Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronarokotus ja migreeni

Vierailija
18.09.2021 |

Oletteko huomanneet että rokotteen jälkeen olisi tullut useammin kohtauksia? Tänään ollut elämäni pahin migreenikohtaus nimittäin ja rokotteesta vajaa 3vk.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut. Kainalon imusolmuke oli turvoksissa kaksi päivää, ja siinäpä se.

Vierailija
2/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Meni 4 tuntia rokotteen ottamisesta kun iski 4 pv pituinen kohtaus joka oli hirveä. Jätin toisen ottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisääntynyt minulla eikä kotona asuvalla aikuisella lapsellani.

Vierailija
4/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koronarokotuksen jälkeiset oireet johtuvat rokotuksesta, oli piikistä sitten päivä tai vuosi. Migreeni, karies, syöpä tai peräpukamat. Kaikki on rokotteen syytä.

Vierailija
5/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut, että olisi ollut enemmän migreenikohtauksia, itseasiassa edellisestä oikein kunnollisesta aurallisesta migreenikohtauksesta on pari vuotta.

En yhtään ihmettele, että jos rokotus hermostuttaa, niin sen hermoilun vuoksi kohtauksia alkaa tulla useammin.

Vierailija
6/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Meni 4 tuntia rokotteen ottamisesta kun iski 4 pv pituinen kohtaus joka oli hirveä. Jätin toisen ottamatta.

Stressireaktio. Jännitys laukesi rokotteen ottamisen jälkeen.

Vierailija
7/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottamaton ja oli migreenikohtaus iltapäivällä tänään.

Vierailija
8/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ilman rokotusta. Mutta siihen oli syynsä.

Vierailija
9/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rokotteen jälkeen hirvittävän migreenikohtauksen vaikka saan niitä melko harvoin. Jäi onneksi yhteen kertaan. Aion silti ottaa vielä toisenkin rokotteen sillä onhan se aina mahdollista että yksittäinen migreenikohtaus osui sattumalta rokotteen ottamisen yhteyteen. 

Vierailija
10/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha migreeni ollut vuosia, mutta ei kyllä koronarokotteet sitä ole pahentaneet. Kesällä oli vähemmän, kun oli lomalla. Stressi pahentaa.

Vierailija
11/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain rokotteen jälkeen hirvittävän migreenikohtauksen vaikka saan niitä melko harvoin. Jäi onneksi yhteen kertaan. Aion silti ottaa vielä toisenkin rokotteen sillä onhan se aina mahdollista että yksittäinen migreenikohtaus osui sattumalta rokotteen ottamisen yhteyteen. 

Kysyn mielenkiinnosta mitä rokotteita teillä kohtauksia saaneilla on ollut? Olen ymmärtänyt että Phizerin rokotteesta saisi herkästi migreenin.

Vierailija
12/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfizer saatu. Ei minkäänlaista migreeniä kummallakaan kerralla.

Vierailija
13/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut mitään eroa. Mulla migreeni tulee kausittain, eli saattaa olla useampi kuukausi ilman tai tosi lievinä kohtauksina ja sitten taas monta kuukautta melkein päivittäin. Rokotteiden ottamisen aikaan ja jälkeen kohtauksia on ollut vähemmän kuin vaikka viime keväänä, kun olin stressaantunut. Tuskin rokote on niitä kuitenkaan vähentänyt :D Ja rokote oli Pfizer.

Vierailija
14/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomannut mitään eroa. Mulla migreeni tulee kausittain, eli saattaa olla useampi kuukausi ilman tai tosi lievinä kohtauksina ja sitten taas monta kuukautta melkein päivittäin. Rokotteiden ottamisen aikaan ja jälkeen kohtauksia on ollut vähemmän kuin vaikka viime keväänä, kun olin stressaantunut. Tuskin rokote on niitä kuitenkaan vähentänyt :D Ja rokote oli Pfizer.

Mulla on sama, että kohtauksia on nyt ollut vähemmän. Mutta tosiaan, ei se voi rokotuksen ansiota olla.

Ehkä tästä voi kuitenkin sellaisen varovaisen päätelmän vetää, ettei rokote kaikilla tai välttämättä edes kovin monella aiheuta/pahenna migreeniä.

Vierailija
15/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2xphizer eikä muutoksia migreenin esiintyvyydessä. Edelleen niitä on :(

Vierailija
16/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressireaktio. Jännitys laukesi rokotteen ottamisen jälkeen.

:D

Vierailija
17/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisääntynyt minulla eikä kotona asuvalla aikuisella lapsellani.

Meillä kolme migreenikkoa nukkui jokainen 12 tunnin unet rokotteen jälkeen. Yleensä liian pitkään nukkumisesta voi tulla migreeni ja pitää muistaa laittaa herätys 8 tunnin päähän. Nyt oli hyvä tuuri, ettei yhdelläkään tullut kohtausta, vaikka ei ruoka- ja unirytmi ollut kuin oppikirjasta.

Vierailija
18/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tarvit Ainovig-piikin kerran kuukaudessa. Se on migreenin estoon olevaa kunnon tavaraa.

Vierailija
19/30 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tarvit Ainovig-piikin kerran kuukaudessa. Se on migreenin estoon olevaa kunnon tavaraa.

Vitsi kun voisikin ottaa Aimovigin käyttöön, mutta kun lapsiluku ei ole vielä täynnä.

- Eri

Vierailija
20/30 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Ainovig mikään ihmelääke ole, minulle ei ollut siitä apua.

Olen tähän mennessä ottanut kaksi koronarokotetta ja sain molemmista parin päivän migreenin. Nyt minulla on ollut  häiriötä kuukautiskierrossa ja ilmeisesti sen vuoksi migreeni lisääntynyt ja pahentunut.