miksi asua omakotitalossa?
Kerrostalossa ei tarvitse miettiä mistä sähkö, vesi ja lämpö tulevat. Kerrostalossa ei tarvitse lähteä aamulla kolamaan lunta, eikä talon kunnosta, kuten ojituksesta tai katon tiiviydestä tarvitse kantaa mitään huolta. Yhtiövastike kattaa nämä kaikki ilman stressiä. Olen miettinyt, että miksi jotkut haluavat tuoda elämäänsä harmia asumalla ok-talossa?
Kommentit (20)
Kai sä nyt vähän mietit, että minne sähkösi maksat? Ja kyllä se sun yhtiövastikkees nousee, kun katto vuotaa, putkiremppa alkaa tai naapuri aiheuttaa vesivahingon.
Vapaus! Ja saa olla omassa rauhassa. Meillä lähin naapuriki sen verta kaukana et postinki saa hakea yöpaita päällä:D ja luonnonläheisyys on kivaa kans.
Niin että kerrostalo se vaan tönöttää vuosikaudet pystyssä ja hyvässä kunnossa ilman mitään korjauksia ja remontteja ja yhtiövastike pysyy samana?!? Just juu..
Kannattaa talon kunnosta stressata osakkeessakin. Sieltä tulee sitten rahoitusvastike kun paska on housussa ja putkiremppaa pukkaa....
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:52"]
Niin että kerrostalo se vaan tönöttää vuosikaudet pystyssä ja hyvässä kunnossa ilman mitään korjauksia ja remontteja ja yhtiövastike pysyy samana?!? Just juu..
[/quote]
Juu kerrostalo on siitä ihmetalo ettei sinne tarvii koskaan mitään katto tai putkiremppoja tehdä, myös lumet siirtyvät pihasta itsekseen kasoiksi tienvarsille ja lehdet yms ympäristö siistiytyvät itsekseen joka syksy ja kevät:)))
Onnea ekasta "omasta" kodista. Keskustele vanhempiesi kanssa mihin kaikkeen sinun kannattaa varautua.
Koska ei tarvitse kuunnella kenenkään kolinoita tai vessan vetoja tai bileitä seinän takaa. Voit itse päättää mitä remppaat ja milloin (ei tartte maksaa siitä mitä ei itse tarvitse ja pääsääntöisesti pääsee halvemmallakin). Mulla on iso ja suojaisa piha jossa voin hegata vaikka nakuna jos siltä tuntuu ja grillailla ilman että naapurit notkuu partseilla tuijottamassa, jne jne. Never again kerrostaloon.
Asutaan ok-talossa vuokralla, vuokra edullinen. En tiedä mistä puhut koska meillä vesi tulee normaalisti, sähkö maksaa saman kuin muuallakin. Talon hoitaminen merkitsee siivoamista ja kesällä nurmikkopläntin ajamista, johon menee 2 minuuttia. Pihamme on pääosin laattaa ja terassia.
Etua on se, että voin suihkutella, kuunnella musaa ja porata reikiä seinään koskan haluan. Voin mennä omalle pihalle ottamaan alasti aurinkoa. :D Voin laskea koiran ja lapset ulos omaan pihaan. Voin kasvattaa yrttejä ja omenapuita. Voin ajaa omaan pihaan kauppakassien kanssa, voin lähteä tallin kautta asioille eikä tarvi pelätä että törmää naapureihin rapussa.
Asun rivarissa ja lähtisin mielelläni ok-taloon.
Syyt: Naapurit ei voi puhutella mua miten vain tai motkottaa jostain typerästä koska ne ei pääsisi mun tontille. Rivarin yhteispihalla voi lähestyä.
Ei naapuririitoja tai muiden kyttäystä. Ainakaan ei niin helppo todeta sen oman tontin takia.
En pelkää pihatöitä tai muuta askartelua jos vain rahat riittäisi.
Voin elää vapaammin, kun naapuri ei ole niskassa ja kuule kaikki mitä me puhutaan.
Suurin syy siis on naapurit. Mitä kauempana niin sitä parempi. Toki meillä on ihaniakin naapureita ja sit noita muiden asioita vellovia naapureita. Eikä kukaan pääse utelemaan meidän asioita.
Oma tupa, oma lupa. Kukaan ei tappele seinän takana, valita suihkussäkäymisestä myöhään illalla jne. Pihahommissa nyt ei kauaa nokka tuhise, on oma uima-allas ja kiva takapiha jossa pitää kesäjuhlia, grillailla, touhuta lasten kanssa omassa rauhassa.
Meillä 40 naapuria ja luopuisin niistä mielellään! inhoan kyttäily
ja kyräilyä ja sekä toisten arvostelua ja haukkumista. 11
Tykkään lumen kolaamisesta :-) Samoin muista pihatöistä, kasvimaan hoitamisesta. Ulkorakennuksissa on tilaa tehdä puutöitä, joita miehen kanssa tykkäämme tehdä. Lemmikeillä hyvät tilat. Omakotitaloasuminen tarjoaa puitteet harrastuksillemme.
Ei sitä kolaamista tai nurmikonleikkuuta ole kuin osan vuotta. Täällä länsi-Suomessa sai kolata viime talvena peräti kerran.
Puutarhanhoito on mun harrastus. Ahdistaisi jos ei saisi olla samalla kertaa ulkona ja kotona, omalla reviirillä. En tykkäisi siitäkää, jos naapurien äänet kuuluu tai jos pitäisi varoa kuuluuko omat äänet naapuriin.
Enpä ole koskaan tajunnut murehtia ojituksesta. Pitäisikö?
Vuokralaislla on tuo APn kuvaama tilanne. Kunhan vaan maksaa niin "pojat ja tytöt" hoitaa hommat kuntoon. Mutta jos joskus haluaisi vähän kivemman keittiön tms niin se ei ihan heti onnistu..
Omakotitalossa on täysi vapaus tehdä mitä vain.. Seiniäkin voi teoriassa kaadella mielensä mukaan, kunhan tietää mitä tekee..
Meillä syynä omakotitaloasumiseen on asunnon koko. Yli 200 neliöisiä kerrostaloasuntoja on vaikea löytää. Paritalossa asuimme ennen, mutta se oli henkisesti hyvin kuluttavaa. Naapuri oli sitä mieltä, että tuulikaapissa ei saa puhua ja sitä rataa...
Olen miettinyt, että miksi jotkut haluavat tuoda elämäänsä harmia asumalla kerrostalossa? Pyykkituvat, saunavuorot, pyörävarastot, lämmityspistokepaikoista tappelu, parveketupakointi, öinen suihkuttelu ja painonsoitto, remontin äänet, PUTKIREMONTTI, vaunut rappukäytävässä jne,jne
Asuisin mieluummin omakotitalossa ettei siinä oo naapureita heti seinän takana. Me asutaan isossa rivarissa. Muuten tuntuu että asuis ku ok-talossa mut toinen seinänaapuri jumputtaa musiikkiansa millon haluaa, myös yöllä.
Ymmärrän jos on jollain ei ole mökkiä, niin nikkarointi ja talon kunnossapitäminen voi olla ihan kivaa harrastamista. Minä teen tätä mökillä ihan tarpeeksi, eli "kaupunkiasunnossa" ei kiinnostaisi enää yhtään tehdä samaa haravointia, lumenluontia, maalaamista ym.
Vapaus. Sähkösopparin joutuu yhtälailla tekemään.