Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiestkö, että jos olet esim tänään sairauspoissaoleva töistä ja huomenna..

Vierailija
03.11.2014 |

..menetkin töihin vaikka vain pariksi tunniksi ja lähdet takaisin kotiin sairastamaan niin se lasketaan työpäiväksi ja katkaisee s-päivien laskun?

Eli keskiviikko olisi sairauspäivä 2 eikä 3 jos siis olisit ke vielä sairaana.

Tällaiset terveiset pääluottamusmieheltä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysipäinen ei mene sairaana töihin.

Vierailija
2/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, niinhän sitä luulisi. Toisaalta taas joskus on tilanteita joissa työntekijä katsoo läsnäolonsa olevan niin välttämätöntä että menee töihin vaikka vain huomatakseen ettei jaksakaan koko päivää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin.

Vierailija
4/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla ei saa mennä töihin. Kukaan ei ole korvaamaton.

Vierailija
5/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:10"]

[/quote]

Niin, niinhän sitä luulisi. Oikeasti käytäntö usein muuta. Ja vielä sairaampaa on se miten jotkut katsovat oikeudeksensa leikkiä marttyyriä miten "minä tulen aina paikalle ja vaikka olisi 39 kuumetta miksei sitten muut". Tai että "eihän se flunssa nyt mikään syy ole poissaololle, pitää olla vähintään kruunun kirkastavaa kuumetta se 38-39 tai kummastakin reiästä tulla tavaraa"

Vierailija
6/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, näinhän se menee, tiedossa on ja ihan esimiehen itsensä kertomana. Mulle on käynytkin noin. Olin 3 päivää saikulla ja 4:nä päivänä menin duuniin mutten pystynyt olemaan kuin puoli päivää kun kuume nousi uusiksi. Välillä käy näin. Terkuin saikulla taas......

Vierailija
7/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedetään...

Vierailija
8/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän oli aloituksen varsinainen idea?

Vierailija
9/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:10"]

[/quote]

Niin, niinhän sitä luulisi. Oikeasti käytäntö usein muuta. Ja vielä sairaampaa on se miten jotkut katsovat oikeudeksensa leikkiä marttyyriä miten "minä tulen aina paikalle ja vaikka olisi 39 kuumetta miksei sitten muut". Tai että "eihän se flunssa nyt mikään syy ole poissaololle, pitää olla vähintään kruunun kirkastavaa kuumetta se 38-39 tai kummastakin reiästä tulla tavaraa"

[/quote]

No kyllä minä ainakin menin sairauslomalla töihin ihan työnantajan luvalla. Oli jotenkin turhauttavaa olla vain kotona, kun nilkkaan oli tehty putsausleikkaus, mutta tein töitä koneella. Toki suurin osa olisi varmaan ollut innoissaan, kun olisi ollut palkallinen ylimääräinen loma. Mutta minulla oli mielenkiintoinen projekti tekeillään ja halusin päästä jatkamaan sitä, joten ihan hyvin pystyin istumaan tuolilla jalka siteessä.

Toinen kerta kieltäydyin saikusta, kun viilsin käteeni haavan ja siihen tuli muutama tikki. Olisin saanut 10 päivää saikkua siitä. Kieltäydyin, koska tikit eivät haitanneet työntekoani.

Vierailija
10/10 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa.

Onko siis tänään sairastavalla ke sairauspäivä nro2, to nro3 ja pe vasta 4s josta vaaditaan jo lääkärintodistuskin, jos huomenna menee töihin koko päiväksi tai vaikka vain hetkeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi