Onko jokin keino, millä vanhemmat voivat rajoittaa
ja valvoa 20-vuotiaiden lastensa itse tienaamien rahojen käyttöä? Jos ei, niin pitäisi olla.
Kommentit (6)
Lapsen voi ainakin potkia pellolle kotoaan asumasta. Oppii ehkä vähän vastuullisempaa rahankäyttöä, jos asuminen ei ole ilmaista.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:26"]
ja valvoa 20-vuotiaiden lastensa itse tienaamien rahojen käyttöä? Jos ei, niin pitäisi olla.
[/quote]
Ja taas! Mene hoitoon.
Jos kotonaan asuu, niin vedestä ja sähköstä voi laittaa maksamaan oma osuus ja tietenkin myös ruoasta. Jos kavereita käy syömässä myös, niin lapsi maksakoon heidänkin osuutensa. Mutta tuohon ikään mennessä varsinainen kasvatustyö on jo tehty ja jos 18 vuotias ei ole opetettu käyttämään rahaa vastuullisesti, on sitä nyt enää turha itkeä vaan voi katsoa peiliin ja syyttää itseään.
Ikis olikin pitkään poissa mut nyt takaisin kolmen ketjun voimalla! :D
En ymmärrä miksi jotkut vanhemmat vaativat lapsiaan maksamaan vuokraa. Minua ei ole koskaan vaadittu maksamaan vuokraa tai mitään muutakaan kun asuin kotona. Maksoin vain oman puh laskun ja muut omat menoni. Minulla oli näin varaa säästää omaa asuntoa varten. Ps. 24v ja ostin oman asunnon vuosi sitten.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:26"]
[/quote]
Mitäs sanoisit jos omat vanhempasi tulisivat rajoittamaan sinun tienaamiesi rahojen käyttöä? Jos tuolla järjellä varustettu ihminen siis on jotain joskus tienannut...