel meinasi kerääntyä silmäkulmaan. :/
Isäni merimiehenä noita aina kuunteli lapsuudessani, lapsena en ymmärtänyt mikä oli tarkoitus, joku mies siellä radiossa selitti omituisia paikannimiä ja luulin että kyseessä on bingotyylinen peli, jolloin voittaja on se jolla on nimet osuneet oikeaan järjestykseen.
Kylmäpihlaja on aina ollut suosikkini, kuulostaa niin kauniilta paikalta. :)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:13"]Nahkainen. Lol :)
[/quote]
Nahkiainen
Onko sellainen kuin Söderskär?
Ja joo, mullekin tulee nostalginen, turvallinen olo.
Voisko joku sitten lopuksi kertoa ne oikeat vastaukset täysin oikeassa järjestyksessä. Itsekin noita tuli lapsena kuunneltua kun isä toisinaan kalasti, merisään aikaan piti olla aivan hiljaa. Ei ole silti jäänyt litania mieleen, sen rytmin kyllä muistan miten niitä luettiin.
Ajoin useamman vuoden töihin niin että matkan aluksi kuuntelin merisään. Siihen aikaan ei vielä tule mitään "hauskaa" aamuohjelmaakaan. Uutiset sen jälkeen. Hyvin oli silloin noi paikat muistissa, nyt ei enää niinkään.
Minkä ikäsiä te olette kun ootte tällasia kuunnelleet? :D Mä olen 35 enkä ole ikinä törmänny tähän ennen.
Tankar