Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto on "oma" vasta kun se on maksettu

Vierailija
01.11.2014 |

"Omistus"asuville on aika kova pala niellä että asunto on "oma" vasta kun se on täysin maksettu ja velaton. Satuin trollailemaan facebookissa tuttavan kanssa siitä ja se poisti kaverilistalta ja ilmeisesti blokkasi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse vuokralainen vai (yllättäen tottakai) se 600 000 euron jättilukaalin velaton asuja?

Vierailija
2/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistö on kylläkin heti oma. Tosin pantattu, mutta kiinteistörekisterissä on minun ja mieheni nimet, ei pankin nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tää omistusasunto ja sun kaverin blokkaus liittyy toisiinsa. Vaikutat aika ärsyttävältä tyypiltä, sori. Kyllähän on tapana puhua omistusasunnosta, vaikka asuntolainaa olisi, koska kyllä se asunto-osake tavallaan omaa omaisuutta on, vaikka siihen velkaa onkin. Ootko itse joku kateellinen vuokra-asuja vai mikä ihme tarve sulla nyt noin typerästä asiasta on alkaa vittuilla?

Vierailija
4/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:23"]

Kiinteistö on kylläkin heti oma. Tosin pantattu, mutta kiinteistörekisterissä on minun ja mieheni nimet, ei pankin nimeä.

[/quote]

Omistus siirtyy kun tavara on 100-prosenttisesti maksettu. Näin on jokaisen rahoitusmallin suhteen. Miksi asunto tai kiinteistö olisi poikkeus?

Vierailija
5/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tää omistusasunto ja sun kaverin blokkaus liittyy toisiinsa. Vaikutat aika ärsyttävältä tyypiltä, sori. Kyllähän on tapana puhua omistusasunnosta, vaikka asuntolainaa olisi, koska kyllä se asunto-osake tavallaan omaa omaisuutta on, vaikka siihen velkaa onkin. Ootko itse joku kateellinen vuokra-asuja vai mikä ihme tarve sulla nyt noin typerästä asiasta on alkaa vittuilla?

[/quote]

Itseasiassa kiinteistö ei lasketa omaisuudeksi.

Vierailija
6/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:25"]

[/quote]

[/quote]

Miksi kiinteistöä ei lasketa omaisuudeksi?

Vierailija
7/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa ruokaa ja maksaa Visalla, saa sen ruuan syödä vasta sitten, kun luottokorttifirman lasku tulee ja maksaa ne ruuat, ennen ne ei ole omia!

Vierailija
8/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt nussitaan pilkkua niin missään vaiheessa ei omisteta asuntoa vaan asunto-osakkeita.

Vierailija
9/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Omistus siirtyy kun tavara on 100-prosenttisesti maksettu. Näin on jokaisen rahoitusmallin suhteen. Miksi asunto tai kiinteistö olisi poikkeus?

[/quote]

Kiinteistörekisterissä omistajina on minä ja mieheni, ei pankki. Pankki ei omista tätä kiinteistöä, vaan se pantattu. Vaikeaa, tiedän.

Vierailija
10/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi talomme omistajaksi ei ole merkitty pankkia, jos se tämän omistaa? Mikä tämä talo on, jos ei omaisuuttani?

Jos sinä lainaat ystävällesi 2000 euroa, jotta tämä voi ostaa auton, ja vaikka ystäväsi on merkitty omistajaksi, omistaja oletkin todellisuudessa sinä niin kauan kuin lainaa on jäljellä? Niinkö?

Vierailija
11/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:36"]

Jos nyt nussitaan pilkkua niin missään vaiheessa ei omisteta asuntoa vaan asunto-osakkeita.

[/quote]

Entä jos se on omakotitalo - sitäkö ei voi omistaa, koska se ei ole osakeyhtiö eikä siis ole osakkeita?

Vierailija
12/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:36"]

[/quote]

Entä jos se on omakotitalo - sitäkö ei voi omistaa, koska se ei ole osakeyhtiö eikä siis ole osakkeita?

[/quote]Olet oikeassa, tarkoitin kerrostaloasuntoa.

Vierailija
13/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:37"]

[/quote]

[/quote]

Kiinteistörekisterissä omistajina on minä ja mieheni, ei pankki. Pankki ei omista tätä kiinteistöä, vaan se pantattu. Vaikeaa, tiedän.

[/quote]

Sano sinä miksi asunnon tai kiinteistön pitäisi olla poikkeus kun kaikki muut tavarat siirtyy omistajille vasta kun ne on maksettu.

Vierailija
14/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muihin tavaroihin viittaat? Kauppojen osamaksuihin?

Vierailija
15/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no minä nimitin omaksi kun sain ensi kertaa vuokrattua yksiön opiskeluajan soluhuoneiden jälkeen. Pyydän anteeksi. Pitääkö muuten tuttujenikin pyytää anteeksi, kun nimittävät hienoja autojaan ukkojensa autoiksi, vaikka ne on firmojensa nimissä?

Vierailija
16/25 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta jos et kykene velkaa maksamaan niin se otetaan sinulta pois.

Vierailija
17/25 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:28"]

[/quote]

[/quote]

Miksi kiinteistöä ei lasketa omaisuudeksi?

[/quote]

Koska jos omistaa vain yhden kiinteistön niin et sitä kykene rahaksi muuttamaan. Joudut asumaankin jossain. Omaisuudeksi lasketaan asiat jotka pystyy muuttamaan rahaksi ja tuhlaamaan.

Vierailija
18/25 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:37"]

Miksi talomme omistajaksi ei ole merkitty pankkia, jos se tämän omistaa? Mikä tämä talo on, jos ei omaisuuttani?

Jos sinä lainaat ystävällesi 2000 euroa, jotta tämä voi ostaa auton, ja vaikka ystäväsi on merkitty omistajaksi, omistaja oletkin todellisuudessa sinä niin kauan kuin lainaa on jäljellä? Niinkö?

[/quote]

Jos kaveri ei pysty maksamaan takaisin niin se auto kuuluu minulle

Vierailija
19/25 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täydellisen väärässä.

Omistamani asunto-osake on minun. Olen kiinnittänyt asunto-osakkeeni pankilta ottamani lainan vakuudeksi, mutta omistusoikeus on minulla.

Vierailija
20/25 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minä olen ainakin maksanut asunto-osakkeeni sataprosenttisesti heti kaupanteon yhteydessä. Tein sen pankista ottamallani lainalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän