Onko kenelläkään oma hiustenväri muuttunut iän myötä?
En siis tarkoita harmaantumista.
Mulla oli parikymppisenä vielä maantienharmaa tukka, jota sitten värjäilin koska en tykännyt omasta väristä.
Nyt oon ollu melkein 8v hiuksia värjäämättä ja nyt hiukset tuntuu kuin eri hiuksilta. Väri on tummempi ja punertavampi kuin nuorempana. Tästä väristä tykkään tosi paljon.
Enää en värjää omaa väriä pois.
Mutta jännä miten nykyinen hiusten omaväri voi olla niinkin erilainen kuin nuorempana. O_o
Kommentit (36)
noin 12-vuotiaaksi asti ihan blondi, sitten tummeni mitäänsanomattomaksi maantienharmaaksi.
nyt nelikymppisenä kasvatin oman värin esiin ja tämä on pari astetta tummempi kuin se perus-maantie ! :O
Minustakin näyttää siltä, että hiukset ovat muuttuneet maantienvärisestä punaisemmaksi, varsinkin oikein kirkkaassa valossa näyttää melkein värjätyltä ... outoa!
Valkoinen tukka vielä joskus 10v vanhana, tummenin blondiksi 18v vanhana ja nyt sit mustanruskeatukkanen 30+v vanhana..
On muuttunut hieman tummemmaksi ja punertavaksi
Löysin tämän ketjun, kun etsin muiden kokemuksia hiusten värin muuttumisesta punertavammaksi. Olen syntynyt punaiset haituvat päässäni, sittemmin maantienharmaata, jota inhosin ja värjäilin, kunnes kuulin, että italialaisille meidän maantien väriset tukkamme on mitä hienointa. Aloin kommentin myötä tykkäämään maantienvärisestä kuontalostani, mutta nyt huomaan, että väri taittaa todella selkeästi punaiseen. Myös ihmiset kyselevät, olenko värjännyt. Olen syönyt kaikenlaisia lisäravinteita ja kapseleita kaksin käsin parin vuoden ajan. Johtuisiko niistä(kin).
Minulla oli lapsena ihan valkoiset. Ala-asteen kuvissakin ne on vielä todella vaaleat. Nykyäänkin kolmekymppisenä ne ovat vaaleat, mutta niissä on vähän keltaisempaa sävyä. Moni on ihmetellyt, miten ne ovat pysyneet niin vaaleina. Äidilläni on vielä 60-vuotiaana pysynyt jopa vaaleampana kuin minulla. Siskolla sen sijaan hiukset ovat tummuneet punertaviksi. Isällä oli lapsena vaaleat, mutta nykyään ruskeat hiukset.
Eikö toi oo ihan normaalia? Mulla on aina ollut suht samanväriset vaaleanruskeat hiukset, mutta esim. siskon hiukset on muuttuneet vaaleista tummiksi ja kihartuneet murrosikäisenä. Veljet oli lapsena pellavapäitä, nykään maantienharmaita.
Vierailija kirjoitti:
Se muuttuu kaikilla. Esim. 3kymppisenä punapigmentti lähtee hiuksista.
Olen 64 eikä punapigmentti lähtenyt vieläkään minnekään. Joten se siitä. Se tunkee esiin aina, värjäsin tai en. Nyt ollut vuosia värjäämättä, ja hiusten väri keskiruskea punaisella pigmentillä.
Ihan pienenä tyttönä minulla oli täysin vaaleat hiukset, vähitellen tummuivat ja se punaisuus alkoi näkyä.
Meillä ei suvussa tiedetä punahiuksisia, mutta meitä joilla se pigmentti on, on useita.
Tyttäreni syntyi hyvin tummilla hiuksilla, ja edelleen tummat. Ja se puna-juttu.
Mulla tummentui hiusväri 30-myötä. Ennen Mullakin oli maantienharmaa. Nykyään tummanruskea, ei tarvitse värjäillä. Tykkään :) ikää nyt 35v. Jos sillä on jotain merkitystä.
68v alkoi vaaleat hukset tummua. Nyt 70v. Melkein mustat, pri harmaata, ei haittaa. Ennnen sanoivat blondiksi. Mista johtuu? Harvetuneetkin on.!
Miksi hiukset mustetee vuosi vuodelta, jokunen harmaakin, ei haittaa. Kaikki vaan ihmettelee ?
Vanha ketju, mutta jos joku muu tämän vielä löytää:
Mulla oli ihan pienenä todella vaaleat hiukset, sittemmin teinivuosina tummeni kultaiseksi ja parinkympin kynnyksellä on selvästi tullut punaista esiin. Niin kuin joku toinenkin kirjoitti niin varsinkin kun valo osuu. En todellakaan tiedä miksi. :)
Nuorena olin blondi, mutta myöhemmin teini-iässä tukka alkoi pikkuhiljaa tummua.
Nyt olen 40-vuotias, en oikein tiedä minkä värinen tukkani nyt on. Ehkä ruskea? Hiuksissa on kuitenkin pohjalla keltaista ja punaista sävyä, mikä vaikuttaa hiuksia värjätessä.
Henkisesti koen kuitenkin yhä olevani blondi. Samaistun usein vaaleatukkaisiin elokuvissa.
Äidilläni oli nuorena punaruskea tukka ja vanhempana about musta.
Vierailija kirjoitti:
Se muuttuu kaikilla. Esim. 3kymppisenä punapigmentti lähtee hiuksista.
Mun äidillä lähti, mutta vaarilla ei. Hän oli punapää vielä yli 70-vuotiaana. Minä olen 34-vuotias ja hiukset ovat vielä punaiset.
Kyllä, muuttunut maantie väristä punertavammaksi, lähes mahonginväriseksi n. 40-49v. aikana. Samalla alkanut tulla niitä yksittäisiä harmaita joukkoon.
Myös silmät. Eli sinivihreisiin tullut keltaiseen renkaaseen kullanruskeat pätkät.
Muutuin värianalyysissä keväästä pehmeään syksyyn.
Lapsena olivat ainakin auringon vaalentamina lähes valkoiset. Nykyään lähempänä maantietä.
Enollani oli myös tosi vaalea tukka lapsena, mutta aikuisena lähes musta.