Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi imetyksestä tarvitsee vouhata niin paljon?

Vierailija
02.11.2014 |

Miksi siitä joka paikassa vouhataan ja nyt jo ohjelmasarjakin nimetyksestä? Kaikenlaisia tukiryhmiä riittää ja tuntuu että joillekin imetys on aivan käsittämättömän suuri juttu. Itse olen kaikkia lapsiani imettänyt suositusten mukaisesti, mutta maailma tuskin olisi romahtanut itseltäni tai vauvoilta, vaikkei imetys olisi onnistunutkaan. Hyvähän se on, että kannustetaan imetykseen ja kerrotaan sen edut, mutta ihan en ymmärrä tätä nykyistä buumia hössötyksineen. Olenko ainut?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:54"]

En minäkään ymmärrä tätä voimakkaan tunnepitoista imetysvouhkausta. Itse ajattelen käytännönläheisesti näin: vauvat tarvitsevat maitoa oman äidin rinnasta saatu on parasta noin 6-12 kk imettäminen vahvistaa myös lapsen ja äidin hyvää suhdetta jokaisen äidin pitää tehdä parhaansa, jotta voisi imettää kohtuullisen ajan En voi ymmärtää naisia, jotka imettävät taaperoitaan - jopa vuosia. Ehkä imettäminen aiheuttaa joillekin naisille addiktion. Itse en olisi myöskään voinut kuvitellakaan, että olisin käynyt jossain imetysryhmässä, vaikka imetys ei aina ihan mutkattomasti sujunutkaan. Harjoittelemalla ja toimimalla neuvolan ohjeiden mukaan se kuitenkin onnistui. Imetys oli minulle osa normaaleja arkiaskareita, siinä missä muukin vauvan kanssa toimiminen. Se on myös intiimi asia, jota toki tein välillä julkisellakin paikalla kun tarve niin vaati, mutta josta ei olisi tullut mieleenkään keskustella ja ruotia avoimesti. Keskustelin ystävieni kanssa muista asioista.

[/quote]

peukutin vahingossa.

Vierailija
22/22 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi