Voiko 46vuotias tulla raskaaksi?
Mietin tätä asiaa ja en oikein tiedä vastausta. Kai se on mahdollista, mutta epätodennäköistä. Mutta jos on säännölliset kuukautiset, niin kai se on ihan yhtä helppo kuin 39v?
Kiitos!
Kommentit (30)
Kyllä voi, jos kierto on suht säännöllinen.
No ei ole yhtä helppoa kuin 39v:nä mutta toki voi tulla raskaaksi kun luultavasti on vielä ihan normaali kierto.
Ainakin minulla on ja tunnen oviksen yleensä...ei kyllä nippaile joka kerta.
Voi. Mun isoisoäiti sai nuorimman lapsensa 48-vuotiaana. Työkaveri täyttää 50-vuotta ennen kuin yllätyskuopus syntyy.
Minunkin isomummuni sai viimeisen seitsemästä lapsestaan tuon ikäisenä, saunassa.
Ei tuossa iässä enää lapsia. Olet yli 60v kun lapsesi kävisi rippikoulua. Maailmat ei kohtaa. 46vuotias alkaa lapsiasiossa olla ja mummo luokkaa.
Ei kysytty kaivataanko lapsia vaan voiko tulla raskaaksi!
On se kiva lapselle, kun äiti on samanikäinen, kuin muiden mummot. yök.
Isoisoäitini sai nuorimman lapsensa 47-vuotiaana. Se lapsi on nyt jo yli 80-vuotias ja edelleen hyvässä kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:08"]
Ei tuossa iässä enää lapsia. Olet yli 60v kun lapsesi kävisi rippikoulua. Maailmat ei kohtaa. 46vuotias alkaa lapsiasiossa olla ja mummo luokkaa.
[/quote]
Maailmat ei kohtaa. Roskaa. Ei vanhemman tehtävä ole olla lapsensa kaveri ja fanittaa jotain Robinia yhdessä. Ei lapsen ja vanhemman maailmoiden kuulukaan kohdata sillä tavalla. Itse olen lapsenmielinen ja leikkiväinen ihminen, ostelin leluja ja lastenkirjoja ihan itsellenikoska tykkään niistä. Leikkimisen taito on myös tallella. Varmasti mun ja lapsen Maailmat kohtaa enemmän kuin monen parikymppisenä lapsen saaneen, vaikka olen 40v, kun lapsi syntyy.
Voi tulla raskaaksi, mutta keskenmenon riski on suuri
Te mummoikäiset ette ajattele sitä lasta ollenkaan!!! Ei lapset halua, että äiti tai isä on joku vanha käppyrä, noloooooo!!! Tietty, jos teillä on joku fiksaatio esiintyä OMAN lapsen isovanhempina, noh sairaus sekin yhtälailla kuin itsekkyys lapsen hankkimisessa mummoiässä. Kaikilta mummoiässä ( 39+) olevilta piuhat poikki, pitäis olla LAKI siihen. Sakkoja reilusti, jos ei meinaa suostua. Oksettavaa touhua mummoilta.
Hyvin on mahdollista. Jos ei halua raskautta, on syytä käyttää ehkäisyä edelleen.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:33"]Te mummoikäiset ette ajattele sitä lasta ollenkaan!!! Ei lapset halua, että äiti tai isä on joku vanha käppyrä, noloooooo!!! Tietty, jos teillä on joku fiksaatio esiintyä OMAN lapsen isovanhempina, noh sairaus sekin yhtälailla kuin itsekkyys lapsen hankkimisessa mummoiässä. Kaikilta mummoiässä ( 39+) olevilta piuhat poikki, pitäis olla LAKI siihen. Sakkoja reilusti, jos ei meinaa suostua. Oksettavaa touhua mummoilta.
[/quote]
Eihän nelikymppinen ole mummoikäinen, mitä helvettiä sekoilet? Mummoikäiset ovat nykyään kyllä yli 70- vuotiaita. Isoäidiksi voi toki tulla jo 30- vuotiaana jos oikein nuorena aloitetaan mutta ei se ihmisestä mummoa tee.
Taidat olla joku vitun dinosaurus vanhanaikaisine mielipiteinesi. Tervetuloa nykyaikaan vaan sullekin urpo. Täällä pääkaupunkiseudulla on varsin tavallista tehdä lapsi nelikymppisenä, varsinkin koulutetumpi väki. Ehkä siellä sun junttilassasi on vähän erilaista. Koita pärjätä idiootti se tosiasian kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:12"]On se kiva lapselle, kun äiti on samanikäinen, kuin muiden mummot. yök.
[/quote]
Niin, kouluttamaton roskaväki tulee isovanhemmiksi nelikymppisenä...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:08"]
[/quote]
Maailmat ei kohtaa. Roskaa. Ei vanhemman tehtävä ole olla lapsensa kaveri ja fanittaa jotain Robinia yhdessä. Ei lapsen ja vanhemman maailmoiden kuulukaan kohdata sillä tavalla. Itse olen lapsenmielinen ja leikkiväinen ihminen, ostelin leluja ja lastenkirjoja ihan itsellenikoska tykkään niistä. Leikkimisen taito on myös tallella. Varmasti mun ja lapsen Maailmat kohtaa enemmän kuin monen parikymppisenä lapsen saaneen, vaikka olen 40v, kun lapsi syntyy.
[/quote]Olen tuo kirjoittaja jolle vastsit. Itse olen saanut 4 lasta 33v-39v ikäisenä. Nuorin nyt siellä rippikoulussa. Olen kyllä pysynyt nuorten maailman menossa mukana,mutta jos ikää olisi melkein kymmenen vuotta enemmän voisi jo olla vaikeampaa. Vielä neljäkymppisenä ihminen on nuori, mutta kun aletaan lähestyä 50 voi lasten tekemisen unohtaa. Tunnen monta aikuista, itseni ikäistä, jotka ovat vanhojen vanhempien lapsia(vanhemmat olleet noin 45 vuotiaita lapsen saadessaan) ja sanoneet ,että vanhojen ihmisten ei enää pitäisi tehdä lapsia. Syytä en kyllä ole kysynyt :(
Miksi äidin korkea ikä on kauhistus? Tuskin kukaan ihmettelee jos 46-vuotias mies tulee isäksi?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:46"]
Täällä pääkaupunkiseudulla on varsin tavallista tehdä lapsi nelikymppisenä, varsinkin koulutetumpi väki.
[/quote]
Jep, pääkaupunkiseudulla. Siellä kyllä törmää näihin bugaboita työntäviin 40+ mammoihin. Ja niitä riittää. Sitä tuntee itsensä 30-kymppisenä lähes teiniäidiksi, jos noihin vertaa ;)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:59"]
Miksi äidin korkea ikä on kauhistus? Tuskin kukaan ihmettelee jos 46-vuotias mies tulee isäksi?
[/quote]No ei sekään ihanteelista ole. Meillä mies oli 46 kun kuopus syntyi. Nyt mies on 60v ja lapsi 14v. Välillä tuntuu,että lapsella on pappa isänä;)
Entäs jos lapsi tulee perheeseen vanhempien ollessa yli 40 vuotiaita? Tarkoitan, että jostain syystä vaan niin tapahtuu. Lasta ei ole tehty, mutta hän kuitenkin on. Pitäisikö esim. sukulaissijaisvanhemmuus kieltää tietyn ikäisiltä? Tässä maassa on paljon isovanhempia, jotka kasvattavat jo toista sukupolvea. Lapset pitävät heitä vanhempinaan eivätkä naapurit ja lasten kaverit aina tiedä ettei kyseessä ole biologiset vanhemmat.
Miksei voisi?