Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tarkimmat magneettikuvat?

Vierailija
01.11.2014 |

Mitähän pitäisi tehdä, kun olen jo yli 10 vuotta kärsinyt erilaisista oireista, joiden alkuperä vaikuttaisi olevan neurologinen, mutta mitään aiheuttajaa ei oireille ole kuitenkaan runsaasta lääkärissä ravaamisesta huolimatta löytynyt? :/ Olen ajatellut että jos menisi yksityiselle, ja tutkituttaisi päänsä niin perusteellisesti kuin sen vaan voi tehdä, niin ei ainakaan jäisi mitään sellaista huomaamatta, mikä ylipäänsä on löydettävissä...

Minnehän pitäisi hakeutua, jos haluaa aivoistaan niin tarkat magneettikuvat kuin on mahdollista saada? Olen ollut jo 2 kertaa pään magneettikuvissa julkisella puolella, mutta niissä ei ole näkynyt mitään poikkeavaa. Mielestäni tämä voi hyvin johtua siitä, että kuvaukset eivät ole olleet mitään kovin perusteellisia, kun kuvausaika oli kummallakin kerralla melko lyhyt (20-30 minuuttia), eikä varjoainettakaan käytetty. Olen ymmäränyt että mitä tarkemmin (=suuremmalla resoluutiolla) halutaan kuvata, sen pidempi kuvausaika tarvitaan. Tiedän myös että on olemassa runsaasti erilaisia kuvaussekvenssejä, joilla nähdään vähän erilaisia asioita, ja tuossa 20-30 minuutissa tuskin ehtii kovin montaa erilaista sekvenssiä käyttämään...

Koska julkisella puolella kuvaukset on säästösyistä pakko tehdä mahdollisimman pintapuolisesti (kuvausaika maksaa, joten kuvataan vain sen verran kuin on aivan välttämätöntä), niin yksityinen terveydenhoito vaikuttaa ainoalta vaihtoehdolta :( Suostuisikohan jossain yksityisellä klinikalla joku lääkäri määräämään kattavat aivokuvaukset suurella määrällä erilaisia sekvenssejä siten, että kuvauksia tehtäisiin useampana päivänä, esim. aina pari tuntia kerrallaan? Onko tällaiseen mahdollisuutta edes vaikka olisi valmis maksamaan itsensä kipeäksi?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että fyysikot ym asiantuntijat ovat paikalla, ei pelkkiä maallikoita täällä. Pysykää maallikot hiljaa, jos ei ole oikeaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla