Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:Rokotteista kieltäytynyt perusterve mies kuoli koronavirukseen – Nyt leski kertoo kaiken ”turhasta kuolemasta”

Vierailija
18.09.2021 |

Nämä ovat murheellisia tapauksia ja valitettavasti näitä on tilastojen valossa odotettavissa Suomessakin lisää.

Nytkin on yli 100 000 yli 60-vuotiasta suomalaista täysin rokottamatta.

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008262669.html?share=0cc163ff4728…

Kommentit (1148)

Vierailija
521/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi rokotetta. Mitä enemmän luen tällaista Hesarin jutun kaltaista puhdasta, häpeilemätöntä propagandaa, sitä enemmän alan huolestua rokotteista ja siitä, että olen itse ne ottanut. Luottamus mediaan ja viranomaisiin rapistuu kovaa vauhtia. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että luottaisin sisältöön rokotevastaisilla sivustoilla, jotka "ihan sattumalta" käsittelevät myös esimerkiksi Krimin valtausta positiivisessa mielessä jne.

Kriittisyys koronarokotetta kohtaan yhdistetään usein matalaan koulutustasoon, mikä on mielestäsi lähtökohtaisesti kummallista. Yliopistokoulutettuna olen kasvanut ajattelemaan, että kaikkeen kannattaa suhtautua kriittisesti. Edes tieteellisesti oikeaksi todistettu asia ei tee siitä mitään absoluuttista faktaa, minkä huomaamme tarkastelemalla historiaa.

Nykyäänkään meillä ei ole juuri muita vaihtoehtoja, kuin luottaa uusimpaan ja parhaimpaan saatavilla olevaan tietoon. Vastenmielistä tässä korona-asiassa on se, miten se tieto tarjoillaan meille kansalaisille. Meille kerrottiin ensin, että olisi erittäin epätodennäköistä, että korona leviäisi Suomeen. Myöhemmin kuulimme, ettei maskeista ole hyötyä koronan ehkäisyssä, mutta sen jälkeen niiden käytöstä tulikin monin paikoin lähes pakollista. Nyt sitten nämä rokotukset, joita markkinoidaan todella kyseenalaiseen sävyyn.

Miten me rokotetut voimme luottaa esimerkiksi siihen, että mahdolliset rokotteesta saamamme haittavaikutukset otetaan tosissaan? Tai miten ylipäätään voimme luottaa saavamme neutraalia tietoa rokotteista? Minä olin ja olen valmis ottamaan rokotteen mahdollisista riskeistä huolimatta, JOS niistä riskeistä saatavilla oleva tieto kerrotaan minulle avoimesti ja neutraalisti. Sen sijaan jos rokotuksia mainostetaan kuin jotain tv-shopin ihmelaitetta, hälytyskellot alkavat soida ja kovaa.

Samoja ajatuksia minullakin. Olen yliopistokoulutettu mutta en ottanut rokotetta. Sairastin koronan keväällä 2020. Viime keväänä media täyttyi "tutkimuksista" joissa long covid oireet hävisivät rokotteen seurauksena. Pidin tätä jotenkin järjenvastaisena ja outona. Myöhemmin on käynyt ilmi että rokote nimenomaan pahentaa koronan aiemmin sairastaneen vointia.

Kun itselleen vastailee niin saa haluamaansa tukea mielipiteilleen. 

Vierailija
522/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotkut siihen valitettavasti kuolee. Miestä kuvaillaan tekstissä sanoilla iso ja raamikas. Lisäksi "Yksi [miehen tuttava] oli onnistunut laihtumaan kymmeniä kiloja erityisellä ruokavaliolla, josta Piian mieskin oli innostunut." Eli oliskohan ylipainoa ollut miehellä jonkun verran. Hoidon aikana laihtui 20kg.

Montako ketjua tästä jutusta edes tarvitaan? Entä ne muihin asioihin kuolleet? Turhia kai nekin heidän perheenjäsenten mielestä? Ei niistä voivotella ja lesket itke lehdissä.

Juttu on tehty ”anonyyminä”, heräsi epäilyt että mies oli isokokoinen kaveri. Harmi, että HS lähtenyt hysterialinjalle pelottelemaan.

”Raamikas” on miesten vastine naisten ”pluskokoiselle”. Ja jos sairaalajaksolla laihtuu 20kg, niin on kyllä elopaino hälyttävä.

Miksei jutusta voitu tehdä aitoa ja lisätä tietoloota:

Kuollut potilas oli vakavasti ylipainoinen ja sen vuoksi riskiryhmää. Rokotetta suositellaan etenkin ylipainoisille.

Ei olisi ollut yhtään vähemmän dramaattista vaan totuudenmukaista.

Raamikkaasta miehestä tulee mielikuva harteikkaasta ja lihaksikkaasta miehestä, joka on vahvistanut lihaksiaan kuntosalilla. Ei ole välttämättä lainkaan ylipainoinen. Kyllä jokainen osaa " nähdä" miltä raamikas mies näyttää.

Älkää viitsikö työntää ylipainoa kun siitä ei ole todistetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi rokotetta. Mitä enemmän luen tällaista Hesarin jutun kaltaista puhdasta, häpeilemätöntä propagandaa, sitä enemmän alan huolestua rokotteista ja siitä, että olen itse ne ottanut. Luottamus mediaan ja viranomaisiin rapistuu kovaa vauhtia. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että luottaisin sisältöön rokotevastaisilla sivustoilla, jotka "ihan sattumalta" käsittelevät myös esimerkiksi Krimin valtausta positiivisessa mielessä jne.

Kriittisyys koronarokotetta kohtaan yhdistetään usein matalaan koulutustasoon, mikä on mielestäsi lähtökohtaisesti kummallista. Yliopistokoulutettuna olen kasvanut ajattelemaan, että kaikkeen kannattaa suhtautua kriittisesti. Edes tieteellisesti oikeaksi todistettu asia ei tee siitä mitään absoluuttista faktaa, minkä huomaamme tarkastelemalla historiaa.

Nykyäänkään meillä ei ole juuri muita vaihtoehtoja, kuin luottaa uusimpaan ja parhaimpaan saatavilla olevaan tietoon. Vastenmielistä tässä korona-asiassa on se, miten se tieto tarjoillaan meille kansalaisille. Meille kerrottiin ensin, että olisi erittäin epätodennäköistä, että korona leviäisi Suomeen. Myöhemmin kuulimme, ettei maskeista ole hyötyä koronan ehkäisyssä, mutta sen jälkeen niiden käytöstä tulikin monin paikoin lähes pakollista. Nyt sitten nämä rokotukset, joita markkinoidaan todella kyseenalaiseen sävyyn.

Miten me rokotetut voimme luottaa esimerkiksi siihen, että mahdolliset rokotteesta saamamme haittavaikutukset otetaan tosissaan? Tai miten ylipäätään voimme luottaa saavamme neutraalia tietoa rokotteista? Minä olin ja olen valmis ottamaan rokotteen mahdollisista riskeistä huolimatta, JOS niistä riskeistä saatavilla oleva tieto kerrotaan minulle avoimesti ja neutraalisti. Sen sijaan jos rokotuksia mainostetaan kuin jotain tv-shopin ihmelaitetta, hälytyskellot alkavat soida ja kovaa.

Samoja ajatuksia minullakin. Olen yliopistokoulutettu mutta en ottanut rokotetta. Sairastin koronan keväällä 2020. Viime keväänä media täyttyi "tutkimuksista" joissa long covid oireet hävisivät rokotteen seurauksena. Pidin tätä jotenkin järjenvastaisena ja outona. Myöhemmin on käynyt ilmi että rokote nimenomaan pahentaa koronan aiemmin sairastaneen vointia.

Roskaa...

Vierailija
524/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itselleen vastailee niin saa haluamaansa tukea mielipiteilleen. 

Ja kun toistelee riittävästi fantasiaa elämämsyliopistokoulutuksesta siihen voi joskus vielä uskoakin.

Vierailija
525/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilin jo tämän olevan yhden tutun tarina, mutta ikä ja muutama muu yksityiskohta (lasten iät, asuinpaikka..) ei täsmää. Tiesin nimitt'in erään muutamaa vuotta nuoremman perusterveen (normaalipainoisen) rokottamattoman miehen, joka kuoli myös pari kuukautta sitten koronaan.

Mutta eihän siihen kukaan nuori ja terve kuole, vai mitä?

Tiesitkö että ihan influenssaankin kuolee vuosittain nuoria ja terveitä.

Mutta korona ei ole mikään tavallinen influenssa, pässi! Verrattuna tavalliseen influenssaan verrattuna korona on vaarallisempi. Kyllä se pitäisi jo tässä vaiheessa tyhmimmänkin tajuta. Liian moni luottaa omaan päättelyynsä, ymmärtämättä päättelevänsä päin honkia. Aloituksessa olevasta linkistä pääsee lukemaan selvällä Suomen kielellä, että mihin se rokotteesta kieltäytyminen voi johtaa. Nyt viimeisenkin pahvipään on syytä herätä. Ja jättäkää ne "omat tutkimukset" koronarokotteiden osalta omaan arvoonsa, ja uskokaa asiantuntijoita!

Vierailija
526/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka varasti Ossin äänet Seinäjoella?

Vierailija
527/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, siellä on sairaalassa taas pumpattu keho täyteen Marevania ja ihmetelty, että kuinkas se nyt noin kupsahti aivoverenvuotoon. Hupsista keikkaa, no mutta onneksi oli koronapositiivinen, niin ei jouduta vastuuseen. 

𝙽𝚘𝚙𝚎𝚊𝚜𝚜𝚊 𝚟𝚎𝚛𝚎𝚗𝚘𝚑𝚎𝚗𝚗𝚞𝚔𝚜𝚎𝚜𝚜𝚊 𝚎𝚒 𝚔ä𝚢𝚝𝚎𝚝ä 𝚖𝚊𝚛𝚎𝚟𝚊𝚗𝚒𝚊 𝚟𝚊𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚙𝚊𝚛𝚒𝚒𝚗𝚒𝚊. 𝙹𝚊 𝚒𝚕𝚖𝚊𝚗 𝚟𝚎𝚛𝚎𝚗𝚘𝚑𝚎𝚗𝚗𝚞𝚜𝚝𝚊 𝚜𝚢𝚍ä𝚗𝚔𝚎𝚞𝚑𝚔𝚘𝚔𝚘𝚗𝚎𝚎𝚜𝚎𝚎𝚗 𝚕𝚊𝚒𝚝𝚎𝚝𝚞𝚝 𝚔𝚞𝚘𝚕𝚒𝚜𝚒𝚟𝚊𝚝 𝚟𝚎𝚛𝚒𝚝𝚞𝚕𝚙𝚙𝚒𝚒𝚗.  𝙼𝚞𝚝𝚝𝚊 𝚓𝚊𝚝𝚔𝚊 𝚝𝚘𝚔𝚒 𝚊𝚒𝚟𝚘𝚙𝚒𝚎𝚛𝚎𝚗𝚝ää𝚜𝚒.

Juurikin näin. Tämä keskustelu on todella surullista luettavaa. Sydänkeuhkokone on suuririskistä hoitoa, johon pääsemiseksi on tiukat kriteerit. Jos uutisen mies olisi ollut erityisen lihava, kuten täällä on nerokkaasti päätelty, niin ei häntä olisi ecmoon laitettu. Ecmossa verta joudutaan ohentamaan reippaasti, jotta ei synny tukoksia. Se on tukosten ja sisäisten verenvuotojen välillä taiteilua.

Aivan. Ammattilaisen hyvä ja asiallinen perustelu.

Vierailija
528/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet kuinka rokotekattavuuden lisääntyessä salaliittoilijoiden aihe alkaa siirtyä ylipainoon ja siihen liittyviin asioihin. Kun rokottamattomuus alkaa entistä enemmän näyttäytyä typeryydeltä on seuraavaksi markkinoitava salaliittofantasia fantasia lihavuuden vuoksi vainon kohteeksi

Vierailija
529/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa oli kyllä, kun minä rokottamaton sain koronan (rokotetulta), niin sukulaiset kieli pitkänä alkoivat soitella ja viestitellä joka päivä oireistani. Koskaan ei ole sellaista härdelliä ollut, kun olen ollut kipeänä. Normaali flunssa se minulla oli. Kun nuha ja yskä oli vielä voimissaan viikon kuluttua positiivisesta tuloksesta, niin alettiin ihmetellä, kuinkas se nyt noin kauan kestää. Mitä helvettiä? Ainahan minulla on kestänyt yhdestä kahteen viikkoa, että flunssan jälkeinen nuha ja yskä. Influenssan jälkeen vielä pidempään. Näiden uteliaiden sukulaisten oli hyvin vaikea peittää lerpahdustaan, kun en saanutkaan vakavaa koronaa. :( 

Ehkä he halusivat eroon sinusta ja pettyivät lähinnä siihen, kun niin ei käynytkään.

Ohis kysyy mielenkiinnosta, että oletko aina ollut tuollainen vai sekositko piikin jälkeen?

Tämä ihmisten käytös on ihan uskomatonta. Ymmärrän, että itseä kiukuttaa rokottamattomuus, jos on vaikka pettynyt siihen, että itse otti, mutta millainen ihminen laukoo tuollaisia kommentteja? Tai nää kommentit, joissa sanotaan, että "sä tulet kuolemaan, lyhyt elämä, hahhaa" Älytöntä. Jos te uskotte itse tilastoihin niin miksi vänkäätte vastaan, kun joku kertoo, että omassa ikäryhmässä ei ole kuolemia.

Kuulehan moskovanr**kkari. Vietät päiväsi spämmien ---katietoa pitkin somea ja sen --skatiedon perusteella ihmisiä kuolee kun ne ei suojaudu tai ota rokotetta. Eli älä edes yritä uhriutua vaan suksi vi...n palstalta spämmimästä.

Mitä nopeammin sinä saat sen tulevan tartuntasi ja kuolet, sen enemmän muita tulee säilymään hengissä joten win-win.

Kauhistus, miten se nyt kuulostaa siltä, että sinulla olisi kiukku puserossa? Ei internetissä kannata suuttua, ystävä hyvä.

t.eri

Mistä päättelet että suutun? Ehkä puhun kaikille idiooteille tuolla tavalla. 

Pesepäs suusi saippualla ja opettele käytöstavoille.

Huomaa kyllä ettet ole ollut suomessa vuosikymmeniin. 

Olen tietääkseni.

Samalla tiedollahan tuota rokotevalistustakin jakelet eli ei yllätä että olet pihalla tuossakin asiassa. 

Minäpä en ota koronarokotetta. Tunnetko kiukkua, tai peräti raivoa asian johdosta?

SUKSI NYT --TTUUN MOSKOVAN TROLLI!!!!

Uhhuh, tällaista se rokote tuntuu aiheuttavan myös, raivokohtauksia. jotain se ilmeisesti muuttaa aivoissa, muutamalla läheisellä käytös ja koko olemus muuttunut radikaalisti huonompaan.

Vierailija
530/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet kuinka rokotekattavuuden lisääntyessä salaliittoilijoiden aihe alkaa siirtyä ylipainoon ja siihen liittyviin asioihin. Kun rokottamattomuus alkaa entistä enemmän näyttäytyä typeryydeltä on seuraavaksi markkinoitava salaliittofantasia fantasia lihavuuden vuoksi vainon kohteeksi

Tonnikeijun defenssit. 

Vierailija
531/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhaata.

Vierailija
532/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuoli aivoverenvuotoon. Korona aiheuttaa päinvastaista, eli tulppia.

Nyt jotain tolkkua Iltis.

Vierailija
533/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilin jo tämän olevan yhden tutun tarina, mutta ikä ja muutama muu yksityiskohta (lasten iät, asuinpaikka..) ei täsmää. Tiesin nimitt'in erään muutamaa vuotta nuoremman perusterveen (normaalipainoisen) rokottamattoman miehen, joka kuoli myös pari kuukautta sitten koronaan.

Mutta eihän siihen kukaan nuori ja terve kuole, vai mitä?

Tiesitkö että ihan influenssaankin kuolee vuosittain nuoria ja terveitä.

Jep ja jos puhutaan aina tasa arvosta jne niin uskoisin koronan vaarallisuuteen enemmän jos influenssa aikanakin yhteiskunta olisi kiinni ja huolestuttaisiin lapsista jotka ei käytä influenssa maskia

Vierailija
534/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kansanosa jättää rokotteet ottamatta. Selvää luonnonvalintaa, näinhän se evoluutiossa menee.

Vierailija
535/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kohtalo ja hyvin ymmärrän, että leski kokee kuoleman turhaksi ja vältettävissä olleeksi.

Mutta jos korona on tosiaan tällainen tauti, rokottamaton ihminen kuolee ilman riskisairauksia, miksi koulut ovat auki ja siellä rokottamattomat lapset ja nuoret isoissa porukoissa? Miksi avataan tapahtumia ja palveluja ihan normaalille tasolle?

Jotenkin nämä asiat eivät kohtaa. Itse uskon että korona on vaaralllinen ja rokotus tarpeellinen, mutta juuri siksi tuntuu todella oudolta tämä yhteiskunnan avaaminen hyvissä ajoin ennenkuin nuoret ovat saaneet kaksi rokotetta.

Vierailija
536/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kansanosa jättää rokotteet ottamatta. Selvää luonnonvalintaa, näinhän se evoluutiossa menee.

Se luonnonvalinta ei onneksi enää siinä vaiheessa haittaa, kun on lapset jo tehtynä.

Vierailija
537/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita pariskuntia, joissa nimenomaan se mies on sairastanut sen vakavamman koronamuodon. Julkkiksistakin ainakin Baba Lybeckin mies oli kipeämpi kuin Baba. Ei Baban mies varmaan ole ylipainoinen. Nämä muut pariskunnat myös, mies aivan tavallisella ruumiinrakenteella ja korona tauti iskee pahemmin mieheen.

Vierailija
538/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuoli aivoverenvuotoon. Korona aiheuttaa päinvastaista, eli tulppia.

Nyt jotain tolkkua Iltis.

Et taida olla lääkäri, kun ei mene jakeluun.

Vierailija
539/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä en ota koronarokotetta. Tunnetko harmitusta, tai peräti kiukkua asian vuoksi?

Korkeintaan jos sinuunkin haaskataan verovaroja tehohoidossa. Tärkeämpiäkin kohteita olisi.

Ei rokotekaan ole valtiolle ilmainen ollut.

Halvempia noi 2-3 piikkiä on kuin kuukauden tehohoito + jopa vuoden verran kuntoutusta.

Onkohan? Kuinka paljon kaikki annetut 2–3 rokotetta ovat maksaneet ja kuinka paljon se tähän mennessä annettu tehohoito? Ihan vaikka laskien tehohoidon määrä ajalta ennen rokotuksia. 

Vaan eipä kai ne rokotteet sitten voi paljoa maksaa, kun niitä halutaan vielä tässäkin vaiheessa antaa kaikille, vaikka selvää on, että iso osa ihmisistä on jo taudin sairastanut.

Vierailija
540/1148 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä ei ole yhtäkään juttua koronaan kuolleista rokotetuista? Vain näitä mainoksia, joiden mukaan rokote olisi pelastanut. Oikeastiko?

Ketäs sinne sairaalaan päätyy? Niin, rokottamattomia. Ketäs ei ole sairaalassa? No niitä rokotettuja. Tämä siis hyvin karkea yleistys mutta tod.näk. päätyä sairaalaan ilman rokotusta on aika hiton korkea vs vakavien rokotushaittojen saaminen.

Todennäköisyyslaskenta. Kannattaa tutustua.

Samaan aikaan, kun vain rokottamattomia keski-ikäisiä ja nuoria perusterveitä päätyy teholle ja kuolee, ollaan rokottamassa kolmatta kertaa elämän ehtoo puolella olevia sairaita ja huonokuntoisia ihmisiä, joille kaksi rokotetta ei selvästikään ole synnyttänyt riittävää suojaa koronaa vastaan. Uskoo ken haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän