Berliinin joulumarkkinat
ollaan menossa joulukuun alussa berliiniin. Olisiko hyvä valita hotelli checkpoint charlien läheltä ja unter den lindenin alueelta rautatieaseman liepeiltä? On niin iso kaupunki ja ollaan kolme päivää, että olisiko tämä kaupunginosa markkinoita ajatellen hyvä? Kertokaa mielipiteitä, kiitos.
Kommentit (13)
Aloittajalle vielä: Potsdamer Platz ja Checkpoint Charlie ovat Berliinin tylsimpiä seutuja. Jos tykkäät luksuksesta ja fine-dining-ravintoloista, niin mene Ku-Dammin kulmille. Pienistä käsityöläiskaupoista, pikku merkkien putiikeista, aamiaispaikoista ja kahviloista tykkäävälle taas sopivat Mitte / Prenzlauer Berg - molemmat vanhaa itää.
Periaatteessa tuolla itä-länsi-jaottelulla ei ole enää mitään väliä, nättejä alueita löytyy joka puolelta ja ero näkyy lähinnä hintatasossa. Rosoisempia alueita läytyy molemmilta puolilta.
Markkinoita on ympäri kaupunkia, ihan sama missä päin keskustaa hotelli sojaitsee jotkut markkinat lähellä.
itse ottaisin hotellin joko Alexanderplazilta tai sit Keisari Wilhelmin muistokirkon läheltä, niiden lähellä on paljon muutakin tekemistä ja hyvät kulkuyhteydet.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:19"]
Markkinoita on ympäri kaupunkia, ihan sama missä päin keskustaa hotelli sojaitsee jotkut markkinat lähellä.
itse ottaisin hotellin joko Alexanderplazilta tai sit Keisari Wilhelmin muistokirkon läheltä, niiden lähellä on paljon muutakin tekemistä ja hyvät kulkuyhteydet.
[/quote]
mitä tarkoitat muulla tekemisellä? Onko tämä minun ehdottamani alue millainen?
Olen ollut viidesti Berliinissä, tosin en kertaakaan joulumarkkinoiden aikaan. Suosittelen majoittumaan Länsi-Berliiniin, paljon kauniimpaa ja viihtyisämpää seutua ja kaupat ja kahvilat vieri vieressä ja olen kuullut että siellä on parhaat markkinat. Itä-Berliini on aika ränsistynyttä seutua.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:33"]
Olen ollut viidesti Berliinissä, tosin en kertaakaan joulumarkkinoiden aikaan. Suosittelen majoittumaan Länsi-Berliiniin, paljon kauniimpaa ja viihtyisämpää seutua ja kaupat ja kahvilat vieri vieressä ja olen kuullut että siellä on parhaat markkinat. Itä-Berliini on aika ränsistynyttä seutua.
[/quote]
osaatko sanoa, onko tuo mainitsemani alue itää vai länttä?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:33"]
[/quote]
osaatko sanoa, onko tuo mainitsemani alue itää vai länttä?
[/quote]
on vanhaa itää
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:23"]
[/quote]
[/quote]
Alexanderplazilla ja länsipuolen keskustassa on hyvät shoppailu mahdollisuudet, Alexilla esim kaupungin suurin ostoskeskus ha Galleria tavaratalo ja länsipuolen keskustassa KaDeWe ja Kurfurstensdamm ostoskatu. Myös hyviä, kohtuuhintaisia ravintoloita on paljon. Nähtävyyksistä esim tv torni ja museosaaren museot ovat kivasti Alexin lähellä ja teatterit taas länsipuolella.
minä en itse oikein tykkää esim unter den lindenin alueesta, kauniit jouluvalot juu, mutta muuten jotenkin tylsää ja kalliita butiikkeja ja huippuhotelleja... Check pointin alueella päivällä vaan vaeltelevia turisteja ja illalla ei oikein mitään mainitsemisen arvoista...
mutta nää on makuasioita
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:23"]
[/quote]
[/quote]
Alexanderplazilla ja länsipuolen keskustassa on hyvät shoppailu mahdollisuudet, Alexilla esim kaupungin suurin ostoskeskus ha Galleria tavaratalo ja länsipuolen keskustassa KaDeWe ja Kurfurstensdamm ostoskatu. Myös hyviä, kohtuuhintaisia ravintoloita on paljon. Nähtävyyksistä esim tv torni ja museosaaren museot ovat kivasti Alexin lähellä ja teatterit taas länsipuolella.
minä en itse oikein tykkää esim unter den lindenin alueesta, kauniit jouluvalot juu, mutta muuten jotenkin tylsää ja kalliita butiikkeja ja huippuhotelleja... Check pointin alueella päivällä vaan vaeltelevia turisteja ja illalla ei oikein mitään mainitsemisen arvoista...
mutta nää on makuasioita
[/quote]
ok, otse taas kierrän ostoskeskukset kaukaa ja pidän pienistä putiikeista. Kiitos sulle.
Tuo mainitsemasi alue on Mitte, vanhaa itä-Berliiniä. Siellä on isot ja hienot joulumarkkinat, ehkei halvin alue, mutta paljon nähtävää ja helppo kulkea
Berliinin historiallinen keskus on nimenomaan tuolla alueella, useat nähtävyydet nimenomaan tuolla. Hyvä valinta, jos haluaa kulttuuria.
On ollu aika paljon levottomuuksia siellä. En menisi ainakaan lapsen kanssa
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:51"]
On ollu aika paljon levottomuuksia siellä. En menisi ainakaan lapsen kanssa
[/quote]
Kerro ihmeessä lisää. T: Berliiniläinen.