Mikä elokuva tai sarja olisi tällainen?
Olen plarannut suoratoistopalvelujen elokuvalistoja, mutta ei vain löydy mitään. Kaikki on katsottu tai ainakin kaikkea on yritetty katsoa. Tiedän, että piilossa on kaikenlaista, mutta palvelujen hakukoneet eivät oikein toimi. Mikä elokuva tai sarja (mielellään minisarja) olisi tällainen:
- dystooppinen tilanne
- "road movie" eli ihminen tai joukko ihmisiä tien päällä
- zombeja ja muita maallisia mörköjä saa olla, mutta ei mitään yliluonnollista kummittelua
- ei avaruusjuttuja
- ei supersankareita, vaan tavallisempia ihmisiä
- ei romantiikkaa tai muuta nuhjaamista
The Walking Dead, Z Nation, 28 Days Later ja vastaavat ovat mieluisia. Mitä tulee mieleen? :)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Children of Men, World War Z, Light of My Life.
WWZ on katsottu ja tuota viimeistä ei löydy, mutta trailerin perusteella Children of Men on tämän illan ohjelmassa. Viimeistään takkutukkainen Michael Caine vakuutti. Tämä vaikuttaa "tavallista erilaisemmalta" maailmanlopun meiningiltä, ei silti, ettei tavanomainenkin maistuisi. Kiitos. :)
Ap
Olipa vaikuttava elokuva! Kelmeissä eurooppalaisissa auringonnousuissa on oma taikansa. Ilman mainintaasi en ehkä olisi saanut tätä ollenkaan nähdäkseni. Kiitos vielä. Lyhyt, mutta hieno ketju, josta näemmä löytyy aarteita.
Ap
Kiva jos tykkäsit. Arvelin, että olet todennäköisesti jo nähnyt elokuvan, koska se on melko tunnettu ja jo vähän "vanhakin", mutta hyvä näin.
Olen vähän tunnelmissa vieläkin. Taisin nähdä unessa jotakin jatko-osaa. Englantilainen metsä oli niin tuttu ympäristö, samalla läheltä liippaavalla tavalla kuin To the Lake -sarjan karjalaismetsät. Siinä muuten sarja, jonka toista kautta ei millään jaksaisi odottaa.
Minulla on vasta pari vuotta ollut käytössäni suoratoistopalveluja, joten olen katsonut helposti eteen tupsahtavia eli kai suosituimpia elokuvia, ja nyt ne on pitkälti nähty. En käy elokuvissa ollenkaan, joten siksikin näitä vanhempia eli ei ihan eilisiä on jäänyt näkemättä.
Ap
Tulinpa nostamaan tätä ketjua sen vuoksi, että sattumalta löysin aika hyvin kuvaustani vastaavan elokuvan. Millään hakusanoilla näitä ei näemmä löydä, vaan tuurista on kiinni. Kyseessä on viime vuonna tehty saksalainen Live or let die. Toivottavasti tähän tehdään jatko-osa. Tai useampia.
Ap
Kiva jos tykkäsit. Arvelin, että olet todennäköisesti jo nähnyt elokuvan, koska se on melko tunnettu ja jo vähän "vanhakin", mutta hyvä näin.