Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko niin tehdä että marssii CV:n kanssa tiettyyn paikkaan...

Vierailija
03.11.2014 |

...missä haluaisi olla töissä ja pyytää päästä johtajan puheille? Kertoo hieman itsestään ja ojentaa CV:n.

Pelästyykö ne että on hullu vai miten käy? Vai onko parempi postittaa se CV heille?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajat eivät käsittele työhakemuksia missään yhtään isommassa firmassa.

Eivät muuten myöskään käsittele asiakaspalautetta.

Vierailija
2/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein noin samana päivänä kun valmistuin. Päivääkään en ole ollut työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajan puheille ei pääse ilman ajanvarausta yhdessäkään isommassa firmassa..

Vierailija
4/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta.

Fyysisillä duunarialoilla toimitaan edelleen juuri noin, mennään vaan sopivalle työnjohtajalle puhumaan.

Paperialoilla ei tehdä noin. Täällä pitää ottaa rekryihmiseen yhteyttä rekrykanavan kautta, suorin tapa on sähköposti ja sitäkin tavallisempi joku netin työpaikkasivu tai avoimen hakemuken kaavake.

Mä oon kerran tehnyt noin. Se johti ihan mielenkiintoiseen keskusteluun, mutta ei työpaikkaan. Ja kyllä ne selvästi olivat siitä hämmentyineitä, ja sanoivat ihan suoraan, että yleensä otetaan yhteys rekryihmiseen sähköpostilla.

Vierailija
5/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso firma, heillä on todennäköisesti netissä kanava, jonka kautta voi jättää CV:n ja avoimen hakemuksen. Jos on pikku firma, noin kannattaa toimia. Siellä pääsee helpommin vaikka toimarin juttusille tai hän saattaa olla jopa se, joka rekrytoinneista päättää.

Mä olen saanut kaikki työpaikkani (ikää 40v) niin, ett olen ottanut yhteyttä itse työnantajaan tai edellisestä työstä on jollain tavalla poikinut seuraava. Kertaakaan en ole ollut missään töissä niin, että olisin vastannut lehti-ilmoitukseen ja saanut sen paikan. Ja työttömänä en ole ollut päivääkään.

Vierailija
6/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaikki edelläkin ovat vastanneet, mikään ei estä sinua toimimasta noin, mutta töitä ei joka alalla kannata hakea noin. Toisaalta jäät ainakin heille mieleen. Ja tietenkin isoissa firmoissa käyntisi pysähtyy aulaan.

Vierailija
7/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:27"]

Kuten kaikki edelläkin ovat vastanneet, mikään ei estä sinua toimimasta noin, mutta töitä ei joka alalla kannata hakea noin. Toisaalta jäät ainakin heille mieleen. Ja tietenkin isoissa firmoissa käyntisi pysähtyy aulaan.

[/quote]

Joissain yrityksessä jää negatiivisella tavalla mieleen jos toimii noin...

Vierailija
8/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajat ovat ylleensä aika kiireisiä, eikä ne päivystä ison pöydän takana että josko joku haluaisi tulla kyselemään töihin. Jos on vähänkin isompi firma, niin et takuulla pääse tapaamaan työhönotosta vastaavaa henkilöä aikaa sopimatta ja jos heillä ei ole akuuttia tarvetta työntekijälle, niin et saa aikaa edes sopimalla.

Pikkufirmassa voi onnistua, jos omistajalla ei satu just silloin olemaan mitään parempaa tekemistä.

Vierailija
9/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kokemukseni kaupan alalta: varmasti kontaktia saa niinkin, että menee suoraan juttelemaan myymälän esimiehelle. Kuitenkin meillä ketjussa myymälät itse hakevat työntekijöitä sisäisesti ja heille myös silloin toimitetaan näitä nettiin toimitettuja hakemuksia. Se myymäläpäällikölle puhumaan meno voi toimia tai sitten se voi olla aika hakuammuntaa, koska ei töitäkään ole aina tarjolla kuin joku tietty tuntimäärä. Joku myös joskus kävi ja toi cv:nsä ja se oli sitten toimiston pöydällä, "toimisto" meidän kaupassa oli samassa tilassa kuin taukohuone, joten se oli aivan kaikkien luettavissa siinä.

Itse kyllä tiedän monta tapausta, että on rekrytty nettihakemusten perusteella tai vuokratyöntekijöitä on rekrytty. Mutta niitä myymälään juttelemaan tulleita on ollut kyllä paljon vähemmän vuosien varrella.

Vierailija
10/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa toimia, tai sitten ei. Mä olen kerran kiertänyt erään ison kauppakeskuksen läpi noin etsien myyjän töitä. Hämmentyneisyyttä aiheutti useimmissa paikoissa, joistain tuli varsin tylyäkin kohtelua, ja suurimmassa osassa käskettiin laittaa hakemus netin kautta. Muistaakseni kolmisen liikettä otti CV:n vastaan, kävin arviolta 15-20 paikassa. Yksikään CV:n ottaneista ei palannut asiaan. Pääsin sitten töihin yhteen liikkeeseen myöhemmin, kun niillä sattui olemaan mol:ssa haku, hain sinne niiden nettisivun lomakkeella.

Vierailija
11/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin cv:n viemällä töihin yhteen vaateliikkeeseen. Olin jättänyt mol:in kautta hakemuksen heidän avoimeen paikkaansa, mutta mitään ei kuulunut. Ajattelinpa sitten ottaa yhteyttä ihan livenä, ja olikin hyvä, koska sain paikan! Hakijoita oli yli 120, ja rekrytoija oli raakannut kaikki alle 20-vuotiaat pois, mutta omistaja päättikin palkata minut tuon tapaamisen perusteella.

Vierailija
12/12 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:13"]

Johtajan puheille ei pääse ilman ajanvarausta yhdessäkään isommassa firmassa..

[/quote]

Ei meilläkään kovin helpolla pääse pienessä firmassa. Pomo on 60 % työajasta palavereissa tai työmaakäynneillä. Eikä yhtään tykkää, että meille tullaan ilmoittamatta etukäteen. Käytännössä kyllä, jos joku hakee meiltä töitä, esivalinnan teen minä joka tapauksessa. Jos joku tulee hakemaan töitä ja on mulle töykeä tai käyttäytyy aggressiivisesti tyyliin, tieto menee pomolle ja työpaikkaa ei irtoa. Eli voit tulla kysymään, mutta muista olla ystävällinen myös minulle ja ymmärtää, että en voi varata sinulle pomolle aikaa, enkä voi luvata milloin pomo on paikalla. Vastaukseni tulee olemaan, että lähetä hakemus sähköpostilla. Näin toimitaan monessa muussakin paikassa nykyään.