Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystäväni nousi reittä pitkin suomenruotsalaiseksi

Vierailija
02.11.2014 |

Yleensä minulla ei ole tapana moralisoida, mutta mitä mietitte ystävästä, joka on pieneltä paikkakunnalta, ja maannut siellä melkein jokaisen kaksilahkeisen kanssa. Nyt hän on parisuhteessa suomenruotsalaisen kanssa..Olen itse suomenruotsalainen, joten vähän epäilyttää neidon tarkoitusperät. Jokainenhan tekee virheitä, mutta tällä neidolla luonnekin on melko nousukas, korostuneet maneerit..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihoittava ajatus.

M47

Vierailija
2/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Men det är ju trevligt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis herregud, eikö se tyttö tiedä ettei suomenruotsalaisen kanssa saa alkaa suhteeseen jos on pieneltä paikkakunnalta ja vieläpä ollut paljon suhteita?

Vierailija
4/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nousi" suomenruotsalaiseksi? Siis suomenruotsalainen on oletusarvona ylempi kuin suomalainen? 

Vierailija
5/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Porvoo ole jo keskisuuri?

Vierailija
6/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se siitä muutu suomenruotsalaiseksi.   

onko se suomenruotsalaisuus jotenkin parempaa (et edes tajua asennetta) vai miten siihen asemaan NOUSTAAN???????

t. mies  

Vierailija
7/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:58"]

"Nousi" suomenruotsalaiseksi? Siis suomenruotsalainen on oletusarvona ylempi kuin suomalainen? 

[/quote]

tätähän se on.  

siinä tuo asenne tuli esille lyhykäisyydessään.  

eivätkä edes tajua tuota!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ihan tuosta syystä voisi ottaa kansalaisuuden pois ja muuttakoot ruotsiin.  

Vierailija
8/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennyt että suomenruåtsalaiseksi voi tulla naimalla sellaisen kanssa.

Vierailija
9/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej men, jättebra

Vierailija
10/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaiset saavat seurustella vain kaltaisiensa kanssa, koska ankkalampi.

Vierailija
11/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kiitos päivän nauruista! Noussut suomenruotsalaiseksi. Enpä ole monesti kuullut moista ilmaisua. 

Vierailija
12/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuota suomenruotsalaiseksi nousemista. Minulla on suomenruotsalainen mies ja sitä kautta olen tekemisissä myös muiden suomenruotsalaisten kanssa ja puhun ruotsia. Tästä huolimatta koen olevani vahvasti suomensuomalainen. Ja viimeinen asia, jota mietin tavatessani mieheni, oli se että "jes nyt mun status kohoaa". En todellakaan pidä suomenruotsalaisia parempana väkenä kuin omia umpisuomalaisia sukulaisiani, vaikka suomenruotsalaisilla joillain olisikin kesähuvila Hangossa ja purjevene.

Vierailija
13/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanot siitä, kun minun suvussani on noustu suomenruotsalaisesta ehta suomalaiseksi. Tai olemme siis aina olleet suomalaisia, mutta jossain vaiheessa kielikin on muuttunut suomeksi. 

Milloin muuten korjataan yleisessä kielenkäytössä ilmaus suomenruotsalainen ruotsia puhuvaksi suomalaiseksi? 

Vierailija
14/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa läppää, hohoi....Olen aika varma kuka näitä tänne kirjoittelee, samantyylistä tekstiä tunkee FB:ssä joka helvetin keskusteluun. Taidankin kopsata kaikki nää tän sekopään aloitukset ja läväyttää etusivulleen.

Vierailija
15/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä heräisin joku päivä suomenruotsalaisena niin kyllä siinä olisi tapahtunut ihan kaikilla elämän osa-alueilla voimakas lasku eikä nousu :O

Vierailija
16/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. mikä pointti? harmittaako sua nyt se et se nainen alkaa paneskella kaikkia suomenruotsalaisiakin? ei vaan suomen kielisiä?? damn! eihän se nainen siitä mihinkään muutu, en minäkään muutu englantilaiseksi vaikka puhun englantia..

Vierailija
17/17 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ilmeisesti noussut ruotsalaiseksi.

Vai onko ystävän asenne sellainen että hän on aiemmin ilmaissut arvostavansa suomenruotsalaisia muuta kansaa enemmän ja nyt vaikuttaa valinneen miehen vain sillä perusteella? Jos esim joku wt-muija alkaa yhtäkkiä liikkua esimerkiksi selvästi akateemisemman miehen kanssa (suomenruotsalaisen tai ei) vaikka heillä ei tuntuisi oikeasti olevan paljon yhteistä ja sitten nauttii mahdollisista aseman tuomista eduista, niin sitten kyllä voi haistella palanutta käryä.