Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi nyt mutta miten avautumisvaihe on kivulias?

Vierailija
01.09.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe oli niihin verrattuna ihan iisi juttu!

Vierailija
2/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne supistukset? Itellä ainaki meni melkis taju niiden kanssa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe tosin oli vielä kamalampi.

Oletko synnyttänyt puudutusten kanssa, kun et ymmärrä tuota :0 ?

Vierailija
4/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä me olemme erilaisia. Toisilla synnytys ei tunnu miltään (kateeksi käy), mutta mulla on joka kerta tuntunut ja kovaa!

Vierailija
5/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäjä itse ei niitä tuntenut että mahdollista on tämäkin

Vierailija
6/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat kuin kuukautiskivut potenssin tuhat. Huh, kun vielä 3 vuoden jälkeen puistattaa. Ei siinä tehny mieli liikkua tai keinutella itseään, vaikka se kuulemma helpottaa oloa. Oksensin vain ja makasin mahdollisimman liikkumatta. Ja sitä kesti 10 tuntia. Epiduraali poisti kivun, mutta kova paineentunne jäi. Kyllä sitten oli kiva päästä ponnistamaan, kun tiesi, että sitten se loppuu.

Vierailija
7/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vielä miten niin ponnistusvaihe on kivulias. Toisen synnytyksen jälkeen koin hirvittävää kuoleman pelkoa vielä vuosi lapsen syntymästä, johtuen kivuista.

Vierailija
8/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se avautuminen oli kaameaa!

Siedettävää siihen asti kunnes oli 10min ponnistukseen!

Viimeiset supistukset olivat niiiiiiiiiiin kipeitä, että!

Oli se ponnistuskin tukalaa, kun tuntui kaamea kiristys eikä hommat tuntuneet etenevän lainkaan, mutta kyllä mieleen jäi pahimpana se supistuskivut!

Vierailija
9/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti et ap ymmärrä miten avautumivaihe voi olla kivulias niin tuskinpa se ymmärrys tästä avautuu. Ole vaan tyytyväinen jos sinulla ei ollut. Omassa suvussa löytyy myös ihmisiä jotka eivät ole huomanneet että on 10 cm auki ja vauva tulossa, valitettavasti itse en kuulu heihin vaan mä vastoinpäin luulin kuolevani supistusten aikana. Jipii!

Vierailija
10/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset paitsi sattuivat, myös tyhjensivät mahan (sekä ylä- että alakautta). Itkua, itkua. Piikki ei auttanut, epiduraalin vaikuttamista sai odottaa. Ilokaasuletkussa roikuin koko ajan.

Mutta ei se siihen loppunut. Luulin, että typerä elimistöni tajuaa, milloin tarvitaan helvetin tuskia ja milloin ei. Joka kuukausi samat kivut, eikä ole ilokaasua, epidiraalista puhumattakaan.

Eipä se ponnistuskaan helpompaa ollut. Työnnä, työnnä, vastoin itsesuojeluvaistoa, joka sanoo, että älä työnnä, takapuoli repeää. Ei se kyllä ihan sinne asti revennyt, mutta paljoa ei puuttunut. Ei auttanut ajatella, että " ei nyt, siirretään tämä huomiseen" . Sekin sattui, kun jauhelihan läpi vedettiin istukka. Ja kun liha kurottiin kasaan. Puudutetta laitettiin, mutta tunsin joka piston.

Oliko se tosiaan tuollaista? Tekstini näyttää ihan karmealta.

Vierailija
11/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumisvaihe on helvettiä. Tuntui kun koko kroppa palaisi, en voinut liikkua lainkaan, olin kuin naulittu sänkyyn. Niin kovia supistukset olivat.

Vierailija
12/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim kaksi syöksysynnytystä täysin luomuna. Enkä pysty päättämään kumpi oli kamalampi tuska rajut supistukset, joissa ei taukoa vaiko itse ponnistaminen.

Vierailija
13/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe ei ollut yhtään kamala. Ja se oli ohi viidessä minuutissa.

Vierailija
14/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautumisvaihe oli paha, mutta kestokyvyn rajoilla - tuli aalloittain. Eli jotenkin kestettävissä, koska tiesi että välillä tulee helpompi jakso.

Ponnistusvaihe oli karmea, ihan järkyttävä kipu. Ei pysty sanoin kuvaamaan.

Vierailija
15/18 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistus oli helppo nakki..

Vierailija
16/18 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta supistukset tulivat tauotta. Juu, ei varmaan sattunut. Lopulta kun sai epiduraalin niin helpotti. Se kun vielä vaikutti niin ponnistus meni helposti.

Vierailija
17/18 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja istukka ei irronnut, joten mahaa paineltiin n. puoli tuntia ennen kaavintaa. Viimeinen vaihe oli suorastaan helvetillinen, jos ei muutkaan olleet kovinkaan helppoja. Ne tietää, jotka ovat kokeneet.

Ei tarvitse mulle tulla sanomaan, että kyse on vain kipukynnyksestä :).

Vierailija
18/18 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä olla itse tosi kiitollinen, että mulla myös avautumisvaihe/supistukset olivat aika lieviä. Oksensin kyllä kovasti, mutta se kipu oli aika siedettävää hengittelemällä. Mutta sitten se ponnistusvaihe! Se oli yhtä h*lvettiä!!!! Mitään niin kamalaa en ole ikinä kokenut! Onneksi vielä ehdin saada spinaalin ja se vei kivut. Omasta mielestäni oli aika helppo synnytys eikä mikään pitkäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan