Kävin stressin vuoksi ”terapiassa” jotta saan ideoita parempaan elämään …
Terapeutti vaikutti ihan mukavalta, mutta olisin lähinnä tarvinnut jotain opastusta jotta löytäisin keinot vähemmän kuormittavaan elämään…
Terapeutilla taisi olka ADHD eikä hän oikein ymmärtänyt mitä stressi tarkoittaa ja mitenkä eteenpäin.
Kommentit (6)
Joku valmentaja olisi sulle parempi. Terapeutit hoitaa vaikeita tunne-elämän ja joskus toiminnan ongelmia.
Ajanhallinta ja rentoutumiskeinot.
Hyvin löytyy materiaalia netistäkin, jos terapeutti ei osannut kertoa.
Esim mielenterveystalon sivuilla
Voi huokaus uusavuttomuutta. Toiset painivat rankkojen ongelmien kanssa, ja terapiaan pääsy on kiven alla. Ja sit nää valopäät menevät jonkun sttessin takia sinne kuluttamaan resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Voi huokaus uusavuttomuutta. Toiset painivat rankkojen ongelmien kanssa, ja terapiaan pääsy on kiven alla. Ja sit nää valopäät menevät jonkun sttessin takia sinne kuluttamaan resursseja.
Itse sen maksoin. Taustalla pitkittynyt stressi neljän läheisen kuoleman johdosta sekä muita tekijöitä taustalla. Yritän sinnitellä. Helppo se on huudella kun ei tiedä. Asiat sen verran solmussa että en oikeastaan jaksa mitään.
Mihinkään vuosien terapiaan en lähde. Eikä kunnon terapeutille edes pääse.
Kyllä näinkin.
Kaikki eivät ole ratkaisukeskeisiä.
Eivätkä varsinkaan anna itse mitään työkaluja asiakkaalle, vaan lähinnä kuuntelevat, myötäilevät ja toistelevat tämän sanomisia.
Ikään kuin odottavat vain, että asiakas puhuu ja saa jossain vaiheessa oivalluksen ja ideoita, terapeutin nyökytellessä vieressä.
Kannattaa selvittää, että terapeutti edustaa sellaista suuntausta, mistä itse ajattelee hyötyvänsä.