Asunto on "oma" vasta kun se on maksettu
"Omistus"asuville on aika kova pala niellä että asunto on "oma" vasta kun se on täysin maksettu ja velaton. Satuin trollailemaan facebookissa tuttavan kanssa siitä ja se poisti kaverilistalta ja ilmeisesti blokkasi.
Kommentit (25)
Kiinteistö on kylläkin heti oma. Tosin pantattu, mutta kiinteistörekisterissä on minun ja mieheni nimet, ei pankin nimeä.
Siis miten tää omistusasunto ja sun kaverin blokkaus liittyy toisiinsa. Vaikutat aika ärsyttävältä tyypiltä, sori. Kyllähän on tapana puhua omistusasunnosta, vaikka asuntolainaa olisi, koska kyllä se asunto-osake tavallaan omaa omaisuutta on, vaikka siihen velkaa onkin. Ootko itse joku kateellinen vuokra-asuja vai mikä ihme tarve sulla nyt noin typerästä asiasta on alkaa vittuilla?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:23"]
Kiinteistö on kylläkin heti oma. Tosin pantattu, mutta kiinteistörekisterissä on minun ja mieheni nimet, ei pankin nimeä.
[/quote]
Omistus siirtyy kun tavara on 100-prosenttisesti maksettu. Näin on jokaisen rahoitusmallin suhteen. Miksi asunto tai kiinteistö olisi poikkeus?
Siis miten tää omistusasunto ja sun kaverin blokkaus liittyy toisiinsa. Vaikutat aika ärsyttävältä tyypiltä, sori. Kyllähän on tapana puhua omistusasunnosta, vaikka asuntolainaa olisi, koska kyllä se asunto-osake tavallaan omaa omaisuutta on, vaikka siihen velkaa onkin. Ootko itse joku kateellinen vuokra-asuja vai mikä ihme tarve sulla nyt noin typerästä asiasta on alkaa vittuilla?
[/quote]
Itseasiassa kiinteistö ei lasketa omaisuudeksi.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:25"]
[/quote]
[/quote]
Miksi kiinteistöä ei lasketa omaisuudeksi?
Jos ostaa ruokaa ja maksaa Visalla, saa sen ruuan syödä vasta sitten, kun luottokorttifirman lasku tulee ja maksaa ne ruuat, ennen ne ei ole omia!
Jos nyt nussitaan pilkkua niin missään vaiheessa ei omisteta asuntoa vaan asunto-osakkeita.
[/quote]
Omistus siirtyy kun tavara on 100-prosenttisesti maksettu. Näin on jokaisen rahoitusmallin suhteen. Miksi asunto tai kiinteistö olisi poikkeus?
[/quote]
Kiinteistörekisterissä omistajina on minä ja mieheni, ei pankki. Pankki ei omista tätä kiinteistöä, vaan se pantattu. Vaikeaa, tiedän.
Miksi talomme omistajaksi ei ole merkitty pankkia, jos se tämän omistaa? Mikä tämä talo on, jos ei omaisuuttani?
Jos sinä lainaat ystävällesi 2000 euroa, jotta tämä voi ostaa auton, ja vaikka ystäväsi on merkitty omistajaksi, omistaja oletkin todellisuudessa sinä niin kauan kuin lainaa on jäljellä? Niinkö?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:36"]
Jos nyt nussitaan pilkkua niin missään vaiheessa ei omisteta asuntoa vaan asunto-osakkeita.
[/quote]
Entä jos se on omakotitalo - sitäkö ei voi omistaa, koska se ei ole osakeyhtiö eikä siis ole osakkeita?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:36"]
[/quote]
Entä jos se on omakotitalo - sitäkö ei voi omistaa, koska se ei ole osakeyhtiö eikä siis ole osakkeita?
[/quote]Olet oikeassa, tarkoitin kerrostaloasuntoa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:37"]
[/quote]
[/quote]
Kiinteistörekisterissä omistajina on minä ja mieheni, ei pankki. Pankki ei omista tätä kiinteistöä, vaan se pantattu. Vaikeaa, tiedän.
[/quote]
Sano sinä miksi asunnon tai kiinteistön pitäisi olla poikkeus kun kaikki muut tavarat siirtyy omistajille vasta kun ne on maksettu.
Mihin muihin tavaroihin viittaat? Kauppojen osamaksuihin?
Jaa no minä nimitin omaksi kun sain ensi kertaa vuokrattua yksiön opiskeluajan soluhuoneiden jälkeen. Pyydän anteeksi. Pitääkö muuten tuttujenikin pyytää anteeksi, kun nimittävät hienoja autojaan ukkojensa autoiksi, vaikka ne on firmojensa nimissä?
[/quote]
Mutta jos et kykene velkaa maksamaan niin se otetaan sinulta pois.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:28"]
[/quote]
[/quote]
Miksi kiinteistöä ei lasketa omaisuudeksi?
[/quote]
Koska jos omistaa vain yhden kiinteistön niin et sitä kykene rahaksi muuttamaan. Joudut asumaankin jossain. Omaisuudeksi lasketaan asiat jotka pystyy muuttamaan rahaksi ja tuhlaamaan.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 23:37"]
Miksi talomme omistajaksi ei ole merkitty pankkia, jos se tämän omistaa? Mikä tämä talo on, jos ei omaisuuttani?
Jos sinä lainaat ystävällesi 2000 euroa, jotta tämä voi ostaa auton, ja vaikka ystäväsi on merkitty omistajaksi, omistaja oletkin todellisuudessa sinä niin kauan kuin lainaa on jäljellä? Niinkö?
[/quote]
Jos kaveri ei pysty maksamaan takaisin niin se auto kuuluu minulle
Olet täydellisen väärässä.
Omistamani asunto-osake on minun. Olen kiinnittänyt asunto-osakkeeni pankilta ottamani lainan vakuudeksi, mutta omistusoikeus on minulla.
[/quote]
[/quote]
Minä olen ainakin maksanut asunto-osakkeeni sataprosenttisesti heti kaupanteon yhteydessä. Tein sen pankista ottamallani lainalla.
Oletko itse vuokralainen vai (yllättäen tottakai) se 600 000 euron jättilukaalin velaton asuja?