Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ikinä ostako volkkarinpaskaa

Vierailija
02.11.2014 |

Menee ihan väreet niskassa, kun lukee vag-konsernin paska-autojen vioista(seat, skoda, audi ja vw)

moottoreista menee jakoketjut, vaiheisto voi laueta, vauhtipyöriä menee ym, muuta kivaa:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1624.0

Löytyy juttuja myös ruosteesta, sekä tässä mm. 23 sivua uuden  Golfin vioista:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12788.0

66 sivua uuden Octavian vioista:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15731.0

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. En ole ikinä omistanut mitään noista merkeistä.

Vierailija
2/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en osta, huollan ajallaan, ei ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa koskee lähes kaikkia automerkkejä. Ei edes mersu ole siltä välttynyt että tietyt vuosimallit ruostuvat käsiin ja jälleenmyyntiarvo heiko. Siinä ei auta f1 menestys vaikka se asettanut merkin kaikkien muiden yläpuolelle ja olemaan se johtotähti f1 radalla.

Vierailija
4/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan Buickilla. Arjalaisten sätökset eivät ole koskaan minuun kolahtaneet. Edes liikenteessä.

Vierailija
5/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:21"]

Muuta en osta, huollan ajallaan, ei ongelmia.

[/quote]

Huoltaminen ei vaikuta tyyppivikojen ilmaantumiseen. Huollossa vaihdetaan öljyt ja katsotaan ehkä rengaspaineet, jos asentaja jaksaa kyykistyä.

Vierailija
6/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eka autoni oli VW Kupla vm-75. Siinä oli omat vikansa, mutta ne pystyi itse korjaamaan.

Nykyautojen sähköiset osat ja tietokoneet kun hajoaa, ei auta muu kuin viedä  korjaamoon.

Vierailija
7/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölön pölön, en sanonut, että vien huoltoon, osaan itsekin autoni huoltaa.

Vierailija
8/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:23"]

Samaa koskee lähes kaikkia automerkkejä. Ei edes mersu ole siltä välttynyt että tietyt vuosimallit ruostuvat käsiin ja jälleenmyyntiarvo heiko. Siinä ei auta f1 menestys vaikka se asettanut merkin kaikkien muiden yläpuolelle ja olemaan se johtotähti f1 radalla.

[/quote]

Eipäs koske. Mersulla oli ruosteongelmia 15 vuotta sitten, sen jälkeen ovat hyvin suojattuja. Muista automerkeistä ei löydy netistä yhtä paljon kokemuksia lauenneista vaihteistoista ja moottoreista. Toyota on myös erittäin hyvin myyvä merkki, mutta oletko kuullut, että niissä olisi yhtä paljon suunnitelusta johtuvia vikoja? Yleensäkään mistään japseista ei löydy vikoja koskevia keskusteluja juuri ollenkaan.

Vierailija
9/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, olen tämän "laadun" tiennyt jo vuosia! saksalaista paskaa kalliilla, ei kiitos

Vierailija
10/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:23"]

[/quote]

Eipäs koske. Mersulla oli ruosteongelmia 15 vuotta sitten, sen jälkeen ovat hyvin suojattuja. Muista automerkeistä ei löydy netistä yhtä paljon kokemuksia lauenneista vaihteistoista ja moottoreista. Toyota on myös erittäin hyvin myyvä merkki, mutta oletko kuullut, että niissä olisi yhtä paljon suunnitelusta johtuvia vikoja? Yleensäkään mistään japseista ei löydy vikoja koskevia keskusteluja juuri ollenkaan.
[/quote
itse asiassa toyotaan on alkanut ilmaantua vikoja, mersuissa hajoaa muut osat, vaikkei ruostukaan.

Vierailija
11/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi... "autotietäjä" vauhdisssa.
Kuka nyt ei tiennyt, että eri merkeistä löytyy esim. käsiin ruostuvia vuosimalleja. Ei mitään uutta. Useita eri merkkejä ja vuosimalleja olen ajanut ja omistanut. Tällähetkellä olen tyytyväinen volkkarikuski.
Milläs autolla itse ajelet?

Vierailija
12/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:25"]

Ajan Buickilla. Arjalaisten sätökset eivät ole koskaan minuun kolahtaneet. Edes liikenteessä.

[/quote]

Pari kertaa eri ikäisillä jenkkilullilla ajanut... ei hyvää päivää mitä huojuvia paskoja ne ovat! :D

Vierailija
13/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota joutunut vetämään autoja tuhottomasti takaisin. Aivan varmasti siitä on juttua. Se vaikutti jo yhtiön liikevaihtoon.

WWW siitä aivan kuuluisa että kaikenlaista vikaa. Se ei ole kuitenkaan vaikuttanut myyntiin, vaan autoja myydään kuin häkä. Eihän takaisinveto tule omistajan maksettavaksi vaan tehtaan.

Nykyisin F1 on aivan hyvä koekenttä autotehtaille ja kertoo jotain heidän teknillisitä edyksellisyydestään kun autoissa käytetään 1,6 moottoreita ja hybriditekniikkaa. Ehkä tuo lämmöstä sähkön ottaminen tulee myös tuotantoautoihin. Mersu osasi hyvin ennakoida muutokset F1 ja nousi pinnalle kun käytetään edistyksellistä tekniikkaa ja ajetaan paljon sähköllä. Tehdään lähes poikkeuksetta ohitukset sen avustamana.

Jos Mersun ylivoima tulee jatkumaan seuraavat kaudet, tulee se näkymään sen markkinoinnissa sekä todennäköisesti myynnissä. F1 moottori on perheautokokoa joten se ei ole kovin kaukana tuotantoautoista eikä sillä tavalla aivan eri maailmansa kuin mitä aikaisemmin.

Vierailija
14/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:34"]

Hohhoi... "autotietäjä" vauhdisssa. Kuka nyt ei tiennyt, että eri merkeistä löytyy esim. käsiin ruostuvia vuosimalleja. Ei mitään uutta. Useita eri merkkejä ja vuosimalleja olen ajanut ja omistanut. Tällähetkellä olen tyytyväinen volkkarikuski. Milläs autolla itse ajelet?

[/quote]

Tiedät sitten varmaan, että japanilaiset ovat luotettavuustilaston kärkipäästä esim. Honda ja Toyota.

On todennäköistä, että saat paremman auton japanilaisesta. Olen itse omistanut Peugeotin, Fordin, Volkswagenin, Mersun ja Hondan.

Vierailija
15/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:34"]

Hohhoi... "autotietäjä" vauhdisssa. Kuka nyt ei tiennyt, että eri merkeistä löytyy esim. käsiin ruostuvia vuosimalleja. Ei mitään uutta. Useita eri merkkejä ja vuosimalleja olen ajanut ja omistanut. Tällähetkellä olen tyytyväinen volkkarikuski. Milläs autolla itse ajelet?

[/quote]

Ajoin itse tsi-volkkarilla, kunnes eräs aamu kylmäkäynnistyksessä jakoketju huusi pellin alta "pärrrrrrrrr". Ketju meni vaihtoon ja volkkari heti sen jälkeen. Ainoastaan onni pelasti täydeltä koneremontilta, ja selvisin vain ketjun vaihtamisella. Monilla ihmisillä on illuusio vw:stä laatuautona. Tämä illuusio syntyy hyvistä ajo-ominaisuuksista ja viimeistelystä, vaikka tuote onkin pintaa syvemmältä täyttä sontaa.

Nykyään ajan luotettavalla japanilaisella.

Vierailija
16/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on volkkarin huollot?

Olin itse viemässä Focusta huoltoon ja aikaa varatessa kysyin hintaa. Puhelinpalvelu ei saanut hinnastoa auki, mutta muisteli että se olisi 350€. Pidin vähän kalliina, mutta varasin ajan, kun ei ollu mahdollisuutta etsiä halvempaa paikkaa. Huoltoon viedessä sitten kysyin vielä hintaa ja se oli 200€. Sanoin että ihmettelinkin vähän puhelimessa sanottua hintaa, johon huollon mies totesi että puhelimessa on muisteltu volkkarin hinnastoa.

Myöhemmin kuulin että diesel Golfin ensimmäisestä huollosta on pyydetty joissakin paikoissa jopa 1200€!

Vierailija
17/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:43"]

Toyota joutunut vetämään autoja tuhottomasti takaisin. Aivan varmasti siitä on juttua. Se vaikutti jo yhtiön liikevaihtoon.

WWW siitä aivan kuuluisa että kaikenlaista vikaa. Se ei ole kuitenkaan vaikuttanut myyntiin, vaan autoja myydään kuin häkä. Eihän takaisinveto tule omistajan maksettavaksi vaan tehtaan.

Nykyisin F1 on aivan hyvä koekenttä autotehtaille ja kertoo jotain heidän teknillisitä edyksellisyydestään kun autoissa käytetään 1,6 moottoreita ja hybriditekniikkaa. Ehkä tuo lämmöstä sähkön ottaminen tulee myös tuotantoautoihin. Mersu osasi hyvin ennakoida muutokset F1 ja nousi pinnalle kun käytetään edistyksellistä tekniikkaa ja ajetaan paljon sähköllä. Tehdään lähes poikkeuksetta ohitukset sen avustamana.

Jos Mersun ylivoima tulee jatkumaan seuraavat kaudet, tulee se näkymään sen markkinoinnissa sekä todennäköisesti myynnissä. F1 moottori on perheautokokoa joten se ei ole kovin kaukana tuotantoautoista eikä sillä tavalla aivan eri maailmansa kuin mitä aikaisemmin.

[/quote]

Vastuullinen autonvalmistaja korjaa tuotteensa. Volkswagen-centerin tiskillä saat taistella aivan selvien tyyppivikojen maksamisesta, joiden korjaaminen kuuluisi  ilman muuta valmistajalle. Koittavat kuitenkin koijata asiakasta maksamaan.

Honda ja Toyota ovat kutsuneet lähes 15-vuotiaita autoja takaisin jonkin pienehkön virheen korjaamiseksi.

Vierailija
18/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimerkki Toyotan takaisnvedosta. japanilaisyhtiö Toyotan ilmoituksesta vetää takaisin 185 000 autoa. Se vain yksi takaisinveto ja koski ohjaustehostimia ja jotain varoitusvaloja. Toyotalla ollut todellisia ongelmia.

Missä WWW:n moottorissa on nokkaketju?

Vierailija
19/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi TSI moottoreita on käytetty useammassa www.mallissa ja niiden kanssa tosiaan ongelmia. TSI-moottoreissa on ollut paljon ongelmia jakoketjun venymisen ja hampaiden yli hyppäämisen vuoksi. Alle 50 tkm ajetuissa autoissa on sattunut lukuisa moottorin täystuhoja pienemmistä käynti-  ym. häiriöistä puhumattakaan

Valmistaja ei ole niitä ollut valmis suoralta kädeltä korvaamaan.

Tietyssä mielessä tuo korealaisten merkin 5 vuoden takuu on varsin hyvä turva. Se kattaa valmistusvirheet ja viiden vuoden aikana auto jo näyttää jo tapansa.

Vierailija
20/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa nykyään varsinkin volkkareiden kohonneen laadun kun nettiauto ja myyntipalstat on täynnä isosti rikkinäisiä vm 2010+  volkkareita osina. Ei niitä -90 luvun volkkareita koskaan ollut semmoista määrää. Nyt alla toyota vm - 2001 ja ajettavuus on aika panssarivaunutasoa eikä nautinto mutta vanha ratsu se vaan toimii. Mittarissa 400 000 km ja nyt hajosi vasta laturi ekan kerran.  Volkkariin ja vaggilaiseen on noihin kilometreihin mennyt jo 3 laturia ja vaihdelaatikko